Skyggen af en Helt (2015)

Alternatieve titel: Shadow of a Hero

Denemarken

geregisseerd door Laurits Munch-Petersen
met Ulrich Thomsen, Laurits Munch-Petersen en Daniel Dencik

Een man probeert er achter te komen hoe de dood van zijn grootvader tijdens de Spaanse Burgeroorlog er voor heeft kunnen zorgen dat de hele familie voor drie generaties uit elkaar is gevallen. Was zijn voorouder werkelijk de held zoals hij altijd hoorde tijdens zijn jeugd, of een verrader zoals zijn grootmoeder ooit beweerde na een leven in stilte? Tijdens zijn reis van Kopenhagen, via het kleine rotsachtige eiland Bornholm, tot aan de rode bergen van de Ebro in Spanje probeert Laurits achter de waarheid te komen.