Mijn Series +

Ik Mik Loreland - Seizoen 1 (1994-1995)

Nederland
Familie / Avontuur

ontwikkeld door Jan Jens Molenaar
met Marjolein Macrander, en de stemmen van Siem van Leeuwen en Catherine van Woerden

Mik woont in Loria, een land dat verzot is op letters en woorden. Iedereen kan schrijven en lezen en doet dat dan ook de hele dag. Behalve Karbonkel, een eenogig monster. Karbonkel woont ook in Loria maar kan niet lezen en schrijven, want dat kunnen Karbonkels nou eenmaal niet. Hij wordt hierdoor zo gefrustreerd dat hij alle letters en woorden uit Loria laat verdwijnen, waardoor Loria verandert in het analfabete Loreland. Mik moet de weggeblazen letters daarna weer terug zoeken in de landen Kratermaan, Huiverhuizen, Doolgaarde, Wildewoud, Weerwater en Kramerije, waar ze een scala aan kleurrijke figuren ontmoet en een hoop avonturen beleeft.

1. Loria Loreland
  18. Ik Zie, Ik Zie Wat Jij Niet iet
  19. Het Rad van Fortuin
  20. Loreland Loria
avatar van Robbie.T.
Geweldige kinderserie waarin taal centraal stond. De monsters waren, zeker voor de allerkleinste, behoorlijk eng en de serie stak prima in elkaar. Jeugdsentiment, heerlijk.