:Puck en het Raadsel van de Codes (2014)

Alternatieve titels: Puck en het Raadsel van de Codes | :Puck and the Riddle of Codes

Nederland / Verenigde Staten
Documentaire

geregisseerd door Tessa Boerman
met Puck Meerburg

Puck Meerburg (15) was op zijn zevende al een IT-wonderkind en trekt inmiddels de aandacht van grote spelers op dit terrein. Grote bedrijven als Microsoft tonen interesse in hem en hij won diverse prijzen, waaronder de prestigieuze Apple Design Award voor studenten. Maar Puck is ook nog een kind, minderjarig, leerplichtig en moet gewoon naar school. Hoe snel Puck zich ook wil ontwikkelen, het huiswerk moet gedaan en de wet staat niet alles toe. Regisseur Tessa Boerman leerde Puck kennen toen hij elf was, en heeft hem sindsdien gevolgd met de camera.