- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- september 2015 - 50 movie challenge
september 2015 - 50 movie challenge
DVD-T
-
- 15565 berichten
- 3123 stemmen
Ik weet dat het nog even duurt voor het september is, maar hier alvast de eerste post met wat info en de kans om alvast je categorieën mocht je eventueel mee willen doen .
Een uitdaging om te proberen om in 1 maand tijd 50 films te gaan kijken. Hierbij kun je kiezen uit verschillende categorieën waar je 5 films per categorie naar eigen keuze kunt invullen, zolang het maar binnen de categorie valt. Daarbij zullen er 10 neven categorieën zijn waar je twee mag ruilen met de voorop gestelde Categorieën. Ook kun je bijvoorbeeld een 50 uur uitdaging inzetten of, hoewel wat minder leuk, 50 random films. Per maand kunnen we iemand anders aanstellen om een challenge te organiseren zodat er variatie. Dit kan door een stemming, via random.org of als iemand zich aanmeld om het eens te willen doen. Of we kunnen een lijstje plaatsen waarbij we die in volgorde afwerken zoals bij de MM contest wordt gedaan.
DVD-T
-
- 15565 berichten
- 3123 stemmen
- 10 categorieën waar je twee uit de keuze categorieën met de vaste mag ruilen
- 50 films is de uitdaging (5 uit elke Categorie). Gebasseerd op de tijd die je hebt en je situatie kun je voor minder of meer gaan. Daarom zijn er verschillende awards van brons tot platina:
60 films: platina
50 films: goud
40 films: zilver
30 films: brons
- Als je screens en/of posters wil plaatsen van films die je gezien hebt probeer dan voor wat kleinere plaatjes te gaan zodat je niet uren hoeft te scrollen.
- Je kunt telkens je lijst kopiëren of je kunt per film(s) een post maken om aan het eind de volledige lijst te posten.
Vaste categorieën (je mag twee ruilen met een categorie uit de keuze sectie):
- MovieMeter Top 1000
- Nummer 1 films uit een user top 10
- 90's
- Blockbusters
- Persoonlijke favorieten
- Regisseur naar keuze
- Muziek
- Zwart/Wit
- Animatie
- Oscar winnaars
Keuze categorieën:
- 00's
- Spionage
- Cyborg/Robots
- 5 random films
- Biopics
- Acteur
- Jeugdsentiment
- Noir (Alles wat binnen het Noir genre valt)
- Coming of Age
- Remakes
DVD-T
-
- 15565 berichten
- 3123 stemmen
Mijn categorieën
- MovieMeter Top 1000
- 90's
- Blockbusters
- Regisseur naar keuze (Ridley Scott)
- Jeugdsentiment
- Zwart/Wit
- Animatie
- Noir
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25163 stemmen
Ik doe in elk geval wel mee met dit spelletje. Platina is wel mijn doel normaal gesproken, daar maken we gewoon tijd voor. Moet ik dan overigens alle 10 categorieën doen of mag ik dan 8 + 4 keuzecategorieën doen?
De categorie Oscar winnaars gaat neem ik aan over alle Oscars, niet uitsluitend de beste film winnaars?
Voorlopig laat ik de categorieën muziek en zwart/wit vallen.
- MovieMeter Top 1000
- 90's
- Blockbusters
- Regisseur naar keuze (ik denk Spielberg, de Coens of Tarantino)
- Animatie
- Oscar winnaars
- Acteur (waarschijnlijk Schwarzenegger, Bruce Willis of Nic Cage)
- 00's
DVD-T
-
- 15565 berichten
- 3123 stemmen
.
Bij Oscar winnaars mag alles zolang het maar voor de prijs heeft ontvangen. Qua categorieën zijn de eerste 10 min of meer vast. Daarvan mag je er twee ruilen met degene die in de keuze sectie staan, je moet 8 doen uit de vaste sectie en mag dan 2 uit de keuze er bij doen en afhankelijk van de tijd die je hebt mag je altijd de andere categorieën doen.
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Ik heb deze maand (en we moeten nog een week van Augustus) 77 films gezien. En dat is buiten herzieningen om. Geen uitdaging voor mij helaas. 
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25163 stemmen
Dus het is inmiddels september, aldus gaat de 50 movie challenge beginnen.
Acteur Arnold Schwarzenegger
1. The Running Man (Paul Michael Glaser/1987) ****
Van de regisseur van Kazaam (1996) naar het scenario van Steven E. de Souza (Street Fighter/1994), dan moet het wel goed zijn. Nee serieus, deze film is gebaseerd op een kort werk van Stephen King en is wat mij betreft één van de hoogtepunten van Schwarzenegger. Waar blijft de George Miller remake?
DVD-T
-
- 15565 berichten
- 3123 stemmen
Hier ook begonnen.
1.
Regisseur: Ridley Scott:

