Het grote voetbaltopic #4
[permalink] geplaatst op 9 februari 2012, 21:19 uurkos schreef:
Onvoorstelbaar hoe alle supporters hun club nu in handen van 1 man hebben gelegd. Je staat nu machteloos. Johan zegt binnenkort een keer: ik wil niet dat de supporters zich zo gedragen of dat we als club dit doen, anders ga ik weg.
Dan zit je daar met een organisatie die helemaal op Cruijff is ingericht en dan is ie er niet meer.
Amateuristischer is bijna niet mogelijk.
Ajax kan toch niet dieper zinken dus ik geef Cruijff het voordeel van de twijfel.
[permalink] geplaatst op 9 februari 2012, 21:28 uur
[permalink] geplaatst op 9 februari 2012, 21:57 uurWanneer gaat Johan weer weg?
Na een dag - na een week - na een maand - na een jaar
0-0-1-0
[permalink] geplaatst op 9 februari 2012, 22:00 uurWel leuk dat Johan nu al als de redder wordt beschouwd. Dat enkel op basis van wat a4tjes met kindertekeningen en resultaten van 40 jaar geleden. Ben benieuwd...
[permalink] geplaatst op 9 februari 2012, 22:04 uurReinbo schreef:
Wel leuk dat Johan nu al als de redder wordt beschouwd. Dat enkel op basis van wat a4tjes met kindertekeningen en resultaten van 40 jaar geleden. Ben benieuwd...
Ach, ze moeten op de een of andere manier toch aan de eerste overwinning in 2012 komen. Dan maar op bestuurlijk vlak.
[permalink] geplaatst op 9 februari 2012, 22:23 uurNicolage Rico schreef:
Wanneer gaat Johan weer weg?
0-0-1-0
Da's toch die Johan die nu al anderhalf jaar onafgebroken met gigantisch veel tegenstand vecht voor zijn ware voetballiefde? Nee, die Johan stopt er niet snel meer mee. Hij heeft vandaag de overwinning gepakt die broodnodig was. Daarmee kan hij gaan bouwen.
Ben wel razend benieuwd naar de namen die nu genoemd gaan worden.
[permalink] geplaatst op 9 februari 2012, 22:53 uurAjax&Litmanen1 schreef:kos schreef:
(quote)
Als Cruijff weg zou willen lopen had hij het afgelopen jaar wel gedaan. Als men de Cruijff visie uit gaat voeren met de mensen waar hij achter staat, dan zie ik hem tot zijn 80ste wel actief blijven voor Ajax.
Volgens mij vind je het oprecht jammer dat Ajacieden nu blij en tevreden zijn

