Mijn Series +

De K van Karlijn - Seizoen 1 (2021)

Nederland
Drama / Komedie

ontwikkeld door Linda de Mol en Tjitske Reidinga
met Tjitske Reidinga, Ali Ben Horsting en Fockeline Ouwerkerk

Karlijn is al zeventien jaar samen met haar vakantieliefde Victor, die een enorme gezondheidsfreak is. Karlijn is het tegenovergestelde: ze kijkt tot diep in de nacht Netflix, zou dolgraag een paar kilo afvallen, maar kan geen ijs laten staan en er gaat niet vaak een dag voorbij zonder twee flinke bellen Pinot Grigio. Dan krijgt zo op een dag de diagnose borstkanker. Vooral haar man Victor heeft het zwaar met dit nieuws. Karlijn zelf wil voorkomen dat haar hele leven en dat van Victor en hun zoon ineens alleen nog om haar ziekte draait. Ze besluit dat ze het zware traject dat voor haar ligt maar op één manier aan kan gaan: met een enorme berg humor en ironie. De gedachte dat het wel eens fout af zou kunnen lopen, wil ze niet toelaten.

1. Aflevering 1
  6. Aflevering 6
  7. Aflevering 7
  8. Aflevering 8

avatar van theo79
De eerste 2 afleveringen waren vrij redelijk. Op zich dus prima te kijken, maar ik hoop dat het nog wat interessanter gaat worden.

Het is een hele realistische serie en goed geacteerd. Tjitkske Reidinga is echt een topper! Het geeft een mooie kijk op het leven van een vrouw die worstelt met de diagnose borstkanker. En hoe de mensen in haar omgeving ermee omgaan.
Het enige minpuntje is altijd in de Nederlandse filmwereld dat het uiterlijk soms zo karikatuur eruit zien. De meeste hebben een heel natuurlijk uiterlijk maar het haar van Fockeline Ouwerkerk is net of het constant uit een krulset gehaald is en die de man van Freek barrels speelt, Peter blok is ook duidelijk een pruik gebruikt. Waarom moet dat?