Stemmen
[permalink] geplaatst op 25 september 2009, 20:18 uurdomkey schreef:
En wie zijn wij,leken die graag een film behappen,even gaan stemmen!
Een stem is en blijft toch persoonlijk ja?
Laten we allen even S.Spielberg op de vingers tikken. Foei, het verhaal slaagt dus werkelijk nergens op,etc,etc..
Volgens mij even droevig als de personen die er na 15 minuten er de brui aan geven.
Ik snap echt niks van wat je hier wil zeggen.Was het happy hour in de lokale bar vandaag?
Er mankeert toch niets aan wat pierre1965 hier meld? Een film na een kwartier beoordelen is minder goed dan een film na een uur een cijfer geven?
Of slaagt het werkelijk nergens op wat ik nu zeg?
[permalink] geplaatst op 24 oktober 2009, 16:02 uurBij
Green Mile, The (1999):
Animosh schreef:
Darabont levert met deze film doordachte, perfect uitgevoerde kitsch af, maar da's simpelweg mijn ding niet omdat ik er helemaal niets bij voel. 1*, want door de vaart van de film hoefde ik me nimmer wérkelijk te vervelen.
En deze onzin zit dit figuur te beweren terwijl hij 3,5 ster geeft voor de 101 Dalmatiërs..
[permalink] geplaatst op 24 oktober 2009, 16:07 uurVerschaf ik daar 3.5* aan? Mijn god, ik zal vergeten zijn om de film te verlagen.
Edit: One Hundred and One Dalmatians staat op 2.5*?

(wat naar alle waarschijnlijkheid overigens nog steeds te hoog is, maar ik wacht veelal liever de herziening af voordat ik een stem verlaag, op enkele uitzonderingen na)
[permalink] geplaatst op 24 oktober 2009, 16:45 uurZo, 1.94* gemiddeld... niet snel tevreden...
[permalink] geplaatst op 24 oktober 2009, 16:53 uurAnimosh schreef:
De meeste lage stemmen stammen uit mijn verleden, toen ik er een heel andere filmsmaak op na hield die ik ondertussen verketter, waardoor ik al die voorheen hoge stemmen heb verlaagd, en daarmee mijn gemiddelde. Ik kijk nog steeds wel een stuk strenger dan de meesten, maar dat even terzijde.
Reinbo schreef:
En waarom ben je zo streng?
Animosh schreef:
Omdat ik ten eerste films, dikwijls tot mijn eigen spijt, veel perfectionistischer benader dan het overgrote deel van MovieMeter en omdat ik, ten tweede, relatief fundamenteel ben gericht op de eisen die ik persoonlijk aan films stel.
Er schiet me overigens nog een reden voor mijn relatieve strengheid de hersenpan te binnen: ik besef veelal te sterk dat ik naar een fictieve werkelijkheid aan het kijken ben, waardoor ik slechts zeer zelden werkelijk kan worden ontroerd / vervoerd door een film; vandaar ook dat ik abstractie als een fenomenale pro beschouw.
[permalink] geplaatst op 24 oktober 2009, 17:10 uurBij
Green Mile, The (1999):
martijn011 schreef:Animosh schreef:
(quote)
En deze onzin zit dit figuur te beweren terwijl hij 3,5 ster geeft voor de 101 Dalmatiërs..
Slaagt werkelijk nergens op. Wat een vergelijking.
[permalink] geplaatst op 24 oktober 2009, 17:23 uurAnimosh schreef:Animosh schreef:
(quote)
Reinbo schreef:
(quote)
Animosh schreef:
(quote)
(quote)
Waarom denk je dat ze de mogelijkheid hebben een 5,0 te geven..
1,94 gemiddelde staat gelijk aan een 4 op een schaal van 10.
Oftewel volgens jou zijn (bijna) alle films die jij beoordeeld slecht.
Zoals ik al zei.. concentreer je nou eens op films die je goed vindt en ga aub normaal beoordelen.
Wil je apart zijn ofzo? En het overgrote deel van de gebruikers hier, snapt de helft van je verhaal hier. En dan vraag ik wat het betekend en dan kom je met een domme opmerking als: 'Google is your friend'.
domkey schreef:martijn011 schreef:
(quote)
Slaagt werkelijk nergens op. Wat een vergelijking.
