ad
  • 8.090.419 stemmen

Lego Masters - Seizoen 2 (2021)

Show titel: Lego Masters

IMDb beoordeling: 7,3 (27)

Seizoenen: 2 seizoenen

• Videoland Bekijk seizoen 2 via Videoland
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Lego Masters

Afleveringen Seizoen 2 (2021)

1. Aflevering 1

De strijd is begonnen! De teams bouwen samen een geweldig en fantasierijk pretpark. Als de bouwers na 15 uur uitgeput maar voldaan denken dat ze klaar zijn, volgt er een twist.

2. Aflevering 2

Deze aflevering staat in het teken van hoogte. Voor opdracht 1 wordt een deel van de studio leeggehaald, want de teams hebben de ruimte nodig. Opdracht 2 is de eerste eliminatieopdracht van dit seizoen. Aan het eind van de aflevering wordt het eerste team naar huis gestuurd.

3. Aflevering 3

Het wordt weer spannend voor de zeven overgebleven teams, want ook deze aflevering heeft een eliminatie. Voor de eerste opdracht moeten de bouwers een voorwerp exact nabouwen. En voordat opdracht 2 begint, hebben Ruben en Kürt een onaangename verrassing voor de teams.

4. Aflevering 4

Opdracht 1 staat in het teken van Pasen. De teams moeten een paasei bouwen. Voor opdracht 2 moeten de bouwers een meedogenloze trilplaat trotseren. Hoewel er deze aflevering geen eliminatie is, staat er toch een hoop op het spel.

5. Aflevering 5

De aflevering staat in het teken van kunst. Voordat opdracht 1 van start gaat, worden de zes teams uit elkaar gehaald. De bouwers worden individueel op de proef gesteld. Voor opdracht 2 mogen ze weer samen aan de slag. Deze uitdaging doet een enorm beroep op hun bouwkunsten en creativiteit.

6. Aflevering 6

Voor opdracht 1 wordt er een beroep gedaan op de kennis van de bouwers over biologie: iets met een voedselketen. De vijf teams bewijzen dat we te maken hebben met echt de allerbeste bouwers van Nederland en België. Voor opdracht 2 wordt de hele studio op zijn kop gezet.

7. Aflevering 7

8. Aflevering 8

avatar van Esteban

Esteban

Op sociale media lees ik wel eens commentaren als: "Naar traag drogende verf staan kijken is spannender." Ik kan begrijpen dat dit niet voor iedereen is, maar mij boeit het wel. Hier kijk ik graag en met veel interesse naar. Dat het niet onnodig opgeblazen is qua montage, tempo en drama, is mijn inziens een gigantisch pluspunt. Evenals het gebrek aan in scene gezette ego-momenten.

Aan LEGO bouwen met plan, beleef ik weinig plezier. Dat is altijd al zo geweest. Braaf de pagina's volgen en eens af ... tja, dan staat het daar te staan. Naah. Opdrachten krijgen waarbij je creativiteit tot op zekere hoogte vrij spel krijgt, dát is plezant. Zien hoe elke week leuke bouwwerkjes tot leven komen, dat spreekt mij aan. Voor mij zouden ze de afgewerkte exemplaren zelfs langer en langzamer in beeld mogen brengen, zodat elk detail ontdekt kan worden. Aangename televisie.