• 15.941 nieuwsartikelen
  • 178.874 films
  • 12.260 series
  • 34.055 seizoenen
  • 648.924 acteurs
  • 199.228 gebruikers
  • 9.386.561 stemmen

Ik zoek... een filmtitel

zoeken in:

gondwana

• 1212 berichten
  • 1464 stemmen

Ik wist dat er een twilight zone was die hierop leek...

check dit even...

A Stop at Willoughby

mickmo92

• 1 berichten
  • 0 stemmen

Heey allemaal,

ik zoek de naam van een horror/thriller die ik een paar jaar geleden heb gezien, maar niet vanaf het begin. Ik wil deze graag nog een keer kijken maar ik weet de naam niet, dus dat gaat moeilijk.

Ik zal even vertelen hoe hij ongeveer gaat:

een aantal mensen zitten in een huis waar overal camera's hangen. Ze denken dat het voor een programma is (net zoiets als nu de gouden kooi) en dat als ze een bepaalde tijd in het huis blijven ze een bedrag winnen van een paar miljoen dollar ofzo. er gebeuren soms wel rare dingen in het huis die ze niet kunnen verklaren. Op een gegeven moment gaat het alarm af en komt er een of andere verdwaalde wandelaar ik weet niet meer precies waarom. uiteindelijk gaat hij weer weg en laat hij een kapot gps systeem achter (of hij ging dood weet ik niet meer zeker). Een van de mensen in het huis begint de heele situatie niet meer te vertrouwen. Met een laptop van een van de mensen en het achtergelaten "kapotte" gps systeem weten ze op het internet te komen en komen ze erachter dat ze in een soort spel zitten waarin mensen geld kunnen inzetten op wie het eerste dood gaat. Ze denken dat dat is gedaan om hun bang te maken en te zorgen dat ze uit het huis gaan en geen geld verdienen. En dus besluiten ze te blijven. op een avond gaat een van de mensen iedereen in het huis proberen te vermoorden. Ik weet niet meer hoe maar de politie is er van op de hoogte gekomen en hebben iemand van de "politie" gestuurd hij gaat kijken en zet een van de in paniek geraakte mensen vast in de auto. uiteindelijk is toch iedereen dood behalve de persoon die iedereen ging vermordoen en de vrouw in de auto. Dan komen de politiagent en de moordenaar elkaar tegen en blijkt dat ze bij elkaar horen en dat hij in opdracht van de "politieagent" de mensen heeft vermoord. Ze stoppen de vrouw in een kamer in het huis ofzo en schieten haar neer ofzo en ze ligt er te lijden. Dan zegt de "politieagent" moet je kijke hoe ze lijdt! de moordenaar kijkt en woord door de "politieagent" van achteren in zijn hoofd dood geschoten. De Persoon die dus in eerste instantie politie agent leek blijkt alles opgezet te hebben en alles gepland te hebben. En zo eindigd de film

Ik weet niet of alles helemaal klopt want het is een tijdje geleden maar als het je het herkent zou ik de titel graag willen weten.

Alvast bedankt.

kos

• 46706 berichten
  • 8863 stemmen

In Film > Algemeen > ik zoek de titel van een film...:

Het gaat namelijk over de laatste doodstraf dat werd uitgevoerd in Engeland. In de jaren 50 werd een gehandicapte jongen opgehangen omdat hij volgens mij per ongeluk het pistool liet afgaan. Maar ik weet het niet meer helemaal cker. Het kan ook zo zijn dat hij onschuldig werd opgehangen. Iig, het ging over een gehandicapte jongen.

Ook zoek ik nog een film, wat over een zwart jongetje ging in de jaren dertig van Amerika. Hij werd ook onschuldig op de stroomstoel gezet omdat de mensen dachten dat hij een meisje verkracht en vermoord zou hebben. Maar door racisme in Amerika hebben ze hem op de stoel gezet omdat hij zwart was. Is al heel lang geleden dat ik de film heb gezien, maar het zou heel fijn zijn als ik de titels van deze films zou vinden.

Ik dank u

NineEleven

• 24 berichten
  • 22 stemmen

Ik zoek een film die ik enkele jaren geleden heb gezien, ik zoek al een tijdje zelfstandig naar de titel want het was echt een leuke film maar ik vind hem echt niet terug daarom schakel ik jullie hulp in.

Het gaat over 2 mannen (denk ik) die in de jaren 60-70 aan de wiet geraken in maimi en daarna beslissen zelf te gaan dealen. Ze worden snel rijk en gaan dan ook meer winst proberen te maken door drugs via cuba (denk ik) in te voeren. het plot weet ik niet meer maar waarschijnlijk komt er een ruzie tussen verschillende dealers.

De film is al iets ouder maar ik weet het niet zeker, ik gok begin jaren negentig. Ik weet ook niet meer welke acteurs er mee spelen

alvast bedankt

ace leader

• 3343 berichten
  • 0 stemmen

klinkt als scarface uit 1983?

gideonvdb

• 1795 berichten
  • 0 stemmen

nine eleven

Blow.

matthijs_013

• 3631 berichten
  • 5754 stemmen

Ik heb een keer met school een film gezien over een jong meisje uit het verre oosten die een beetje in heel die "iglo/dierenvachtdragende" wereld opgroeit. Weet iemand welke film dit is?

NineEleven

• 24 berichten
  • 22 stemmen

gideonvdb schreef:

nine eleven

Blow.

thnx dude, you made my day

belchinees

• 4182 berichten
  • 2326 stemmen

(afbeelding)

Op 4 januari was deze film te zien op TCM omstreeks 19u.

