• 15.943 nieuwsartikelen
  • 178.894 films
  • 12.262 series
  • 34.061 seizoenen
  • 648.924 acteurs
  • 199.231 gebruikers
  • 9.386.897 stemmen

Het grote gamestopic

zoeken in:

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Wie niet?

Zelva

• 2188 berichten
  • 2702 stemmen

Phoenix schreef:

XCOM: Terror From The Deep

Briljant spel! 'k Weet niet hoe het komt, de sfeer misschien, maar ik was altijd doodsbenauwd voor die aliens. Normaal heb ik zoiets helemaal niet met spellen.

Vooral die schip, land- en basismissies waren echt zenuwslopend. Zeker als er dan zo'n tentacular het hoekje om kwam slenteren. Altijd weer een opluchting als ze neerplepten.

neo

• 15436 berichten
  • 10048 stemmen

Phoenix schreef:

@Neo: Maar dan heb je ook wat . We worden helaas de laatste tijd helemaal doodgegooid met MMORPG's. Maar deze ziet er wel erg lekker uit... Er komt ook nog eentje in het Lord of the Rings universum dus ik denk dat die eerder mijn keus wordt .

Heb je er weer zo eentje

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Bedankt Phoenix, zal vanavond eens kijken

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

World Class Leaderboard was het, aan de screenshots te zien... vanavond gelijk spelen

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Zelva schreef:

(quote)

Briljant spel! 'k Weet niet hoe het komt, de sfeer misschien, maar ik was altijd doodsbenauwd voor die aliens. Normaal heb ik zoiets helemaal niet met spellen.

Vooral die schip, land- en basismissies waren echt zenuwslopend. Zeker als er dan zo'n tentacular het hoekje om kwam slenteren. Altijd weer een opluchting als ze neerplepten.

Haha, wat een feest van herkenning!

Maar wat voor missies waren er nog meer eigenlijk? Anyway, ik vond altijd die kreeftachtige beesten zo vervelend die, als ze jouw ventjes mepten, die ventjes veranderden in zombies en daarna weer in die beesten. Ze hadden onwijs veel hp en konder veel te ver lopen...

Sjoerd

• 999 berichten
  • 1348 stemmen

Nee man die mindcontrollers van UFO enemy unknown die waren pas irritant, dan controleerden ze je meeste zwaarbewapende soldaat in je schip die dan vervolgens al je andere soldaten omver maaide... GRRRR !

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Oja, had je alles nog in je vliegtuig staan, ging er 1tje bezerk met zo'n raketschietding dat je om de hoek kon sturen... Dan kon je wel opgeven .

Zelva

• 2188 berichten
  • 2702 stemmen

Phoenix schreef:

Haha, wat een feest van herkenning!

Maar wat voor missies waren er nog meer eigenlijk?

Ik bedoelde met schipmissies die cruiseschepen. Andere missies zijn als je die Alien-schepen moet gaan leegplunderen.

Anyway, ik vond altijd die kreeftachtige beesten zo vervelend die, als ze jouw ventjes mepten, die ventjes veranderden in zombies en daarna weer in die beesten. Ze hadden onwijs veel hp en konder veel te ver lopen...

Die bedoel ik juist. Dat waren de irritantse: tentaculars. Die kreeften hadden de naam lobsterman. Die hadden wel aardig wat armor, maar daar was wel doorheen te komen, mits je de goede wapens had natuurlijk.

Dat mind control kan irritant zijn, maar als je hetzelf kan gaan bedienen en je soldaten er goed op getraind zijn, wordt het een beetje saai. Dan controleer je gewoon zelf alle alientjes en laat je hun het gevaarlijke verkenningswerk doen. :evil.

U-96

• 11875 berichten
  • 2084 stemmen

neo schreef:

Ja dat is dat getekend achtige spel in het wilde westen. Waar denk je dat de makers hun inspiratie vandaan haalden ?

