Mijn Series +

SamSam - Seizoen 1 (1994)

Alternatieve titel: Sam Sam

Nederland

ontwikkeld door Joop van den Ende en Alex van Galen
met John Jones, Jules Royaards en Bea Meulman

SamSam draait om het leven van vier jongeren en twee ouderen in een huis in Haarlem. Jimmy is een echte losbol, Chris is de slimme brunette, Jo is het onwetende blondje en Lex is een barkeeper die graag de grenzen van fatsoen opzoekt en deze veelvuldig overschrijdt. De jongelui huren de bovenverdieping. Jimmy, Chris en Jo wonen in het appartement op de bovenverdieping en de zolderkamer, welke door Lex is gehuurd, van een oud stel, Nol en Riet(je) Brouwer. Nol is een nors en chagrijnig type, die liever lui is dan moe. Rietje is de warmbloedige en goedmoedige vrouw van Nol. Zij bemoeien zich geregeld, gewild of ongewild, met hun jeugdige huurders.

1. De Juiste Man op de Juiste Plaats
  11. Holland-Duitsland
  12. Riet Is Er Niet
  13. Plaats Vergaan
avatar van daan258
Jammer dat dit soort sitcoms niet meer gemaakt worden op de Nederlandse televisie. Wat je nu allemaal ziet is alleen maar bagger.
Dit waren nog best vermakelijke series om naar te kijken. Nu het na jaren weer herhaald werd op tv heb ik even dit eerste seizoen meegepikt en prima ermee vermaakt.

Ach ja John Jones, een echte 90's icoon.

avatar van The Oceanic Six
Nol Brouwer was geweldig. Een van de leukere personages uit een Nederlandse sitcom.

Voor de rest was dit heel matig. Zeker die John Jones kon niet acteren.

Maar ergens keek dit wel aardig weg toen ik een kind was, al was het kwalitatief vrij zwak. Wat ik toen al zag zelfs.