Ik was toen op reis en had geen krant, boekje, teletekst of whatever om te zien hoe deze noemt. Het is een komische film uit de jaren '40 ofzo over 4 kerels.

(afbeelding)

Deze heb k ook al gepost in "Uit welke film komt deze scene", maar nog geen antwoord gekregen dat me verder kan helpen. Is een Koreaanse film.

kos

• 46706 berichten
  • 8863 stemmen

Die eerste is sowieso een Marx- brothers film lijkt me.

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Ik zoek een film met volgens mij Arnold Schwarzenegger in als een soort van Hercules en waar ze op zoek gingen naar het Gulden Vlies. Volgens mij kwam zelfs Jason van Jason and the Argonauts er in voor maar daar ben ik niet zeker van. Op een bepaald moment hangt het gulden vlies in een boom en valt Schwarzenegger in de afgrond dacht ik

En het is niet Conan the Barbarian.

Leland Palmer

• 23785 berichten
  • 4899 stemmen

Metalfist, deze zoek je denk ik:

http://www.moviemeter.nl/film/5457

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Conan the Destroyer dan?

Of Red Sonja?

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Kan niet missen....

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Mmh, ik denk dat het een van die drie is. Ik heb bij elke film een berichtje getypt maar nog geen antwoord gehad maar wat ik nog zeker weet was dat het met het gulden vlies had te maken en dat Hercules in de afgrond valt...

edit: Red Sonja is het niet.

tsjidde

• 2112 berichten
  • 4040 stemmen

Het is alweer een tijdje geleden dat ik deze plaatste, daarom nu een herkansing:

tsjidde schreef:

Betreft een soort actie-thriller, uit ca. jaren '80 of '90. Drie politieagenten, 2 mannen en een vrouw, worden door een (goede) politiechef naar een leegstaande parkeergarage gestuurd.

Zij worden daar opgesloten en getraind om een criminele organisatie, inclusief alle corrupte hoge pieten bij de politie, op te rollen. Man A en de vrouw vallen voor elkaar. Man B is meer een techneut die o.a. radiografisch bestuurbare autootjes in elkaar knutselt, die hij op afstand kan laten ontploffen. Ook maakt hij kogelvrije vesten, echter slechts 2 stuks die hij aan man A en de vrouw geeft, die daardoor overleven, hijzelf wordt doodgeschoten.

Het plot (drie mensen die getraind worden etc.) lijkt er misschien een beetje op, maar het is niet The Mod Squad.

tsjidde

• 2112 berichten
  • 4040 stemmen

Nee, helaas.

matthijs_013

• 3631 berichten
  • 5754 stemmen

Wat was de film waarin een groep oude Texas-landbouw-cowboy-achtige mannen bij zo'n typisch oude huis (zoals die in Texas Chainsaw Massacre) zijn en eentje Stairway to Heaven op een banjo oid speelt.

soom

• 24921 berichten
  • 2753 stemmen

Misschien An Unfinished Life?

newG

• 956 berichten
  • 2347 stemmen

matthijs_013 schreef:

Wat was de film waarin een groep oude Texas-landbouw-cowboy-achtige mannen bij zo'n typisch oude huis (zoals die in Texas Chainsaw Massacre) zijn en eentje Stairway to Heaven op een banjo oid speelt.

O Brother Where Art Thou?

maar lach mij niet uit als ik mij met deze gok belachelijk maak

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Bedankt voor alle suggesties maar het is precies geen enkele van de genoemde films. Hercules in New York geven ze binnenkort op de BBC dus dan kan ik hem eens bekijken, Red Sonja is het niet en bij Conan the Destroyer hebben ze nog niet geantwoord op men vraag en bij Young Hercules weet ik het niet echt ...

TK Granada

• 1 berichten
  • 0 stemmen

In Film > Algemeen > HELP HELP ik zoek een film:

hallo,

ik zoek al heel lang naar een film die ik ''vroeger'' heb gezien.

het is een film van de jaren 90 en gaat over een jongen die op straat leeft en vanalles doet wat nie mag.

hij gaat met de verkeerde vrienden om en ik kan me herrineren dat hij in de film in een parkeergarage de tl lampen eruit haalt en op een auto kapot gooit. ook dat hij in een kast op zen kamer de hele muur heeft onder getekent. oja en hij loopt met een capuchon op.

t is een us film dacht ik.

als iemand weet welke film ik bedoel hoor ik het graag.

gr TK

Dragon

• 62559 berichten
  • 4509 stemmen

TK Granada schreef:

In Film > Algemeen > HELP HELP ik zoek een film:

hallo,

ik zoek al heel lang naar een film die ik ''vroeger'' heb gezien.

het is een film van de jaren 90 en gaat over een jongen die op straat leeft en vanalles doet wat nie mag.

hij gaat met de verkeerde vrienden om en ik kan me herrineren dat hij in de film in een parkeergarage de tl lampen eruit haalt en op een auto kapot gooit. ook dat hij in een kast op zen kamer de hele muur heeft onder getekent. oja en hij loopt met een capuchon op.

t is een us film dacht ik.

als iemand weet welke film ik bedoel hoor ik het graag.

gr TK

Little Criminals?

(Staat niet op deze site, nog nooit een geschikt plaatje gevonden.)

sherena

• 261 berichten
  • 123 stemmen

Bedoel je dan soms Baretta's island metalfist?

Hierin doet ook oa Franco Columbu in mee

cinema.

• 230 berichten
  • 0 stemmen

matthijs_013 schreef:

Ik denk dat je Deliverance bedoelt. Is het toevallig deze scène

sherena

• 261 berichten
  • 123 stemmen

of soms die hercules versie met Lu Ferringo uit 1983

http://www.imdb.com/title/tt0085672/

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.