Mijn Films: je eigen filmlijstjes op MovieMeter
[permalink] geplaatst op 11 juli 2004, 20:27 uurDe meest aangevraagde feature van de afgelopen 4 jaar, die even op zich heeft laten wachten omdat ik er zelf niet zoveel gebruik van zal maken:
Mijn Films
Ik sta open voor opbouwende kritiek: andere naam? functionaliteit vergeten? erg onduidelijk hoe het systeem werkt? bug gevonden? Ik hoor het graag in dit topic.
[permalink] geplaatst op 11 juli 2004, 20:37 uurGrappig, al zal ik er zelf ook niet veel gebruik van maken.
Je kunt dus niet bij andere mensen zien wat er op hun lijstje staat? (zal wel niet anders heette het wel 'jouw films'

)
[permalink] geplaatst op 11 juli 2004, 20:38 uurOverigens is de site opeens wel een stuk trager geworden of ligt dat niet hieraan?
[permalink] geplaatst op 11 juli 2004, 20:40 uurMerk ik ook, kan het me niet voorstellen, maar het was wel érg toevallig, zal nog eens kijken.
Het wordt later wél mogelijk om (als je dat wilt) inzicht te geven in je lijsten, komt dan bij je userinfo te staan.
[permalink] geplaatst op 11 juli 2004, 20:53 uurZiet er goed uit. Als je de toelichting leest en het 1x probeert is het goed duidelijk hoe het werkt.
Misschien kun je een functie maken waarbij je in kunt stellen (vinkjes):
* Kopieer automatisch naar 'nog zien' map.
* Kopieer automatisch naar 'in bezit' map.
Ik zal namelijk voornamelijk de 'nog zien' map gebruiken. Hierdoor hoef je niet steeds te kopieren.
[permalink] geplaatst op 11 juli 2004, 20:55 uurLeuke optie, alleen hou ik zelf nooit dit soort lijstjes bij (ze zouden veel te lang worden

), maar toch leuk.
Ik zou het handig vinden als je een soort van functie zou krijgen waar je je "haves" (films die je bereid bent weg te ruilen) en "wants" (films die je graag aan je collectie toe zou willen voegen) zou kunnen neerzetten. Dan kunnen andere users dmv pm's een afspraak maken. Ik zie namelijk nogal vaak topics in het forum staan van mensen die dvd's/video's willen ruilen.
Voor deze optie heb je dan natuurlijk wel die "inzicht geven in je lijsten"-optie nodig.
[permalink] geplaatst op 11 juli 2004, 20:59 uurErg leuk, die Mijn Films functie !
Maar als ik het goed begrijp komt er misschien nog een link in je profiel, zodat je ook de lijsten van andere users kunt bekijken ?
[permalink] geplaatst op 11 juli 2004, 20:59 uurBedenk trouwens dat je mijn voorstel natuurlijk makkelijk zelf aan kunt maken in het kader van subtopics...
[permalink] geplaatst op 11 juli 2004, 21:00 uurWaar kun je de zichtbare lijstjes zien?
[permalink] geplaatst op 11 juli 2004, 21:00 uurkappeuter schreef:
Hierdoor hoef je niet steeds te kopieren.
Dat kun je natuurlijk ook in één keer doen. Eerst alle films naar je "inbox", dan op dat bovenste "selecteer alles" vinkje klikken, en dan kopiëren/verplaatsen.
[permalink] geplaatst op 11 juli 2004, 21:01 uurHet is ook nog niet mogelijk om anderen inzicht te geven in je lijsten, dit komt nog.
Die zullen op één of andere manier bij je userinfo komen te staan, maar ik heb vandaag geen zin meer.
[permalink] geplaatst op 11 juli 2004, 21:02 uurIk had het alweer gelezen