Gezien zijn taalgebruik snap ik niet dat hij 101 Dalmatiërs een 3,5 kan geven, maar TGM en TSR een 1,0 en 1,5...
Maar goed.. er wordt al veel te veel tijd besteed aan hem. Concentreer nou aub op de film mensen. Dat er één rare gast tussen zit, maakt voor het gemiddelde niks uit

[permalink] geplaatst op 24 oktober 2009, 17:41 uuréén rare gast
Dank.
Daarnaast wens ik je een suggestie mee te geven: beschouw voordat je beoordeelt.
[permalink] geplaatst op 24 oktober 2009, 17:43 uurNou ja, niet per se raar... wel een beetje hautain.
[permalink] geplaatst op 24 oktober 2009, 18:00 uurAch, vervang de glazen van je bril en 't blijkt allemaal wel mee te vallen.

[permalink] geplaatst op 24 oktober 2009, 19:22 uurchevy93 schreef:
één rare gast
Kijk eens eerst naar jezelf vooraleer je anderen gaat aanvallen.
Telkens als iemands mening van de jouwe afwijkt ga je in de aanval. Accepteer nou toch eens dat niet iedereen dezelfde mening over een film heeft!
[permalink] geplaatst op 25 oktober 2009, 10:34 uurAnimosh schreef:Ach, vervang de glazen van je bril en 't blijkt allemaal wel mee te vallen.
Kijk, dat is al een wat vlottere zin...
[permalink] geplaatst op 25 oktober 2009, 13:42 uurchevy93 schreef:
Gezien zijn taalgebruik snap ik niet dat hij 101 Dalmatiërs een 3,5 kan geven, maar TGM en TSR een 1,0 en 1,5...
Het is nu niet dat TGM en TSR intellectueel hoogstaande films zijn.. 101 Dalmatiërs kan je trouwens absoluut niet vergelken met die films, aangezien het een kinderfilm is. (al vind ik TGM en TSR net zo infantiel

)
chevy93 schreef: Dat er één rare gast tussen zit, maakt voor het gemiddelde niks uit
Het gemiddelde is ook niet heilig. Dat veel mensen iets goed vinden wilt nog niet zeggen dat het écht goed is. Sommigen doen bovendien alsof de top 250 een soort concurrentiestrijd is.
[permalink] geplaatst op 29 november 2009, 12:13 uurIn De Site > Algemeen > Overzicht Stemmen:
Kan ik ergens een overzicht vinden van al mijn stemmen?
Ik wil ze eigenlijk allemaal kunnen zien en eventueel uitprinten.
Ik vind op dit moment alleen mijn laatste paar stemmen als ik naar mijn profiel ga.
Iemand enig idee of dit mogelijk is, en zoja, waar?
[permalink] geplaatst op 29 november 2009, 12:14 uurJe kan per beoordelingscijfer een csv downloaden. Als je die 10 bestanden samenvoegt heb je ze allemaal.
[permalink] geplaatst op 29 november 2009, 12:19 uur
[permalink] geplaatst op 29 november 2009, 16:19 uurkappeuter schreef:
http://www.moviemeter.nl/user/96807/votes/
Thnx!!! Wist ik niet!
Erg bedankt,
[permalink] geplaatst op 24 december 2009, 12:57 uur
[permalink] geplaatst op 24 december 2009, 13:15 uurJa ik denk dat ik de film ook maar ga beoordelen op basis van de trailer, ik heb immers wel stukjes gezien van na 34 minuten!
[permalink] geplaatst op 24 december 2009, 14:12 uurjeroentjuhhhhh schreef:Blijf het vreemd vinden dat mensen een film van ruim anderhalf uur beoordelen op een klein deel dat ze gezien hebben
Als ik een film na 1/3 deel nog steeds gruwelijk saai vind en de dvd stop zet zegt dit mijns inziens genoeg!
Ik ben het wel met je eens dat je geen recensie over een film moet geven als je aleen de trailer hebt gezien.
[permalink] geplaatst op 24 december 2009, 20:51 uurHeb vaak genoeg films gezien die pas na 30 tot 40 minuten ineens heel interessant worden, tegen de verwachtingen in.