Je weet van alle mooie dingen altijd negatieve verhalen te maken.
Ik vind het ook oprecht jammer, maar meer uit medelijden.
Al geloof ik best dat Ajax uit dit dal komt, maar dan op een totaal andere manier die geen reet met Cruijff te maken heeft of deze hele reorganisatie. Meer iets met geld, toeval of een Fifa-wijziging of zo
[permalink] geplaatst op 9 februari 2012, 23:06 uurkos schreef:Ajax&Litmanen1 schreef:
(quote)
Ik vind het ook oprecht jammer, maar meer uit medelijden.
Al geloof ik best dat Ajax uit dit dal komt, maar dan op een totaal andere manier die geen reet met Cruijff te maken heeft of deze hele reorganisatie. Meer iets met geld, toeval of een Fifa-wijziging of zo
Haha, jij medelijden met Ajacieden? Kom op, niet liegen.
En dieper dan dit kan Ajax niet zinken. Jarenlang vele nutteloze, dure aankopen. Jeugdopleiding die eenheidsworsten ipv nieuwe Sneijder uitpoept, besturen die elkaar overtreffen in achterbaks gedrag. Elk jaar een nieuwe visie, ipv wat er nu zal gebeuren, 1 weg volgen richting de toekomst.
Nee, met de nieuwe plannen gaat het sowieso beter. Of Ajax helemaal slaagt weet niemand, maar het is goed dat de voetbalmensen weer de baas worden. Wat verder helemaal niet uitsluit dat er hele capabele mensen uit het bedrijfsleven voor Ajax werken. Maar wel mensen die de visie ondersteunen. De hele club moet de visie ondersteunen.
[permalink] geplaatst op 9 februari 2012, 23:07 uurEn hoe lang denk je dat het duurt, A&L, voor Ajax zich aansluit bij Real Madrid, Barcelona, Bayern en City? Maw, de europese top?
[permalink] geplaatst op 9 februari 2012, 23:12 uurschram101 schreef:
En hoe lang denk je dat het duurt, A&L, voor Ajax zich aansluit bij Real Madrid, Barcelona, Bayern en City? Maw, de europese top?
Nooit. Tenminste, zolang er geen strenge regels komen rondom financiele zaken en het kopen van jeugdspelers. En zelfs dan denk ik niet. Daarvoor is de Eredivisie niet groot genoeg en heeft Ajax te weinig budget.
Het zou al heel wat zijn als Ajax nationaal weer eens gaat heersen. Dan moet toch mogelijk zijn gezien het budget en de ooit zo goede jeugdopleiding die Ajax bezit. En uiteraard de voetbalknowvoetbal van tien, vijftien oud topspelers die de club runnen op het veld en daarbuiten.
Op den duur kan Ajax misschien een stabiele Europese subtopper worden met soms een piek naar boven. Als pakweg die ploeg uit Cyprus al in de CL kan stunten, dan zou Ajax dan ook moeten kunnen.
[permalink] geplaatst op 9 februari 2012, 23:20 uurAjax&Litmanen1 schreef:
Nooit.
Gelukkig, dacht even dat je daarin ook die nummer 14 geloofde
Tenminste, zolang er geen strenge regels komen rondom financiele zaken en het kopen van jeugdspelers. En zelfs dan denk ik niet. Daarvoor is de Eredivisie niet groot genoeg en heeft Ajax te weinig budget.
Het zou al heel wat zijn als Ajax nationaal weer eens gaat heersen. Dan moet toch mogelijk zijn gezien het budget en de ooit zo goede jeugdopleiding die Ajax bezit. En uiteraard de voetbalknowvoetbal van tien, vijftien oud topspelers die de club runnen op het veld en daarbuiten.
Op den duur kan Ajax misschien een stabiele Europese subtopper worden met soms een piek naar boven. Als pakweg die ploeg uit Cyprus al in de CL kan stunten, dan zou Ajax dan ook moeten kunnen.
Maar ben het verder wel met je eens. Al zullen die financiele regels niets veranderen. Ik geloof ook nooit dat de uefa/fifa het aandurven de echte topclups uit te sluite voor europees voetbal, want wie zit er nu te wachten op een Champions League zonder de grote clubs?
En als je kijkt dat ploegen als Zenith, APOEL, Cluj, Leverkussen en dergelijke nu (en de laatste jaren) presenteren in het miljoenenbal moeten wij als Mickey Mouse league toch ook wel waardige clubs af kunnen leveren die iets toevoegen?
[permalink] geplaatst op 9 februari 2012, 23:29 uurwant wie zit er nu te wachten op een Champions League zonder de grote clubs?
Ik zit vooral op een eerlijke competitie te wachten. Hier in Nederland nemen ze je licensie onderhand af als je twintig miljoen verlies hebt. Clubs als Madrid, Barcelona en Man Utd hebben honderden miljoenen aan schuld maar zij mogen wel meedoen. En onze spelers wegkopen omdat hier niet het geld is om die spelers langdurig vast te leggen.
Financiele wetten zouden de redding zijn. Sowieso gaat het voetbal anders kapot. Over een paar jaar hou je alleen Real Madrid, Barca, beide Manchesters en een verdwaalde Russische club over. De rest maakt geen schijn van kans meer. Boring.
[permalink] geplaatst op 10 februari 2012, 0:10 uurTja, da's precies hetzelfde als in de Eredivisie zeg maar.
[permalink] geplaatst op 10 februari 2012, 8:57 uurBen het met je eens, maar denk je echt dat de fifa het aandurft om (laten we die voorbeelden even pakken voor het gemak) Madrid, Barcelona, Man City en Man Utd uit de CL houdt?
Dat is dus minder kijkers -> minder sponsors -> minder geld. No way dat de fifa dat gaat doen. En ook hoop ik dat wij als Nederlandse competitie ook eens mee kunnen doen en ook al wordt die kans steeds kleiner zit ik ook niet te wachten op een Champions League (de competitie der competities zeg maar) zonder de grootste clubs.
Daarnaast zijn het echt niet alleen die clubs hoor. En waar trek je dan de grens. Een Champions League met Heracles, Heerenveen een paar Duitse subtoppers?
[permalink] geplaatst op 10 februari 2012, 9:32 uur
[permalink] geplaatst op 10 februari 2012, 9:53 uurOoit had ik Marco boven m'n bedje hangen, ging de champagne open bij het puntertje van Patje en mocht de hele school in de aula de wereldbekerfinale tegen Gremio kijken. Het waren mooie tijden, maar ze zijn voorbij. Overgeleverd aan het opportunisme van een seniele pensionado.
RIP Ajax.
[permalink] geplaatst op 10 februari 2012, 10:19 uurNicolage Rico schreef:
Wanneer gaat Johan weer weg?
0-0-1-0
In mei loopt Ajax op wonderbaarlijke wijze het kampioenschap mis en zal de messias weggehoond worden. Ik zeg dus ook na een maand.
[permalink] geplaatst op 10 februari 2012, 10:57 uur
[permalink] geplaatst op 10 februari 2012, 11:44 uurZoiets gaat natuurlijk heel snel. Hij had geen tijd meer om hem normaal weg te rammen.

[permalink] geplaatst op 10 februari 2012, 11:46 uurAl die mafkezen doen alsof ze gescoord hebben...

[permalink] geplaatst op 10 februari 2012, 11:52 uurklopt ook wel wat die commentator zegt, slecht weggetrapt
[permalink] geplaatst op 10 februari 2012, 11:53 uurVrij teleurstellende own goal, best ever? Verre van.
[permalink] geplaatst op 10 februari 2012, 11:53 uurAltijd lullig zo'n goal, gelukkig was het niet beslissend.
[permalink] geplaatst op 10 februari 2012, 12:11 uurBottleneck schreef:
klopt ook wel wat die commentator zegt, slecht weggetrapt

[permalink] geplaatst op 10 februari 2012, 12:19 uur
[permalink] geplaatst op 10 februari 2012, 12:29 uurVind die van Michel Valke tegen Oostenrijk toch nog de mooiste.
[permalink] geplaatst op 10 februari 2012, 12:33 uurDie blijft epic idd

[permalink] geplaatst op 10 februari 2012, 13:34 uur
Als hij een doorlopend contract heeft, dan kunnen ze de petitie beter aan City geven. Dan Kunnen Feyenoord en Guidetti zoveel willen.
[permalink] geplaatst op 10 februari 2012, 13:56 uurErg aandoenlijk natuurlijk, maar het heeft allemaal geen reet zin.
Toch hoop ik stiekem op nog een jaartje Guidetti.
[permalink] geplaatst op 10 februari 2012, 15:27 uur