Mijn Series +

Pompidou - Seizoen 1 (2015)

Verenigd Koninkrijk

ontwikkeld door Matt Lucas
met Matt Lucas, Alex MacQueen en Andy Heath

Pompidou draait om de simpele, niet al te snuggere, Pompidou P Pompidou. Hij is de heer des huizes en leeft samen met zijn butler Hove die met alle rotzooi en ongein van Pompidou moet zien om te gaan. Pompidou belandt geregeld in de penarie omdat hij graag nieuwe dingen probeert of een probleem probeert te overwinnen. Het is aan de arme Hove om hem dan uit de brand te helpen.

1. Hunger
  2. Lottery
  3. The Bowl
  4. The Date
  5. Hoarder
  6. Cold
avatar van Robbie.T.
In één woord: vreselijk.
Wat mij betreft echt een 'swing and a miss' van Matt Lucas. Het was bedoeld als een soort experimenteel humoristische serie, maar de zeer lage kijkcijfers en het harde oordeel van publiek en (grootste deel van) de media waren toch duidelijk genoeg om geen tweede serie van deze ongein te maken. Experiment mislukt.

avatar van Esteban
Ik ... Dit ... Maar ... Wat? Geen woorden voor wat ik zonet zag. Ik meen gelezen te hebben dat dit voor een volwassen publiek bestemd is. Ik hou best wel van al wat Matt Lucas doet, maar dit lijkt wel een totaal mislukte combinatie tussen Bumba en Bean. Netflix maakt de vergelijking met Chaplin. Goed gek! Geen idee of ik de moed ga vinden om de overige vijf episodes te bekijken.

avatar van Esteban
Uitgekeken. Er zijn lichtpuntjes waarin absurde elementen of het ietwat Bean-gehalte van het hoofdpersonage alsnog een minieme glimlach kunnen toveren, maar het blijft grotendeels gewoon heel pijnlijk om aan te zien. Geen idee wat Matt Lucas precies voor ogen had, maar ik overdrijf niet wanneer ik stel dat het opvallend vaak wel een programma voor kinderen tussen de 5 en 7 lijkt te zijn, ongelooflijk kinderlijk. En dat zou volgens wat ik hier en daar lees dan toch de bedoeling niet geweest zijn.