Ridley Scott's meesterwerk. Alien is nog steeds eng, claustrofobisch, heeft een goede design en ziet er gewoon erg mooi uit. Acteerwerk is sterk en de regie is zeer goed.
2.
90's:

Nog steeds een geweldige actie film. Jan de Bont heeft een geweldige rush van een film gemaakt. Acteerwerk is goed waarin zelfs Reeves het goed doet, de actie nog steeds geweldig. Verhaal is gewoon Die Hard in een bus maar dat doet niets af aan het feit dat dit een van de beste actie films uit de 90's is.
DVD-T
-
- 15565 berichten
- 3123 stemmen
3.
Zwart/Wit:

Erg confronterende, goede, lieve en leuke film. Geweldig hoe het vanuit de beleving van de kinderen wordt verteld. Het had niet zo goed geworden als het vanuit het perspectief van Atticus verteld werd. Prachtig camera werk, visual en geluid. Het doet je echt terugdenken hoe je zelf de zomer ervaarde als kind.
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25163 stemmen
00's
2. 300 (Zack Snyder/2006) ****

De visuals blijven me verbazen en het plezier dat vooral Gerard Butler en Michael Fassbender in hun acteerwerk stoppen werkt erg aanstekelijk. Het moet toch heerlijk zijn geweest voor die mannen om zo heerlijk over de top te mogen spelen. Lena Headey is trouwens perfect als Spartaanse koningin, wat een actrice is dat toch.
MovieMeter Top 1000
3. Cloverfield (Matt Reeves.2008) ***1/2

In mijn beleving zijn er maar drie goede found-footage films. The Blair Witch Project, Chronicle en deze. Ik denk dat Reeves het maximale weet te halen uit een monsterfilm in deze stijl. De spanning is om te snijden en de film verveelt nergens. Terecht in de MovieMeter Top 1000.
DVD-T
-
- 15565 berichten
- 3123 stemmen
4.
Animatie:

Tarzan (eerste ziening). De animatie is werkelijk verbluffend mooi. Geweldig gebruik van de multiplane techniek die hier verder wordt doorgevoerd dan voorheen. Verhaal kon me alleen niet heel erg meekrijgen en sommige karakters zijn wel heel irritant. Over het geheel best leuk, maar niet meer dan dat. De muziek van Collins was trouwens wel erg mooi.
3/5
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25163 stemmen
2000's
4. The Hangover (Todd Phillips,2009) ***1/2

Dankzij de twee minder grappige sequels was ik alweer vergeten hoe leuk de eerste film eigenlijk was. Zach Galifianakis is hilarisch. De unrated versie is stiekem nog wat leuker dan de theatrical release.
DVD-T
-
- 15565 berichten
- 3123 stemmen
5.
Persoonlijke favorieten:

Toch wel een van de beste films van 2015 voor mij. Gewedige frisse wind binnen het genre. Acteerwerk is degelijk, de regie is ontzettend strak. Vooral leuk dat de horror momenten een beetje vananuit het niets komen waar je het juist niet verwacht. Verder is de muziek van It Follows altijd noemens waardig. Vooral het moment als ze naar het zwembad lopen is prachtig.
4.5/5
6.
Jeugdsentiment:

Een beetje een typische Spielberg productie. Erg leuk gegeven met de piraten en dat er een gangensysteem onder het stadje/dorp doorloopt. Erg leuk gespeeld door de kids, leuke muziek en fantastische bad-buys en natuurlijk Sloth
4/5
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25163 stemmen
90's
05. The Negotiator (F. Gary Gray/1998) ****

Een onvervalste guilty pleasure uit de jaren '90. Alhoewel, kun je dit wel een guilty pleasure noemen? Het is gewoon een ijzersterke actiethriller die ook nog erg komisch is.
Moviemeter Top 1000
06. Platoon (Oliver Stone/1986) ****1/2

Na Apocalypse Now mijn favoriete Vietnam film. Tom Berenger vs. Willem Dafoe met daartussen broekie Charlie Sheen. Leuke rol ook voor John C. McGinley trouwens, blijf het een ondergewaardeerde acteur vinden.
Blockbusters
07. Hancock (Peter Berg/2008) ***1/2

