- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #3
Studio Sport #3
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Ik moet otherfool in zoverre wel bijspringen dat er in de ring van dat soort evenementen wel erg veel LBO-of-lager niveau rondhangt. Om nog maar te zwijgen van het publiek. Er zit toch vaak heel wat jaartjes gevangenis bij dat soort gevechten te kijken.
Los daarvan ben ik pacifist, dus de "sport" zelf in sowieso niet mijn ding.
Verder: Enjoy Naomi en reisma.
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
otherfool, trolletje, vechtsporters hebben meer discipline dan bijvoorbeeld voetballers. Zo spelen er tijdens de wedstrijden bij vechtsporters minder emoties mee, waardoor de agressie niet gemeend is. Geef een voetballer een valse tackle en hij krijgt emotionele agressie, gaat meppen of doet een overtreding terug.
In de voetballerij lopen genoeg agressieve idioten rond die zich idd beter in het kooivechten kunnen bekwamen. Persoonlijk vind ik het jammer dat een deel van de mensheid maar niet uit de holenmens-met-knots fase kan komen, maar zoals ik al zei; ze gaan hun gang maar.
Met sport heeft het echter niets te maken.
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
Beetje flauw om gevechtssporten niet als sport te categoriseren. Die mannen zijn vaak meer afgetraind dan de modale sporter in een andere sporttak. 't Is misschien gewoon je ding niet, dat kan wel.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
@ riesma
Ik heb er zelf nooit aan gedaan, als tiener heb ik Aikido gedaan. Toen ik net i naanraking kwam met UFC wou ik het uit enthousiasme wel doen maar ik ben daar niet voor gemaakt.
Als je eenmaal wat UFC hebt gezien dan weet je perfect hoe het in elkaar zit en de grote namen ken je ook snel. Er zijn ook echte rivalen (ook in het echte leven) en die bouts zijn dus wel extra spicy. Als je eens tijd hebt moet je de confrontaties eens opzoeken tussen Tito Ortiz en Ken Shamrock. Ook een goede introductie is The Ultimate Fighter kijken, het soort UFC Idols zeg maar
.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik moet otherfool in zoverre wel bijspringen dat er in de ring van dat soort evenementen wel erg veel LBO-of-lager niveau rondhangt.
Nou nou, sla je de plank wel flink mis en wel enorm kort door de bocht en generaliserend. Echt niet meer dan in het voetbal.
Ik denk dat er bij voetbal wel meer criminelen op de tribune zitten dan hier. Vreemd, dat toeschouwers hier nooit slaags met elkaar raken itt voetbal.
riesma
-
- 3706 berichten
- 3083 stemmen
Tito Ortiz ken ik dan wel weer
. Ik kijk vaak wat hoogtepunten op internet, maar meer omdat ik daar tegenaan loop dan dat ik het opzoek. Ik zal eens wat 'Idols' afleveringen opzoeken.
@wavanbuuren: De grote opvallende groep bezoekers bij wedstrijden zijn inderdaad MBO-ers/ex-gedetineerden zoals je zegt. Er zijn genoeg hoger opgeleiden die wegblijven en thuis kijken of zich koest op de achtergrond houden. Hopelijk kan het op TV uitzenden van deze sporten daar verandering in aanbrengen.
@otherfool: Laten we het maar houden op een meningsverschil over de definitie van sport, want er komt geen respectvol woord jegens vechtsport uit, discussie onmogelijk.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Tito Ortiz ken ik dan wel weer
.
Die ken je vast via het werk van zijn vrouw
.
riesma
-
- 3706 berichten
- 3083 stemmen
Hahaha, ik lees het net op wikipedia. Dat wist ik dus geeneens. Zo houdt-ie zijn conditie hoog, zeg maar
.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Die hoeft niet naar de sportschool om topfit te raken nee
.
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Dat huwelijk is gewoon 1 lange aflevering van Spuiten & Slikken.
Beetje flauw om gevechtssporten niet als sport te categoriseren. Die mannen zijn vaak meer afgetraind dan de modale sporter in een andere sporttak. 't Is misschien gewoon je ding niet, dat kan wel.
Zeker, zeker. Er zijn dan ook maar heel weinig sporten in mijn ogen. Drie tot vijf. Verder veel spelletjes. Een potje knokken hoort bij geen van beide.
riesma
-
- 3706 berichten
- 3083 stemmen
Dat huwelijk is gewoon 1 lange aflevering van Spuiten & Slikken.
Die is wel dubbelzinnig leuk.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Nou nou, sla je de plank wel flink mis en wel enorm kort door de bocht en generaliserend. Echt niet meer dan in het voetbal.
Ik denk dat er bij voetbal wel meer criminelen op de tribune zitten dan hier. Vreemd, dat toeschouwers hier nooit slaags met elkaar raken itt voetbal.
