Priklyucheniya Elektronika (1980)

Sovjet-Unie
Familie / Avontuur

geregisseerd door Konstantin Bromberg
met Yuriy Torsuev, Vladimir Torsuev en Vasiliy Skromnyy

Professor Gromov bouwt een robot genaamd Elektronik, die precies lijkt op de zesdeklasser Sergey Syroezhkibn uit Odessa. De robot kan zich precies gedragen als een mens en het is zijn wens ook een mens te worden. Hij ontsnapt uit Gromovs laboratorium en komt bij toeval Sergey tegen, die hem voorstelt in zijn plaats naar school te gaan en zelfs in zijn huis te gaan wonen, zodat Sergey zelf lekker kan luieren. Ondertussen probeert een bende schurken onder leiding van Stump de robot te vinden om misdadige plannen te kunnen verwezenlijken.