Will Smith als superheld tegen wil en dank. Het eerste gedeelte staat garant voor enkele leuke momenten maar daarna gaat de film zichzelf te serieus nemen en dat is jammer. Vooral Jason Bateman komt er in het tweede stuk helemaal niet meer aan te pas. Desalniettemin een leuke popcornfilm.
MovieMeter Top 1000
08. Sleepy Hollow (Tim Burton/1999) ***1/2

Leuk sprookje voor volwassenen van Tim Burton met Johnny Depp die al zijn kunstjes weer uit de hoge hoed haalt. Inmiddels ben ik wel een beetje klaar met Depp wat helaas ook mijn waardering voor zijn oude werk een beetje weet te beïnvloeden.
DVD-T
-
- 15565 berichten
- 3123 stemmen
7.
Regisseur (Ridley Scott):

(The Final Cut)
Scott's tweede meesterwerk na Alien. De sfeer die van de film druipt is ongeevenaard. Het acteerwerk is heel erg goed, met Hauer als de grote uitblinker. Set design, sound en muziek, camerawerk en belichting, allen meesterlijk.
4/5
8.
Zwart/Wit:

Eerste film dat ik de film echt heel goed heb bekeken waarin me andere elementen opvielen die ik de eerste twee keer gemist heb. Vooral de geweldige manier waarop het is geschoten is werkelijk verbluffend mooi. Curtiz had de touwtjes strak in handen en dat is goed te zien. Maar het was vooral de presence van de twee leads die me echt over de streep trokken. Een prachtige relatie die werkt door de chemie tussen Bogart en Bergman.
4.5/5
9.
Blockbusters:

De beste film uit de Marvel stal voor Winter Soldier uitkwam, maar dit blijft ook gewoon een topper. De helden, de chemie, de actie, de humor, S.H.I.E.L.D. voor het eerst in volle glorie. Allemaal geweldig gedaan door Whedon en zijn team. Wat me wel iedere keer een beetje meer gaat tegenstaan is toch wel het verhaal, of beter gezegd het verloop daarvan. Het duurt allemaal net even wat te lang, is soms te oninteressant en haalt het tempo soms ook behoorlijk naar beneden. Maar toch wordt het toch behoorlijk goedgemaakt in de final act.
4/5
10.
Persoonlijke favorieten:

Tweede ziening binnen een week en opnieuw heel erg genoten. Simmons speelt fantastisch een ontzettende schoft, Teller speelt de geplaagde jonge muzikant met verve. Het verhaal is erg goed tot ontwikkeling gebracht en weten je helemaal mee te krijgen. Het zijn toch vooral de muzikale uitspattingen die de show stelen. Ik ben niet echt een heel groot liefhebber van Jazz, maar vind het hier passen en erg goed. De drumsolo's zijn fantastisch en weten vooral veel adrenaline op te pompen. Vooral in de fantastische "faster!!" scene. Nu al een favoriet? Jazeker!
4.5/5
DVD-T
-
- 15565 berichten
- 3123 stemmen
Inmiddels ben ik wel een beetje klaar met Depp wat helaas ook mijn waardering voor zijn oude werk een beetje weet te beïnvloeden.
Meen je dat? Ben zelf ook een beetje Depp moe, maar vind zijn oudere werk meesterlijk na het zoveelste typetje en zelfde soort performance van Depp van de laatste tijd. Zeker in Sleepy Hollow en al helemaal in Edward Scissorhands.
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25163 stemmen
Meen je dat? Ben zelf ook een beetje Depp moe, maar vind zijn oudere werk meesterlijk na het zoveelste typetje en zelfde soort performance van Depp van de laatste tijd. Zeker in Sleepy Hollow en al helemaal in Edward Scissorhands.
Ja, ik meen het helaas wel degelijk. Ik kan zijn vertolking van Ichabod Crane over het algemeen wel pruimen maar omdat ik veel trekjes terug heb gezien in zijn recentere werk heb ik moeite de waardering op te brengen die zijn vertolking wel degelijk verdient.
wibro
-
- 11590 berichten
- 4098 stemmen
1.
Zwart/Wit
http://ecx.images-amazon.com/images/I/518N75FHR3L.jpg
Het betreft de cover van de DVD die ik in huis heb. De poster in kleur
op Moviemeter vind ik afschuwelijk.
De film is een tijdloze klassieker die destijds zijn tijd ver vooruit was en waarvan het gebruik van zwart/wit een schot in de roos is. In kleur zouden de prachtige beelden van o.a. de zalen en de tuinen minder imponerend geweest zijn.
5,0*
2.
Persoonlijke Favorieten

