• 8.254.730 stemmen

Tour de Frans - Seizoen 1 (2021)

Show titel: Tour de Frans

Afleveringen: 6

Speelduur: 6 uur

Met: Angela Groothuizen, Frans Bauer, Angela Groothuizen, Frans Bauer en Jamai Loman

Oorsprong: Nederland

Datum van release: dinsdag 31 augustus 2021

Eerst uitgezonden op: RTL4 (Nederland)

• Videoland Bekijk seizoen 1 via Videoland
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Plot Tour de Frans

Programma waarin Frans Bauer "on tour" gaat met Angela Groothuizen, Jan Dulles, Berget Lewis, Jamai Loman, Maradonnie en Danny de Munk. De artiesten stappen bij Frans in de tourbus en bezoeken iedere week de plaats waar één van hen is opgegroeid. Het bonte gezelschap deelt mooie verhalen van vroeger en vertelt welke muziek een belangrijke rol speelt in hun leven. Elke dag wordt afgesloten met een miniconcert op een zeer bijzondere plek.

Afleveringen Seizoen 1 (2021)

1. Aflevering 1

31 augustus 2021 (1 uur)

Het kleurrijke gezelschap bezoekt samen met reisleider Frans Bauer Alkmaar, de stad waar Angela Groothuizen opgroeide. We brengen onder meer een bezoek aan haar ouderlijk huis, haar middelbare school en een nostalgische platenzaak. Het concert voor Angela vindt plaats op een heel bijzondere plek, de voormalige gevangenis van Alkmaar.

2. Aflevering 2

7 september 2021 (1 uur)

Frans Bauer en zijn muzikale reisgenoten brengen een bezoek aan Volendam. Hier stond de wieg van Jan Dulles. Het gezelschap maakt een mooie tour in het prachtige vissersdorp langs belangrijke plekken uit Jans leven. Jan deelt lief en leed met de anderen en als een mooie grande finale zingen zij voor hem in de Sint Vincentiuskerk van Volendam.

3. Aflevering 3

14 september 2021 (1 uur)

Het gezelschap reist onder leiding van Frans Bauer af naar Amsterdam-Zuid en duikt in het leven van Berget Lewis. Op het programma staan onder meer een bezoek aan haar ouderlijk huis en aan haar achtertuin: het Vondelpark waar ze volop de jaren 90 herbeleven. Het concert voor de Queen of Soul vindt plaats in het Ziggo Dome.

4. Aflevering 4

21 september 2021 (1 uur)

Het leven van Jamai Loman staat centraal. De tourbus rijdt hiervoor naar het mooie Schoonhoven. We bezoeken zijn ouderlijk huis waar jaren geleden nog honderden fans voor overlast zorgde, maar ook de brassband waar Jamai zijn eerste muzikale stappen heeft gezet. We sluiten de dag af met een concert op de plek waar het allemaal echt begon: de aula van de Schoonhovens College.

5. Aflevering 5

28 september 2021 (1 uur)

Dit keer leren we rapper Maradonnie uit Amsterdam-Oost nog beter kennen. We brengen onder meer een bezoek aan zijn ouderlijk huis en gaan met de hele groep 'hangen' op zijn favoriete hangplek. De dag sluiten we af in het muzikale hart van Oost: de Q Factory.

6. Aflevering 6

5 oktober 2021 (1 uur)

Frans Bauer neemt iedereen mee naar de (muzikale) wortels van Danny de Munk. Dit voormalige straatschoffie weet nog sappige anekdotes uit zijn vroege jeugd en ook wordt hij herenigd met zijn filmouders uit Ciske de Rat. De tour wordt afgesloten met de muzikale favorieten van Danny de Munk en dan is het tijd voor iedereen om weer naar huis te gaan.

Er zijn bij dit seizoen nog geen berichten geplaatst.