Ik heb natuurlijk ook kenissen die er weleens heen gaan. De verhalen die ik dan hoor daar wordt ik niet bepaald vrolijk van. En bovendien geeft riesma het hierboven ook wel toe. Misschien sla ik de plank dus toch niet zover mis. En generaliserend valt ook wel mee. Als ik iedereen had gezegd was het generaliserend, nu hield ik het slechts op "veel".
Dat er in een willekeurig voetbalstadion ook meer dan gemiddeld aan idioten met een Bonnie Sint Claire IQ zitten, dat zal je mij niet horen ontkennen (ik heb er zelf 15 jaar tussen gezeten (of meer gestaan) en was daar natuurlijk niet één van
).
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
En die hebben inzage in hun strafrechtelijk dossier? Alsof je een crimineel bent als je gespierd bent, onder de tattoos zit of opgegroeid bent in een arm milieu
. En je zou je nog verbazen over hoeveel fighters hoog opgeleid zijn. Echte lulkoek dus. Ik ben al op een flink aantal events geweest en dit is echt nonsens. Weet niet hoe het bij K1 is enzo maar bij de UFC dus niet het geval.
Maar als het bij voetbal, zoals je toegeeft, ook het geval is, dan hoeft het vechtsport publiek niet zo'n label opgeplakt krijgen. De UFC staat juist voor alles wat legit is.
riesma
-
- 3706 berichten
- 3083 stemmen
Dat is zeer zeker waar! Als ik kijk naar mijn omgeving, dus mijn vriendenkring en mijn vechtsport, zitten daar net zoveel universitair opgeleiden tussen als lager geschoolden, die aan vechtsport doen.
Het is alleen net als bij voetbal, de hooligans geven de naam. Als je aan Feyenoordsupporters denkt, zie je ook simpele dodo's voor je. Is dat dan het juiste beeld van die club? Ik vind van niet.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Nee hoor, maar het is algemeen bekend dat vechtsporten als boksen, een freefight toch ook een louche slag aantrekken. Waarom denk je dat Fighting Nordin is omgelegd? Omdat het zo'n vredelievende jongen was?
En die ouwe Limburger die K1 vecht (ben zijn naam ff kwijt) die een tijd geleden bij Holland Sport in de studio was. Ik kan toch niet zeggen dat zo'n man erg slim over komt.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Nordin heeft nooit in the octagon gestaan. Heeft dus niks met de UFC van doen. Bovendien zijn veel freefight gala's aantrekkelijk voor het illegaal gokcircuit (daar komen die louche types ook vandaan), Dana White heeft de organisatie zo staan dat dit bij de UFC haast onmogelijk is.
riesma
-
- 3706 berichten
- 3083 stemmen
Dan pluk je er een paar tussenuit, die dan het totaalbeeld moeten voorstellen.
Carlo Picorni en Maradona waren ook geen lievertjes, die hebben niet het beeld van voetbal an sich een slechte naam gegeven. Dan heb ik het niet eens over de 'supporters' van Lazio Roma.
Eén geval kan niet voor de rest gelden.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Helemaal met je eens. Zo heb je in elke sport rotte appels, maar wel vreemd dat er per sporttak met andere maten worden gemeten. Maarja zo zie je maar, die vooroordelen t.o.v. de vechtsportwereld zal nooit veranderen.
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Als je aan Feyenoordsupporters denkt, zie je ook simpele dodo's voor je. Is dat dan het juiste beeld van die club? Ik vind van niet.
Ik vind van wel. Snap overigens niet waarom jullie voetbalsupporters er steeds bij moeten halen, want daar heb ik al helemaal geen hoge dunk van. Maar daar zullen ook best leuke mensen tussen zitten. Zoals niet elke fan van Jantje Smit een kwijlebal is, elke PVV stemmer een notoire domoor, of elke kooivechter een agressieve idioot.
Maar het zijn wel groepen die je zeer nauwlettend in de gaten moet houden...
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Ook ik heb het nooit voor de Picorni's van deze wereld opgenomen. Ook al was het een ajacied, van mijn part gaan zie iedere week naar Beverwijk toe en slaan ze elkaar de hersens in. Je zal zien dat het dan na een tijdje opeens ook een stuk rustiger is op die Freefight gala's van jullie 
riesma
-
- 3706 berichten
- 3083 stemmen
Voetbal is eigenlijk al een stap te ver in de overkoepelende term 'sporten' om met 'vechtsport' te vergelijken. Dan zouden we het idealiter over 'balsport' moeten hebben.
