No se lo Digas a Nadie (1998)

Alternatieve titel: Don't Tell Anyone

Spanje / Peru

geregisseerd door Francisco J. Lombardi
met Santiago Magill, Christian Meier en Lucía Giménez

Gebaseerd op het levensverhaal van de Peruviaanse, homoseksuele talk show host Jaime Bailey. Joaquim is een jongeman uit de goede kringen van Lima die worstelt met zijn seksuele identiteit. Als teenager stond hij zwaar onder druk van zijn macho vader en hij verliet het huis om als wietrokende student te leven.

Openhartige, doorbrekende en geëngageerde film uit Peru, niet enkel over (acceptatie van) homoseksualiteit, maar ook over klassisme, rassisme en machocultuur. Zowel het plot, de regie als de cast zijn sterk en de muziek sluit naadloos bij de film aan. Aanbevolen (ook als deze film moeilijk verkrijgbaar).