Niet stemmen lijkt me eerlijker als je het grootste deel van een film niet eens hebt gezien.
[permalink] geplaatst op 24 december 2009, 23:32 uurvoomzap schreef:
Heb vaak genoeg films gezien die pas na 30 tot 40 minuten ineens heel interessant worden, tegen de verwachtingen in.
Niet stemmen lijkt me eerlijker als je het grootste deel van een film niet eens hebt gezien.
Dat vind ik persoonlijk lariekoek, er moet toch echt wel IETS aan zijn het 1e halfuur en dat kon ik van deze film niet zeggen, maar het blijft natuurlijk een persoonlijke mening (er zijn wel vele anderen die deze mening delen.
Schijnbaar wel een film waar veel over gepraat kan worden.
Mag ik eruit opmaken dat jij hem wel goed vond?
wat vond je r dan zo goed aan?
grtz Ruud
[permalink] geplaatst op 24 december 2009, 23:46 uurWat was er dan zo wanhopig slecht aan het eerste half uur dat het een 0.5 waard is? Het is een hele normale opening waarin je snel te weten komt waarom max vlucht en je kennis maakt met de wereld waarin hij graag zou willen leven.
[permalink] geplaatst op 25 december 2009, 13:13 uurzulke stemmen zouden ze acuut moeten verwijderen, als het nou kinderen waren ,maar het zijn volwassen mensen wtf???
maar goed het zal wel normaal zijn ginds in limboland
[permalink] geplaatst op 25 december 2009, 15:07 uurmcdaktari schreef:
zulke stemmen zouden ze acuut moeten verwijderen, als het nou kinderen waren ,maar het zijn volwassen mensen wtf???
Inderdaad, vreselijk jammer dat moderators hier niets aan doen!
mcdaktari schreef:
Wat is dat voor een gezeik?
[permalink] geplaatst op 25 december 2009, 15:32 uurmcdaktari schreef:
zulke stemmen zouden ze acuut moeten verwijderen, als het nou kinderen waren ,maar het zijn volwassen mensen wtf???
Iemand die eerlijk schrijft, na een half uur uitgezet, slechte film 0.5. Gevolg van die wordt de stem verwijderd.
Iemand die wijselijk ze kop dicht houdt en 0.5 stemt. Deze stem blijft staan.
Ik ben het wel mee eens dat films na een half uur opeens een heel stuk beter kunnen worden. Maar ik vind ook dat iedereen maar zelf moet bepalen hoe hij of zij stemt.
[permalink] geplaatst op 25 december 2009, 15:46 uurNomak schreef:mcdaktari schreef:
(quote)
Inderdaad, vreselijk jammer dat moderators hier niets aan doen!
Dan laat het je ze toch weten? Probleem is dan snel opgelost.
[permalink] geplaatst op 25 december 2009, 16:10 uurAngrod_Pallanén schreef:
Dan laat het je ze toch weten? Probleem is dan snel opgelost.
Was het maar zo simpel.
Als de user aangeeft dat hij een gedeelte heeft gezien, dan laat men die stem staan. Ook al is het gekeken gedeelte maar een kwartier van een film van meer dan twee uur.
[permalink] geplaatst op 25 december 2009, 16:25 uurEcht? Wat raar. Zeker als die persoon het zelf toegeeft. :S
[permalink] geplaatst op 25 december 2009, 16:47 uurEerder in dit topic is er al veel meer over gesproken.
We hebben geen regel omtrent dit specifieke onderwerp. Het is moeilijk te bepalen waar de grens ligt en vanaf wanneer je mag stemmen. Je kunt soms een film kijken en na een half uur er helemaal genoeg van hebben en al precies weten dat het niet meer beter zal worden en stemmen. Het is daarom ook niet werkbaar in de vorm van een regel. Het is dus aan iedere gebruiker voor zich om dit te bepalen. Andere gebruikers kunnen hierop inspelen en aangeven wat ze er van vinden, zodat het gedrag gecorrigeerd kan worden.
Tevens zou zo'n regel er voor zorgen dat men simpelweg niet meer vermeldt dat een film niet is afgekeken.