Is al jaren mijn favoriete computerspel. Ik speel het vaak nog weleens als ik weer een goede western op tv heb gezien. Alles is geweldig aan dit spel. De sfeer, de muziek, de personages. Alles.

eerdekes

• 1529 berichten
  • 587 stemmen

Wie speelt er hier eigenlijk DE game counter-strike???

sn@ke

• 2077 berichten
  • 888 stemmen

Ben momenteel bezig met no one lives forever. Een niet al te recent maar geniaal spel. De graphics ogen nog erg goed en de humor is erg goed. In de stijl van "austin powers taferelen" baan je je een weg al schietend of sluipend door erg mooi ontworpen en uiteenlopende lokaties al geheim agente Cate Archer. Dit speelt zich allemaal af inde jaren 60(?). Dit is gewoonweg één van de beste shooters ooit , de humor , de gadgets , de uitdagingen , de lokaties , de lengte : no one lives forever behoort tot de beste games ooit. _o_

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

eerdekes schreef:

Ik speel nog steeds Enemy Territory maar ik verwacht dat na de release van HL2 Counter-Strike en Day of Defeat op de Source-engine de boventoon gaan voeren .

sn@ke schreef:

Ben momenteel bezig met no one lives forever. Een niet al te recent maar geniaal spel. De graphics ogen nog erg goed en de humor is erg goed. In de stijl van "austin powers taferelen" baan je je een weg al schietend of sluipend door erg mooi ontworpen en uiteenlopende lokaties al geheim agente Cate Archer. Dit speelt zich allemaal af inde jaren 60(?). Dit is gewoonweg één van de beste shooters ooit , de humor , de gadgets , de uitdagingen , de lokaties , de lengte : no one lives forever behoort tot de beste games ooit. _o_

Ik vind deel 2 nog een tikkeltje leuker. Nóg meer krankzinnige personages, nog meer geweldige gadgets en humor en de levels zijn een stukje origineler nog. Vooral een stuk waarin je al schietend door een stad wordt voortgereden door die Schot op een driewieler vond ik geniaal .

sn@ke

• 2077 berichten
  • 888 stemmen

Na het eerste deel waag ik me zeker aan het tweede. Zalige gameplay ..

U-96

• 11875 berichten
  • 2084 stemmen

The Incredible Machines. Vroeger héél vaak gespeeld; eigen machines maken, en natuurlijk de machines oplossen. Wat ik bijna met alle spellen heb, de vervolgen interesseren me helemaal niets.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3284 stemmen

Ben nu bezig met Halo voor de pc. Best een leuk spel alleen wat een herhaling zeg! Door elke kamer met aliens 23.000 keer te herhalen kan ik ook een lang spel maken, beetje lame dus.

Overigens heb ik nu nog minder respect voor de makers van Unreal II. Op zichzelf staand was dat al een saai spel, maar nu blijkt dat ze dus eigenlijk alles van Halo hebben gejat.

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Het zijn barre tijden voor ons gamers, Half-Life 2, STALKER en Doom 3 zijn nog nergens te bekennen...

Dus ben ik maar weer Colonization gaan doen

SilverGun

• 1151 berichten
  • 818 stemmen

Ben nu bezig met Halo voor de pc. Best een leuk spel alleen wat een herhaling zeg! Door elke kamer met aliens 23.000 keer te herhalen kan ik ook een lang spel maken, beetje lame dus.

Nu voel ik me toch weer geroepen om de Halo-advocaat uit te hangen.

De kamers in een level als Assault on the Control Room zijn telkens anders ingedeeld qua vijanden en ook qua architectuur. Het is de combinatie van de AI met de mogelijkheden die elke kamer biedt, die de spelervaring vormt. Het maakt dus niets uit dat de kamers 'herhaald' worden, aangezien de situaties telkens anders zijn. Vergelijk het met het spelen van een aantal potjes Quake in multiplayer op dezelfde map; dat gaat niet vervelen, aangezien de acties van de spelers niet te voorspellen zijn. En net als een goede multiplayer map zijn de 'herhalende' kamers in Halo ook zodanig ingenieus ontworpen, dat ze op oneindig veel manieren te doorkruizen zijn.

Je kunt verschillen qua uiterlijk en verschillen qua indeling in de omgevingen hebben. En het is die laatste (Amerikaanse) opvatting over Gevarieerd Levelontwerp, die daadwerkelijk de gameplay beïnvloedt. Ik ga niet ontkennen dat een level als The Library te langdradig is, maar over de gehele linie van het spel zijn de "copy/paste leveldesign" beschuldigingen richting ontwikkelaar Bungie volkomen ongegrond.

flipsen

• 1696 berichten
  • 482 stemmen

Ik heb het spel Outlaws weer eens voor de dag gehaald. Dat is echt mijn favoriete spel. Het ziet er misschien niet echt geweldig uit en de tegenstanders zijn niet echt snugger.

