Meisie (2007)

Zuid-Afrika

geregisseerd door Darrell Roodt
met Renate Stuurman, Abrina Bosman en Raymond Basson

In een klein dorpje op de rand van de Kalahari woestijn leeft Meisie, een jong meisje met een verbluffende aanleg voor wiskunde. Haar vader voorkomt echter dat ze naar school gaat en dwingt haar om op de geiten te passen. Ze oefent haar sommen daarom met steentjes in het woestijnzand. Als een inspirerende en vriendelijke nieuwe onderwijzer, Esmeralda September, arriveert en ontdekt dat Meisie zo'n talent heeft, wil ze niets liever dan Meisie ook naar school laten gaan. Haar vader weigert echter en de moderne Esmeralda komt oog in oog te staan met de lokale traditie.