134.864 gebruikers | 85.640 films | 31.032 regisseurs | 3.506.438 berichten | 4.927.337 stemmen
 

House of Sand and Fog (2003)

 

 

House of Sand and Fog (2003)
705 stemmen | gemiddelde 3,59
mijn stem:
12 jaar geweld angst discriminatieVerenigde Staten
Drama
126 minuten

geregisseerd door Vadim Perelman
met Jennifer Connelly, Ben Kingsley en Ron Eldard

Massoud Amir Behrani (Ben Kingsley) is met zijn familie uit Iran gevlucht en naar de VS gekomen om een nieuw leven op te bouwen. Hoewel hij zich voordoet als een welgesteld man, kan hij maar met moeite rondkomen. Wanneer hij onverwachts voor weinig geld een prachtig huis kan kopen, ziet hij eindelijk kans zijn gezin een betere toekomst te bieden. Echter, de koop wordt de grootste vergissing van zijn leven. De vorige eigenaresse van het huis Kathy Lazaro (Jennifer Connelly) blijkt onterecht onteigend te zijn door de overheid vanwege een vermeende belastingschuld. Zij heeft een drank- en drugsverleden en net weer haar leven op de rails. Het verlies van haar huis betekent het einde aan haar hoop op een stabiel leven. Ze is vastbesloten de strijd aan te gaan en tegen elke prijs haar huis terug te krijgen.
 

 

gebruiker
bericht

 

quote
4,5nieuw bericht [permalink] geplaatst op 6 april 2011, 13:16 uur
Al na een paar minuten heb je door dat je te maken krijgt met een prachtige film. Een mooi verfilmd, intens drama met perfect gebruik van muziek en stiltes. Geweldig spel van Jennifer Connelly (haar beste rol ooit) en Shohreh Aghdashloo. Ook Ben Kingsley is erg goed. Volgens mij een van de beste films van het afgelopen decennium.

 

quote
3,5nieuw bericht [permalink] geplaatst op 11 april 2011, 0:43 uur
Een film die voor mijn gevoel erg traag op gang kwam, maar me uiteindelijk nog aangenaam wist te verrassen. Veel mooi gefilmde scenes en ook de acteerprestaties prima in orde.

 

» Laagste prijs voor deze film op DVD

House Of Sand And Fog (Import) (€ 29,99)
exclusief € 1,95 verzendkosten


» alle winkels en formaten voor deze film

quote
2,5nieuw bericht [permalink] geplaatst op 13 april 2011, 16:51 uur
Het acteerwerk is goed en de film ziet er mooi uit. Ook de soundtrack past er aardig bij. Maar het verhaal is belachelijk. Zoveel toevalligheden en onwaarschijnlijkheden en dat overgedramatiseerde gedoe aan het eind. Het trok op niets. Jammer want hier had toch wel veel meer uit te halen geweest.
Connely ziet er weer zeer mooi uit trouwens.

 

quote
3,0nieuw bericht [permalink] geplaatst op 16 april 2011, 17:03 uur
Best een heftige film maar zoals hier al aangegeven wordt te veel toevalligheden en soms te dramatisch.
Sterk geacteerd en mooi gefilmd.

3 sterren

 

quote
2,0nieuw bericht [permalink] geplaatst op 16 april 2011, 18:20 uur
Het begin is redelijk goed maar dan wordt het beschamend dramatisch. Je weet wel, van die neo-dramatiek (zie ook Crash) waar je niet naast kan kijken en dat door sommige mensen als 'diepzinnig' wordt ervaren. Brrrr.

 

quote
nieuw bericht [permalink] geplaatst op 26 mei 2011, 21:19 uur
Inderdaad: "Brrrr", wat een ontzettend dom commentaar zeg. Ben benieuwd welk soort type films jij dan weet te waarderen. Hopelijk ben jij niet zo'n type dat zich tegen elke vorm van logica verzet. Iemand die een steengoede film die bij het grote publiek zeer in de smaak valt, standaard afkraakt. Brrrr.

Een prachtige film, evenals Crash trouwens.

Sterk spel van zowel Ben als Jennifer. Terecht genomineerd voor een paar oscars.

 

quote
2,0nieuw bericht [permalink] geplaatst op 26 mei 2011, 21:39 uur
TheSilmarillia schreef:
Inderdaad: "Brrrr", wat een ontzettend dom commentaar zeg. Ben benieuwd welk soort type films jij dan weet te waarderen. Hopelijk ben jij niet zo'n type dat zich tegen elke vorm van logica verzet. Iemand die een steengoede film die bij het grote publiek zeer in de smaak valt, standaard afkraakt. Brrrr.

Een prachtige film, evenals Crash trouwens.

Sterk spel van zowel Ben als Jennifer. Terecht genomineerd voor een paar oscars.

