Mijn Series +

Documentaire
Miniserie, 91 minuten

ontwikkeld door Xavier Taveirne
met Xavier Taveirne, Will Ferdy en Paul Rademaekers

Journalist Xavier Taveirne praat met de eerste generaties mannen die zich in Vlaanderen durfden te outen als homo. Het is een aangrijpende en vaak ook onthutsende reeks met verhalen over liefde, strijd en pijn, en het taboe van het homo zijn in minder tolerante tijden. Oudere homo’s vertellen ongecensureerd hun verhaal waarin ze heikele actuele thema’s niet uit de weg gaan.

1. 1940-1970
  2. 1970-1980
  3. 1980-1995
avatar van Esteban
Niet helemaal waar ik op gehoopt had. Begrijp me niet verkeerd, de geïnterviewden zijn opvallend open op alle mogelijke vlakken en hun ervaringen zijn soms schrijnend. Een reeks als deze was misschien ook nodig, al is het maar om ons te laten beseffen hoe ver we mede dankzij deze heren zijn gekomen, alsook hoe er sommige op andere vlakken nog veel werk is.

Maar ik had graag wat meer duiding gekregen over zowel de periodes die de mannen beschreven, bijvoorbeeld met kleine docu-montages tussendoor, en wat ze nu precies betekenden voor de gemeenschap. Minder diepgaand dan had gekund en toch wat aan de korte kant.