[permalink] geplaatst op 11 juli 2004, 21:03 uurJordy schreef:
kappeuter schreef:
(quote)
Dat kun je natuurlijk ook in één keer doen. Eerst alle films naar je "inbox", dan op dat bovenste "selecteer alles" vinkje klikken, en dan kopiëren/verplaatsen.
Mijn opmerking was er van uit gaande dat ik af en toe een enkele film naar 'mijn films' verplaats.
[permalink] geplaatst op 11 juli 2004, 21:06 uurLeuke optie!
Wie heeft IMDb nú nog nodig?
[permalink] geplaatst op 11 juli 2004, 21:12 uurIs het niet handiger om voor het toevoegen van films naar je "Mijn films" diezelfde search-optie te gebruiken als voor je top10? Dat gaat een stuk sneller en makkelijker dan telkens 1 voor 1 de films opzoeken en naar je "bovenste niveau" te kopiëren. Ik betrap me er namelijk op dat voor mij best grote hoeveelheden films betreft die ik in een "Mijn films"-mapje zou willen hebben.
[permalink] geplaatst op 11 juli 2004, 21:12 uurLijkt me ook ideaal. Nu mijn nog zien lijstje op mijn pc maar eens naar MM.
[permalink] geplaatst op 11 juli 2004, 21:23 uurPhoenix schreef:
Is het niet handiger om voor het toevoegen van films naar je "Mijn films" diezelfde search-optie te gebruiken als voor je top10?
Misschien leuk om die mogelijkheid ook te bieden ja, eens kijken hoe we dat er een beetje logisch in kunnen fietsen
[permalink] geplaatst op 11 juli 2004, 21:44 uurJordy,
Volgens mij werkt het wel goed zo, ik heb al mijn films die ik heb nu ingevoerd. Ik zou het alleen een wel interessant vinden om bij anderen in hun lijstjes te kunnen kijken (maar dat was je meen ik al van plan), aan de hand van de DVD collectie en de top 10 van iemand kun je dan mooi allerlei dingen afleiden.
Ik heb er nog niks van gemerkt dat de site langzamer is geworden.
Ik ben na vanavond 3 weken weg, dus zal geen opbouwende kritieken kunnen leveren verder, succes met het perfectioneren van deze optie!
[permalink] geplaatst op 11 juli 2004, 21:46 uurEven een vraagje: hoe krijg je nou de gekozen films in de desbetreffende submappen. Dat film me niet lukken...
[permalink] geplaatst op 11 juli 2004, 21:48 uurZiet er goed uit

[permalink] geplaatst op 11 juli 2004, 21:48 uurSelecteer de films dmv de vinkjes, en klik dan op het "selectie verplaatsen" of "selectie kopieren" linkje. Je gaat dan naar een scherm waar je de map kunt selecteren waar ze naar toe moeten.
[permalink] geplaatst op 11 juli 2004, 21:51 uurIk heb een film toegevoegd dmv het 'naar mijn films' linkje bij de film zelf, maar ik krijg geen nieuw scherm als ik hem wil kopieren of verplaatsen dus dat lukt niet... ligt dit aan mij?
[permalink] geplaatst op 11 juli 2004, 21:54 uurHeb je het vakje voor de film wel aangevinkt?
[permalink] geplaatst op 11 juli 2004, 22:05 uurJazeker, maar ik blijf gewoon op de 'mijn films'-pagina.
[permalink] geplaatst op 11 juli 2004, 22:07 uurHebben meer mensen dit probleem?
[permalink] geplaatst op 11 juli 2004, 22:39 uurYep, wil bij mij ook niet lukken. Ik selecteer de films, druk op kopieren of verplaatsen en dan schiet het scherm naar boven en is er niets gebeurd.
[permalink] geplaatst op 11 juli 2004, 22:42 uurNou niet meteen panieken want bij mij werkt het prima hoor

. Ik begrijp trouwens wat ze bedoelen met het "omhoogschieten van het scherm" want als ik goed kijk gebeurd dat NET voordat hij naar de juiste page toegaat (waar je kunt selecteren waar je de kopie/knipsel wilt laten).
[permalink] geplaatst op 11 juli 2004, 22:45 uurBij mij 'schiet' hij dus ook omhoog, maar dat is het, verder gebeurt er niets.
[permalink] geplaatst op 11 juli 2004, 22:49 uurDan hebben we dus hetzelfde probleem...
[permalink] geplaatst op 11 juli 2004, 22:55 uurIk dacht al dat ik zo stom was dat ik het niet snapte..