Mijn Series +

Goudkust - Seizoen 1 (1996)

Nederland

ontwikkeld door Marc Linssen, Olga Madsen en Rogier Proper
met Winston Gerschtanowitz, Josefine van Asdonk en Rutger Weemhoff

In de soapserie Goudkust draait het om hoog oplopende conflicten, heftige affaires, schaamteloze intriges en ingewikkelde liefdes. Deze serie speelt zich af in de steenrijke Nederlandse kustgemeente Duinwijk. De levens van de families Van Cloppenburg, Verweijden, Zomers, Hardebol en d’Harencourt zijn door hun kinderen met elkaar verweven. Zij vormen een hechte vriendengroep, hoewel de onderlinge verhoudingen ook regelmatig op het spel staan.

1. Aflevering 1
  63. Aflevering 63
  64. Aflevering 64
  65. Aflevering 65
Petey
Zojuist nog een oude scene van Goudkust bekeken op YouTube (een scene waarin iemand van een flatgebouw dreigt te springen). Goeie genade, het is nog verschrikkelijker dan ik altijd dacht. Goudkust, over het wel en wee van een paar kouwe kakfamilies. Welke megatalenten heeft deze serie ons weer opgeleverd? Winston Gerschtanowitz, die tegenwoordig zijn zakken vult met het bespreken van andermans privé-leven/ellende in roddelprogramma RTL Boulevard en zijn roddelcollega Froukje de Both, die Albert Verlinde regelmatig verving. Op Twitter zat voorheen iemand onder de naam Froukje de Goth, een zwartgallige parodie op Froukje de Both, maar is helaas al een tijd niet meer actief, die hilarische dingen twitterde als: Nog maar even opladen met #TheCure... dan weer gemaakt vrolijk doen pfff #rtlboulevard en Ik ben de zwarte was aan het doen, moet ook gebeuren. Dit is geen soap, maar soep: flauwe soep zonder ballen (voor zover een soap ballen kan hebben tenminste). Kraak noch Smaak had het moeten heten.

Het is het midden van de jaren 90, GTST van RTL 4 zit op dat moment op het Populairste programma van Nederland, SBS6 is enkele maanden geleden de lucht in gegaan.
Ze zoeken een manier om kijkers te lokken. en wat doen ze, juist ze maken nog een soort GTST.

Als Puber vond ik dit gewoon zwaar...Vlees een hele slechte rip off van Goede tijden, dat was misschien ook niet hoogstaand maar daarin zaten nog sympathieke personages.