"dom commentaar" ? Ik neem aan dat je je bovenstaande bijdrage wel van een behoorlijk intellect vindt getuigen ? :)

 

quote
3,5nieuw bericht [permalink] geplaatst op 27 mei 2011, 21:55 uur
Prima drama met uitstekende rollen van Jennifer Connelly en Ben Kingsley. Verhaal is goed en boeiend en het eind is sterk.

 

quote
3,5nieuw bericht [permalink] geplaatst op 27 mei 2011, 22:58 uur
Goed geacteerd, niet zo'n standaard drama. Erg boeiend en tot op het einde aan de buis gekluisterd.

 

quote
nieuw bericht [permalink] geplaatst op 27 mei 2011, 23:32 uur
Een hele mooie film. Zet je echt aan het denken wat nu echt belangrijk is.....

 

quote
3,5nieuw bericht [permalink] geplaatst op 28 mei 2011, 15:40 uur
 bevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Jee, wat een drama...

sn@ke schreef:
Kate wou vasthouden aan de band met het huis en haar vader, de kolonel aan zijn familieer en - welzijn. Beide werken elkaars destructie in de hand.

De destructie ligt inderdaad niet zozeer in de wensen die mensen hebben, maar in het gedrag wat tentoongespreid wordt om die wensen vervuld te zien krijgen en het niet tot een compromis willen komen.
Als je iets wilt kun je het op vele manieren verkrijgen, met juridische stappen, met drammerigheid en huilen, met redelijke communicatie, enzovoort....
De vrouw probeerde het met drammen en huilen, de kolonel probeerde het met een beschaafd gesprek maar beiden wilden geen millimeter wijken en konden dus geen compromis sluiten.

Verder nog wat puntjes:
- Ik denk dat een gerespecteerd agent, tevens coach en opleider, niet meteen in het andere uiterste qua gedrag valt. Echt ongeloofwaardig dat het opeens een klein hebberig kind is geworden. Ik kreeg een zombiefilm-gevoel hierbij.
- Ik denk wel dat er depressieve en destructieve mensen bestaan maar ik vond de acties van de vrouw niet verward genoeg en zeer doelgericht. Het klopte niet met haar hulpeloze instelling.
- Ik vond het niet geloofwaardig dat de vader en de zoon niet meer communiceerden tijdens het fatale incident om hun situatie te verdedigen (uitleggen) en helemaal stil vielen.


Het eind geloofde ik juist wel. Het verdriet om het verlies was zo aanwezig dat ik begreep dat de kolonel zijn vrouw dat wilde besparen. Dat daarbij niet aan de dochter wordt gedacht begrijp ik echter weer niet, tenzij een vrouw geacht wordt geen gevoel te hebben of minder belangrijk is. Dat klopt wel met het verhaal.. De kolonel liet eerder merken dat een vrouw weinig tot niets te vertellen heeft en werd zijn dochter niet uitgehuwelijkt?

Ik vond dit een mooie, interessante dramafilm met af en toe dus een iets té overtrokken gedrag en soms wat te sentimenteel naar mijn zin. Wel een tranentrekker eerste klas.
Ik heb genoten van een kijkje in de Iraanse cultuur en dan met name van de enorme gastvrijheid en zeer beschaafde omgangsvormen.

 

quote
nieuw bericht [permalink] geplaatst op 5 juni 2011, 16:20 uur
gmx schreef:
"dom commentaar" ? Ik neem aan dat je je bovenstaande bijdrage wel van een behoorlijk intellect vindt getuigen ? :)

Bij mij is in ieder geval genoeg intellect aanwezig om deze film, alsmede Crash, op juiste waarde te schatten.

 

quote
2,0nieuw bericht [permalink] geplaatst op 6 juni 2011, 15:05 uur
TheSilmarillia schreef:
gmx schreef:
(quote)

Bij mij is in ieder geval genoeg intellect aanwezig om deze film, alsmede Crash, op juiste waarde te schatten.

Er staan 2 mensen op straat. De een roept "ik ben gek", de ander roept "ik ben NIET gek". Wie denk je dat ze 't eerst op pakken ? Het enige dat jij hier tot nu toe heb zitten verkondingen is dat je wel heel erg slim bent en andere mensen maar erg dom vindt. Misschien is het een idee om de volgende keer iets inhoudelijks over de film te zeggen, dan kunnen mensen zelf wel hun conclusies over jouw intellectuele capaciteiten trekken.

 

(verwijderd)
quote
nieuw bericht [permalink] geplaatst op 6 juni 2011, 15:29 uur
Voordat lieden deze film helemaal ter ziele wensen, nogmaals mijn mening, niets meer, niets minder. Kijk maar, wat je ermee doet. Al wil ik wel gezegd hebben, dat soms kleine toevoegingen in een film grote gevolgen hebben om tot een 'afgewogen' oordeel te komen.

