• 8.985.339 stemmen

Winx Club - Seizoen 1 (2004)

Show titel: Winx Club

Speelduur: 10 uur en 01 minuut

Ontwikkeld door: Iginio Straffi

Met: Letizia Ciampa (stemrol), Perla Liberatori (stemrol) en Domitilla D'Amico (stemrol)

Oorsprong: Italië

Datum van release: woensdag 28 januari 2004

Eerst uitgezonden op: Rai 2 (Italië)

• Viaplay Bekijk seizoen 1 via Viaplay

Plot Winx Club

Wanneer Bloom, een 16-jarig meisje van de planeet aarde, erachter komt dat ze magische krachten heeft, vertrekt ze naar Magix. Dit is een andere dimensie waarin alle bewoners beschikken over magische krachten. Ze gaat naar Alfea, een kostschool voor feeën, waar ze Stella, Flora, Musa en Tecna ontmoet. Deze vijf meiden moeten zich niet alleen voorbereiden op hun examens, maar gaan samen ook de strijd aan met heksen en bovennatuurlijke krijgers...

Afleveringen Seizoen 1 (2004)

1. 1. Una Fata a Gardenia

28 januari 2004 (22 minuten)

Bloom mengt zich in een strijd tussen de magische, sprookjesachtige elf Stella en een bende trollen geleid door de oger Knut. Stella vertelt Bloom alles over Magix.

2. 2. Benvenuti a Magix!

30 januari 2004 (23 minuten)

Bloom en Stella moeten in dezelfde slaapzaal verblijven als Flora, Musa en Tecna. De vijf meisjes worden beste vrienden en de Winx Club is geboren.

3. 3. L'Anello di Stella

2 februari 2004 (24 minuten)

Alfea organiseert samen met de jongens van Red Fountain een welkomstfeest voor de nieuwe studenten. Bloom is verontrust wanneer Icy, Darcy en Stormy het feest komen saboteren.

4. 4. La Palude di Melmamora

4 februari 2004 (22 minuten)

De ambitieuze elfen beleven hun eerste buitentraining in het zwarte moddermoeras.

5. 5. Appuntamento al Buio

6 februari 2004 (24 minuten)

Stella denkt dat ze een uitnodiging voor een date met prins Sky krijgt, maar het zijn in feite de heksen die weer een van hun oude trucjes uithalen.

6. 6. Missione a Torrenuvola

9 februari 2004 (23 minuten)

De Winx gaan stiekem naar de griezelige Wolkentoren om de ring terug te halen, maar ze vinden de gevaarlijke crypte met het Magische Archief.

7. 7. A che Servono gli Amici?

11 februari 2004 (24 minuten)

Alfea's schoolhoofd straft de elfen voor hun bezoek aan de wolkentoren en ontneemt hen tijdelijk hun krachten. Tijdens hun straft zetten de heksen een Minotaurus tegen hen op.

8. 8. La Festa della Rosa

13 februari 2004 (25 minuten)

De heksen zorgen ervoor dat Riven een ongeluk krijgt en ze willen iedereen laten geloven dat Bloom de boosdoener is.

9. 9. Il Tradimento di Riven

16 februari 2004 (25 minuten)

De mysterieuze stem die Bloom in de Wolkentoren redde, blijft haar achtervolgen in haar dromen. Uiteindelijk wordt de ware identiteit van deze stem onthult...

10. 10. La Fiamma del Drago

18 februari 2004 (23 minuten)

Tijdens Blooms tussentijdse onderzoeken op Alfea stelt Darcy de simulatiekamer in op de hoogste moeilijkheidsgraad om haar kracht te analyseren.

11. 11. Il Regno delle Ninfe

20 februari 2004 (23 minuten)

Voor het toverdrankexamen moet Flora op zoek gaan naar een zeldzame bloem die in het zwarte moddermoeras groeit.

12. 12. Miss Magix

23 februari 2004 (24 minuten)

In plaats van zich voor te bereiden op haar tussentijdse onderzoeken wil Stella meedoen aan de Miss Magix-schoonheidswedstrijd.