Op het makkelijkst niveau is het wel heel makkelijk, maar als je het spel op "bad" zet, dan is het al een stuk uitdagender en op "ugly" wordt het spel bijna onspeelbaar. 1 kogel op jou raak en je bent bijna helemaal dood, twee kogels raak en je bent dood. Met een schot van een shotgun ben je ook meteen dood. Maar goed, zo is het bij je tegenstanders ook. Net echt!

Het doel wat ik nu gesteld heb is om het spel zonder te saven in 1 keer uit te spelen op Ulgy. Ga ik dood, dan helemaal opnieuw beginnen.

sn@ke

• 2077 berichten
  • 888 stemmen

Het beste playstation spel ever is voor mij nu meer dan ooit "ronaldo v football "geworden. Dit magische spel met goede ( voor playstation) graphics en prachtige gameplay . De fifa reeks is zwak in vgl met dit spel. Geen scores van 10-0 ( bij fifa soms wel ) hier maar een soms uiterst realistische gameplay die erg verslavend werkt. De keepers zijn erg goed. Enige minpunten zijn de irritante voetallcommentator en steeds de nadruk op de "magische ploeg Brazilie". Topspel.

Kenshin

• 168 berichten
  • 101 stemmen

Wie kent super monkey ball?

Ik ga al een tijdje mee, heb inmiddels tig spellen gespeeld maar ik heb nog nooit zoveel plezier gehad van een spel als met monkey ball. Het is verslavend, toegankelijk, simpel maar toch uitdagend en bovendien zitten er 6 mini-games in die stuk voor stuk (monkey race misschien uitgezonderd) briljant zijn en van vergelijkbaar niveau's zijn als andere topspellen uit hun genres.

En vandaag heb ik eindelijk monkey ball 2 gevonden!

Don Gertus

• 1543 berichten
  • 0 stemmen

1. Call of Duty
2. Unreal Tournament 2003
3. Far Cry
4. Max Payne
5. Een game die wenst anoniem te blijven

Jassie

• 398 berichten
  • 1095 stemmen

eerdekes schreef:

heb ik een tijd gespeeld, mooi spel.

Voor de rest

- Quake (1,2,3 en arena)

- Transport Tycoon

- Half life

- Total annihilation

-pro evolution soccer 3

-Tony Hawk 4

SilverGun

• 1151 berichten
  • 818 stemmen

Kenshin schreef:

Wie kent super monkey ball?

Ik ga al een tijdje mee, heb inmiddels tig spellen gespeeld maar ik heb nog nooit zoveel plezier gehad van een spel als met monkey ball. Het is verslavend, toegankelijk, simpel maar toch uitdagend en bovendien zitten er 6 mini-games in die stuk voor stuk (monkey race misschien uitgezonderd) briljant zijn en van vergelijkbaar niveau's zijn als andere topspellen uit hun genres.

En vandaag heb ik eindelijk monkey ball 2 gevonden!

Super Monkey Ball is geweldig inderdaad. Eén van de beste titels die uitgekomen is in de afgelopen paar jaar. Zo fris en puur. Monkey Ball doet me altijd weer herrineren waarom videogames ook alweer zo'n grote hobby van me zijn.

pjotr

• 2672 berichten
  • 2781 stemmen

Mwoh.....da's één van de weinige spellen waarvan ik altijd verlies van mijn medespeler ( leek of pro-gamer....dat maakt niet uit..)....en met name die minigame waarbij je op die eilandjes moet landen...

Verder een prima game hoor maar na een uur verliezen hou ik het meestal voor gezien...;)

Rujar

• 2871 berichten
  • 3816 stemmen

Wie kent nog het fantastsiche spel:

Snensible world of soccer.

Man hier heb ik echt de helft van mij leven aan toegewijd (ander helft films kijken )

kos

• 46706 berichten
  • 8863 stemmen

Sensible soccer

Ik kick zwaar je ass bij dat spel

Rujar

• 2871 berichten
  • 3816 stemmen

Hehe dat zijn gewaagde uitspraken tegen een echte pro!!

Jammer dat hij niet online te spelen is, anders had ik jeecht pakkie gegeven. :evil

Jassie

• 398 berichten
  • 1095 stemmen

Rujar schreef:

Hehe dat zijn gewaagde uitspraken tegen een echte pro!!

Jammer dat hij niet online te spelen is, anders had ik jeecht pakkie gegeven. :evil

Ik ben daar pas echt een master in. I'll beat you all!!!

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3284 stemmen

Pas weer een Sega Genesis (waarom kwam dat kreng hier eigenlijk uit als Mega Drive?) emulator gedownload. Road Rash blijft heersen!

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.