Sluizer Speaks (2014)

Nederland
Documentaire

geregisseerd door Dennis Alink
met George Sluizer, Johanna Ter Steege en Gene Bervoets

'Sluizer Speaks' vertelt het verhaal van filmmaker George Sluizer (Spoorloos, Dark Blood) vanaf het moment dat hij besluit om zijn nooit afgeronde film 'Dark Blood' eindelijk af te maken. Sluizer is echter al op leeftijd en kan volgens de doktoren vanwege een slagaderbreuk ieder moment dood neervallen. Terwijl hij worstelt met zijn gezondheid en zijn film kijkt hij terug in de tijd naar zijn roerige leven in de filmindustrie.

avatar van Mochizuki Rokuro
Donderdag 24 september te zien op het NFF: Sluizer Speaks | Nederlands Film Festival
Helaas maar één voorstelling, op een datum dat ik niet kan.

In aanwezigheid van de regisseur??

Ja hoor, ik ben er bij!

avatar van de grunt
Krijgt dit zeer interessante werk een dvd release? Prachtige poster trouwens.

avatar van Drs. DAJA
Die gaat er zeker komen! We zijn nu echter nog in gesprek met een paar festivals en eventuele uitzending. Het moment dat een DVD online zou uitlekken is hij voor festivals en tv-zenders heel veel waarde kwijt...

Waarschijnlijk komt de DVD volgend jaar uit!

avatar van de grunt
Bedankt voor je reactie Dennis. Mooi nieuws. Ik blijf het volgen.

avatar van fappie
Drs. DAJA schreef:

Waarschijnlijk komt de DVD volgend jaar uit!

Al meer ontwikkelingen dan? Waarom niet op Netflix bijvoorbeeld?

Al iets meer bekend over een DVD release? Ik heb al €10 apart gelegd

avatar van Drs. DAJA
September 2017! Gelijktijdig met een boxset! VOD zijn we over in gesprek!

Een boxset met het oeuvre van Sluizer? Wie gaat die uitgeven?

avatar van Knisper
Drs. DAJA schreef:
September 2017! Gelijktijdig met een boxset! VOD zijn we over in gesprek!
Al nieuws?

avatar van Drs. DAJA
Jazeker! Release staat voor het voorjaar 2018 gepland.

Update ?

avatar van Drs. DAJA
Inmiddels wordt het najaar 2018. Het duurt wat langer met het printen van de box en het boek. in Cannes is wel de nieuwe 4K transfer van Joao en het Mes vertoond en die zag er echt prachtig uit!

Ook leuke / andere extra's verder bij de box?

avatar van Drs. DAJA
Daar zijn ze inderdaad mee bezig! Zodra de samenstelling van de extra’s (zitten natuurlijk ook rechten op...) definitief is zal ik hem posten!

avatar van Lakte
Drs. DAJA schreef:

Zit de documentaire in de box? Wil hem erg graag zien! In april komt de box uit heb hem al gepre-ordered

Lakte schreef:

De documentaire zit in de box! Goed om te horen dat je hem al ge-preorders hebt.

En de box wordt volgende week op het IFFR in Rotterdam gepresenteerd!

George Sluizer Collected Works Box op bol.com: bol.com | George Sluizer Collected Works Box (Dvd) | Dvd's

avatar van Lakte
Eindelijk deze fantastische docu kunnen zien over 1 van Nederlands vergeten en onderschatte filmmakers, de docu zit in de George Sluizer box.

De documentaire is erg mooi gemaakt met mooie 3D animaties van oude foto’s en leuke/zeldzame foto’s en beelden achter de schermen en buiten de opnamens om.

Er interessant vond ik dat verhaal over Roman Polanski, hoorde wel vaker dat hij niet zo leuk schijnt te zijn, zo ook in de documentaire Hollywood Banker. Ook erg interessant was om te horen over de band van Sluizer en zijn vrouw en nooit geweten dat Sluizer een film met Klaus Kinski gemaakt heeft! ?

Het verhaal hoe Sluizer aan Antony Perkins (Psycho) kwam voor Twee Vrouwen was ook erg leuk om te horen, zijn vrouw heeft heel veel geregeld achter de schermen.

Spoorloos blijft zijn meesterwerk vind ik, dat vind ik persoonlijk de beste Nederlandse films ooit gemaakt.

Echt een hele mooie docu over een hele interessante filmmaker die erg goed in elkaar is gezet met mooie shots, interessant materiaal en mooi vormgegeven ?.

avatar van Quentin
Sluizer is natuurlijk een genot om naar te luisteren, hij laveert voortdurend tussen innemend en arrogant, maar filmtechnisch stelt dit weinig voor. Het camerawerk is nogal amateuristisch (de scherpte ligt vaak verkeerd bijvoorbeeld) en de montage laat te wensen over.

Laat ik mild zijn, 2,75*.