13. 13. La Figlia del Fuoco

25 februari 2004 (23 minuten)

Bloom keert terug naar Gardenia om haar ouders te bezoeken en op te scheppen met haar nieuwe kracht. Maar dan gebeuren er vreselijke dingen met haar ouders...

14. 14. Il Segreto di Bloom

27 februari 2004 (24 minuten)

Bloom, Tecna, Timmy en Brandon willen de crypte met het Magische Archief betreden om meer te weten te komen over Blooms afkomst.

15. 15. Voci dal Passato

1 maart 2004 (23 minuten)

Bloom rent naar professor Wizgiz, die een verzegelde envelop met de antwoorden van een proefwerk laat vallen.

16. 16. Il Nemico nell'Ombra

3 maart 2004 (23 minuten)

De Trix willen de drakenvlam grijpen en een schaduwmonster oproepen dat verschrikkelijke nachtmerries kan creëren.

17. 17. Il Segreto di Brandon

5 maart 2004 (21 minuten)

Bloom ontdekt per ongeluk dat Brandon geen eenvoudige schildknaap van prins Sky is, maar dat hij de echte prins is.

18. 18. Addio Magix!

8 maart 2004 (23 minuten)

De drie heksen vallen Bloom weer aan en ze verliest al haar krachten.

19. 19. Attacco ad Alfea

10 maart 2004 (24 minuten)

Met de kracht van de drakenvlam nemen de drie heksen bezit van de Wolkentoren en nemen ze professor Griffin gevangen.

20. 20. La Scomparsa di Bloom

12 maart 2004 (23 minuten)

Bloom en de Winx gaan naar de planeet Domino en hopen dat ze daar Blooms kracht kunnen herstellen.

21. 21. Trappola di Ghiaccio

15 maart 2004 (23 minuten)

Tijdens het zoeken naar Bloom ontdekt de Winx het kasteel. Bloom hoort van haar verleden.

22. 22. Il Ritorno di Riven

17 maart 2004 (22 minuten)

De elfen van Alfea, de Specialisten van Red Fountain en hun leerkrachten bereiden zich voor op wraak! Bloom, Stella, Sky en Brandon proberen de Wolkentoren binnen te dringen om Blooms krachten te herstellen. Riven heeft spijt van zijn gedrag en voegt zich opnieuw bij de elfen om Magix te redden.

23. 23. Fuga da Torrenuvola

19 maart 2004 (22 minuten)

Bloom en haar vrienden bevrijden de 'goede' heksen uit de Wolkentoren, die samen met de elfen de strijd aangaan met Icy, Darcy en Stormy.

24. 24. Il Mistero del Lago

20 maart 2004 (23 minuten)

De heksen verwoesten Alfea en hebben bijna de macht over Magix. Bloom wordt door Daphne's stem geleid naar de bodem van een meer.

25. 25. Il Sonno di Magix

24 maart 2004 (22 minuten)

De Trix zijn klaar voor het allesbeslissende gevecht tegen Alfea. Bloom heeft een openhartig gesprek met Daphne. Zal ze haar krachten eindelijk terugkrijgen?

26. 26. Battaglia Finale

26 maart 2004 (23 minuten)

De elfen, heksen en Specialisten geven bundelen nog één keer al hun krachten in het laatste gevecht. Bloom lijkt zwakker te worden...

Tegenwoordig beschikbaar op Netflix, maar ik ken dit nog uit de tijd dat het op Nickelodeon werd uitgezonden. Ik herkende weer een hoop terug toen ik de plotomschrijvingen nalas. Winx Club was als ik het me goed herinner nog meer op meiden gericht dan Totally Spies, maar de gezonde dosis actie en fantasy zorgden er wel voor dat ik het altijd graag keek. Ik heb er positieve herinneringen aan. En uhm... ik zag Bloom wel zitten.

avatar van GoodOldJack

GoodOldJack

Ik kan zaken als The Powerpuff Girls e.d. echt nog wel appreciëren maar hier heb ik toch slechte herinneringen aan, gekeken maandenlang iedere ochtend voor ik naar school vertrok, vaak half slapend, maar ik denk niet dat ik zoveel gemist heb.

Voor een versie met echte actrices zou ik misschien nog eens een poging wagen maar anders blijft het bij die dagen voor school vroeger.