Binnen de vechtsport heb je zo veel takken. Kickboxen, de harde variant waarbij een grote groep lager opgeleiden zitten (als ik zo mag generaliseren), is de subsport die je het meeste op TV ziet (K1-UFC-ish). Teakwondo, Karate (ook gegeneraliseerd), Judo en Wushu zie je niet of nauwelijks. Daar zijn wel de hoger opgeleiden in de meerderheid.
Vechtsport als term vergelijken met voetbal, korfbal of hockey, is net zo fout als autosport met paardenrennen.
riesma
-
- 3706 berichten
- 3083 stemmen
Ook ik heb het nooit voor de Picorni's van deze wereld opgenomen.
. Ik wilde enkel aangeven dat overal rotte appels te vinden zijn, maar die hoeven niet het totaalbeeld te vormen.Volgens mij bedoelde je net Peter Aerts? Die heeft aardig wat klappen te verduren gehad en komt wat moeilijk uit zijn woorden, klopt. Als ik het dan toch weer met voetbal mag vergelijken: De Boertjes, ook errug slim. Hoeveel voetballers hebben daarbij ook niet eens een opleiding, zijn zo van de straat af geplukt?
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
Ik vind van wel.

O ja, dat is waar; jij komt nooit in een stadion. Hoe kun je daar over oordelen dan? Je ziet op tv of internet rellen waar Feyenoord hooligans bij betrokken zijn? En daar oordeel je dan over dat het juiste beeld van Feyenoordsupporters domme dodo's zijn? Hoe simpel kun je dan oordelen... Net zo oppervlakkig als "het volk" dat jij bekritiseerd.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ik ken meer vechtsporters met een strafblad dan voetballers. Ken meer voetballers, maar ook geen enkele die ooit met betonnen schoenen op de bodem van een of andere rivier is terug gevonen. Zou als crimineel ook eerder een vechtjas dan een voetballer op incasso sturen.... 
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
. Ik wilde enkel aangeven dat overal rotte appels te vinden zijn, maar die hoeven niet het totaalbeeld te vormen.Volgens mij bedoelde je net Peter Aerts? Die heeft aardig wat klappen te verduren gehad en komt wat moeilijk uit zijn woorden, klopt. Als ik het dan toch weer met voetbal mag vergelijken: De Boertjes, ook errug slim. Hoeveel voetballers hebben daarbij ook niet eens een opleiding, zijn zo van de straat af geplukt?
Ik bedoelde inderdaad Peter Aerts. Je hebt er dus écht verstand van 
En ook hier geldt weer: Jullie trekken de vergelijking met voetbal. Ik stoor me er net zo goed aan dat als je een gemiddelde voetballer naar zijn favoriete boek vraagt, een groot deel niet verder komt dan de ontvoering van Heineken (als ze al eens lezen).
riesma
-
- 3706 berichten
- 3083 stemmen
Voetbal is over het algemeen de bekendste sport, dus is vergelijken daarmee makkelijk.
Zoals ik al eerder zei, is voetbal en vechtsport met elkaar vergelijken misplaatst. Ik neem aan dat de meesten met 'vechtsport' kickboxen bedoelen, toch wel het meest commercieel bekend.
Als ik er geen verstand van had, waagde ik me niet in de discussie. Over voetbal zul je mij geen diepgaande gesprekken horen voeren, ik snap nog net wat buitenspel is, om eens iets te noemen. 
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Ik weet niet wat de meesten bedoelen met "vechtsport", maar als ik het over de idioten en criminelen heb die aangetrokken worden tot "dat soort sporten" dan heb ik het met name over Freefight, Kickboksen, boksen en alles wat er op lijkt. Ik ga er vanuit dat "jullie UFC" daar ook mee te vergelijken is?
Judo, schermen en dat soort zaken, wat technisch gezien ook onder "verchtsport" valt is in mijn optiek een stuk beschaafder.
Ik blijf het in elk geval aggressief en onsmakelijk vinden om je op je kanis te laten timmeren en heb een hekel aan types met 3 bondjassen 12 gouden kettingen, 27 tatoos en aan elke arm een blonde del (jaja, ik chargeer!), maar gun jullie tegelijkertijd jullie plezier hoor.
riesma
-
- 3706 berichten
- 3083 stemmen
Ik (...) heb een hekel aan types met 3 bondjassen 12 gouden kettingen, 27 tatoos en aan elke arm een blonde del (jaja, ik chargeer!),...
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Je ziet op tv of internet rellen waar Feyenoord hooligans bij betrokken zijn? En daar oordeel je dan over dat het juiste beeld van Feyenoordsupporters domme dodo's zijn?
Ja. Maar goed, nu zal wel het gebruikelijke 'een enkeling verpest het voor de rest' argument komen.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
Ja. Maar goed, nu zal wel het gebruikelijke 'een enkeling verpest het voor de rest' argument komen.
Dus er zitten iedere wedstrijd 45.000 hooligans in de Kuip?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.