Een eerder berichtje van me...

 

quote
2,0nieuw bericht [permalink] geplaatst op 6 juni 2011, 17:35 uur
Oei, oei, oei! Crash, House Of Sand And Fog, ... Sommige mensen kunnen pas iets 'ervaren' als de boodschap en de drama er met de hamer wordt ingeslagen.

 

quote
nieuw bericht [permalink] geplaatst op 6 juni 2011, 21:45 uur
gmx schreef:
TheSilmarillia schreef:
(quote)

Er staan 2 mensen op straat. De een roept "ik ben gek", de ander roept "ik ben NIET gek". Wie denk je dat ze 't eerst op pakken ? Het enige dat jij hier tot nu toe heb zitten verkondingen is dat je wel heel erg slim bent en andere mensen maar erg dom vindt. Misschien is het een idee om de volgende keer iets inhoudelijks over de film te zeggen, dan kunnen mensen zelf wel hun conclusies over jouw intellectuele capaciteiten trekken.

Tjonge jonge, wat laat jij je kennen zeg. Je opmerkingen "Het enige dat jij hier tot nu toe heb zitten verkondingen is dat je wel heel erg slim bent en andere mensen maar erg dom vindt" en "Misschien is het een idee om de volgende keer iets inhoudelijks over de film te zeggen, dan kunnen mensen zelf wel hun conclusies over jouw intellectuele capaciteiten trekken" zeggen mij al genoeg over jóuw intelligentie. Ik zal maar de slimste zijn en deze onzinnige discussie beëindigen (voordat de moderators het doen). Pfff. Verder wil ik nog even kwijt dat ik blij ben dat het gros van de beoordelaars over ruim voldoende intelligentie beschikt om, zoals ik al zei, deze film op waarde te schatten.

Oh ja: het wachten is op een weerwoord van gmx, want meneertje wil natuurlijk het laatste woord. Nou vooruit, dat gun ik je.

 

quote
2,0nieuw bericht [permalink] geplaatst op 7 juni 2011, 2:38 uur
TheSilmarillia schreef:
Oh ja: het wachten is op een weerwoord van gmx, want meneertje wil natuurlijk het laatste woord. Nou vooruit, dat gun ik je.

Eerlijk gezegd interesseert het me niet zo veel wie jij allemaal wel of niet intelligent vindt. Het enige dat ik trachtte te zeggen is dat je de volgende keer beter inhoudelijk op een film kan reageren ipv je inschattingen betreffende de intelligentie van je mede MM bezoekers hier te delen.

 

quote
nieuw bericht [permalink] geplaatst op 12 november 2011, 17:23 uur
Goh, niemand heeft meer iets geschreven over deze film in bijna een half jaar tijd. Zouden ze allemaal geschrokken zijn van de posts van gmx...? (...)

Vanavond is deze mooie film nogmaals op tv te zien. Gaat dat zien mensen.

 

quote
3,0nieuw bericht [permalink] geplaatst op 13 november 2011, 1:48 uur
 bevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Tijdens de film zat ik steeds te denken, is dat de prijs van drie levens en gebroken harten waard . Het bezit van een dood , stom en simpel huis. Mooi gespeeld drama.

 

quote
2,0nieuw bericht [permalink] geplaatst op 13 november 2011, 22:08 uur
Voor mij vrij onbegrijpelijk het hoge cijfer wat voor deze film gegeven wordt.
Het verhaal is al niet bijster interessant maar de uitwerking is ook nog eens vrij sloom en alles is vrij voorspelbaar.
Connely blijkt ook een vrij zwakke actrice te zijn en de rol van haar vriendje in de film is wel heel erg 1-dimensionaal.
Tegen het einde aan worden de onwaarschijnlijkheden steeds groter.
Nee, ik vond het maar een saaie en nietszeggende film.

 

quote
3,0nieuw bericht [permalink] geplaatst op 15 november 2011, 1:00 uur
Aardige film, met een verstilde sfeer, en een prachtige Jennifer. [De Iraanse moeder en zoon meende ik te herkennen als Iraanse moeder en zoon (jawel) in 24.] Jammer dat het plot totaal op hol slaat in het laatste half uur.

 

quote
2,0nieuw bericht [permalink] geplaatst op 15 november 2011, 13:04 uur
BlueVelvet schreef:
Aardige film, met een verstilde sfeer, en een prachtige Jennifer. [De Iraanse moeder en zoon meende ik te herkennen als Iraanse moeder en zoon (jawel) in 24.] Jammer dat het plot totaal op hol slaat in het laatste half uur.


Ja prachtige vrouw om te zien alleen jammer dat ze niet echt kan acteren.