• 8.985.897 stemmen

Goedenavond, Dames en Heren - Seizoen 1 (2015)

Show titel: Goedenavond, Dames en Heren

Ontwikkeld door: Jean van de Velde

Met: Anne-Wil Blankers, Huub Stapel en Loes Luca

Datum van release: maandag 30 maart 2015

Eerst uitgezonden op: NPO 1 (Nederland)

Plot Goedenavond, Dames en Heren

Deze dramaserie speelt zich af in de eerste helft van de jaren 60, waarin televisie een steeds grotere invloed heeft op het dagelijkse leven. Anton en Els van Dijk hebben een kapperszaak. Hun dochters Ietje (20) en Eef (18) worden door Antons broer, omroepdirecteur Peter van Dijk, gevraagd om auditie te doen voor televisieomroepster.

Afleveringen Seizoen 1 (2015)

1. 1. Groot Feest

30 maart 2015 (44 minuten)

Peter maakt feestelijk nieuws bekend. Zou dit het moment zijn voor Benno en Will om herenigd te worden?

2. 2. Dromen Achterna

6 april 2015 (43 minuten)

Zullen zusjes Eef en Ietje weer bevriend worden nu Ietje carrière mag maken bij de televisie?

3. 3. Diep in Mijn Hart

13 april 2015 (41 minuten)

Het televisiedebuut van Ietje als tv-omroepster roept heftige reacties op. Peter en zijn collega’s zijn razend enthousiast en de klanten in kapsalon van Dijk raken er niet over uitgesproken. Eef daarentegen voelt zich verraden.

4. 4. De Ontdekking

20 april 2015 (45 minuten)

De spanningen lopen hoog op in huize van Dijk. Nu Ietje steeds vaker op tv komt schiet haar werk bij de kapsalon erbij in. Laurens doet ondertussen wanhopige pogingen om Ietje duidelijk te maken dat zijn zoen met Eef een misverstand was.

5. 5. Andere Tijden

27 april 2015 (45 minuten)

Het hele land praat over de tv-uitzending. De telefoons in de televisiestudio staan roodgloeiend en Will en Benno krijgen stapels post. Will krijgt vooral brieven met steunbetuigingen en begrip terwijl Benno vooral negatieve reacties ontvangt. Will wil het verleden vergeten en een nieuw leven beginnen.

6. 6. Laat Me Niet Alleen

4 mei 2015 (45 minuten)

Het huwelijk van Prinses Irene en Carlos brengt Nederland in verwarring en Ietjes gevoelens voor cameraman Niek brengen háár in verwarring. Ietjes groeiende populariteit bij het publiek is ook Peter van Dijk niet ontgaan en dus wacht haar een mooie promotie.

7. 7. Ik Geloof

11 mei 2015 (43 minuten)

Eef ontdekt dat haar moeder talloze liefdesbrieven van Rudy heeft achtergehouden. Vader Anton keert zich af tegen de ‘rooie’ Niek met wie Ietje in het geheim samenwoont. Ondertussen krijgt Ietje van Peter een gouden kans aangeboden die kwaad bloed zet bij collega en tv-showmaster Berend Langeveld.

8. 8. De Jubileumshow

18 mei 2015 (45 minuten)

Peter van Dijk wordt begraven. Alle genodigden doen hun best hun emoties in bedwang te houden, maar dat gaat niet zo makkelijk als er nog zoveel conflicten onopgelost zijn. Benno neemt Will mee naar een verlaten plek op de begraafplaats en doet wat hij jaren eerder had moeten doen.

Uitstekende Nederlandse productie , een serie naar mijn hart.

Tegenvallende opvolger van 'Moeder, ik wil bij de revue'. Lastig om te zeggen waar het precies aan ligt, want in alles is het eigenlijk een betere serie: de relaties tussen karakters zijn beter uitgewerkt; er is meer focus op de tijdsgeest en hoe mensen met elkaar omgingen; er zijn meer leuke typetjes in voornaamste bijrollen.

Waar het waarschijnlijk wel onder te lijden heeft is dat het plot nog even voorspelbaar en ongegeneerd braaf is als dat van zijn illustere voorganger. Minpunten aan die vorige reeks worden duidelijker als je weer acht nieuwe afleveringen naar het gezapige escapisme kijkt dat het uiteindelijk is. Daar komt bij dat de acteurs en actrices in hoofdrollen ook niet leuk genoeg zijn om de serie in zijn geheel te kunnen dragen.