Vooral het gebruik van de muziek van Richard Wagner draagt enorm bij aan de apocalyptische sfeer in deze prachtige S/F film. Melancholia staat al een tijdje op nummer 1 in mijn top 10 maar of hij die positie vast zal weten te houden is zeer twijfelachtig.
5,0*
3.
MovieMeter Top 1000

Stalker blijft indrukwekkend hoewel het hoogtepunt voor mij toch wel ligt bij de eerste 35-40 minuten. Schitterende Z/W beelden die het verval van de omgeving uitstekend weergaven. Toen de film naar kleur overging werd het op visueel vlak iets minder.
5,0*
DVD-T
-
- 15565 berichten
- 3123 stemmen
11.
Noir:

(3D)
Komt nergens echt in de buurt van het eerste deel, maar vind dit toch helemaal geweldig. Ik weet niet wat het is in deze film wat me telkens mee krijgt. Komt het Door de voice overs, de prachtige visuals, de muziek, het geluid, de geweldige sfeer waardoor je helemaal getransporteerd wordt naar Basin City, of heb ik toch een te groot zwak voor Eva Green? Misschien wel allemaal.
4/5
12.
Nummer 1 films uit een user top 10:

(Top 10 Naomi Watts)
Ook mijn nummer 1. De film die ik tot nu toe het vaakst zag en die me iedere keer weer weet te raken en te vermaken. Allemaal geweldig in beeld gebracht door Debie, geweldig acteerwerk en een fantastische regie van Korine. Het verhaal heeft zoveel lagen die je keer op keer kunt ontrafelen. Alles klopt gewoon aan deze film voor mij.
5/5
wibro
-
- 11590 berichten
- 4098 stemmen
Leuk dat je mee doet wibro
. Lang geleden dat ik Marienbad zag, maar wat bij blijft zijn de prachtige visuals. Was inderdaad minder imponerend geweest als het in kleur was geschoten.
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25163 stemmen
Arnold Schwarzenegger
09. Commando (Mark L. Lester/1985) ***

Eigenlijk is deze film helemaal niet goed maar het is wel een enorme guilty pleasure. De oneliners zijn heerlijk en de actie is om te smullen. Je moet dan alleen niet teveel naar de slechte praktische effecten kijken en je moet het acteerwerk niet te serieus nemen. Vooral Dan Hedaya is tenenkrommend en Vernon Wells ziet er niet echt uit als iemand die het Schwarzenegger op wat voor manier dan ook moeilijk kan maken. Blik op oneindig en kijken met die hap.
10. Conan the Destroyer (Richard Fleischer/1984) ***

En ook deze van Ahnuld is niet best. Toch is het enorm jeugdsentiment en blijf ik het een leuk avontuur vinden vol met leuke karakters waaronder Boombata die werd gespeeld door Wilt Chamberlain, een basketballer die nog eens ooit 100 punten in één wedstrijd wist te scoren en naar eigen zeggen het bed heeft gedeeld met meer dan 20,000 vrouwen., maar dat geheel terzijde.
MovieMeter Top 1000
11. Inception (Christopher Nolan/2010) ****1/2

Laat het maar aan Nolan over om een overweldigende en intelligente film te maken over mensen die de hele film slapen. Andy Warhol zou jaloers geweest zijn. Ja, wat kan ik hier nog over zeggen. Geweldige cast, uitstekende montage en Hans Zimmer in topvorm. Inception moet gewoon eigenlijk elke maand in mijn blu-ray speler.
DVD-T
-
- 15565 berichten
- 3123 stemmen
13.
'90:

(in 3D)
Als je het over de jaren 90 hebt, is er 1 film die je meteen kan opnoemen. De invloed die deze film had op het publiek tot dan was ongeëvenaard. Overal waar je kwam hoorde je wat over deze film. Heb altijd een zwak voor Titanic gehad. Ik zou de eerste zijn die zegt dat het verhaal technisch en in sommige aspecten de uitwerking verre van perfect is. Maar je moet toegeven dat dit een bijzondere film is die in de tweede helft helemaal los gaat en ons laat zien hoe het was om op de Titanic aanwezig te zijn in de laatste uren. De production value ligt zo ontzettend hoog. Alles ziet er fantastisch uit (zeker in 3D) en het klinkt geweldig.
5/5
14.
Blockbusters:

(special edition)
Een jaar voor Titanic had iedereen het over deze fantastische blockbuster. En wat een fun ride is dit zeg. De chemie tussen de acteurs, de actie, het verhaal. Het plezier druipt er gewoon van af. Echt zo'n film waar je als die op tv is blijft hangen. Logica is vaak ver te zoeken, maar staat nergens in de weg van het plezier wat ID bied.
4/5
wibro
-
- 11590 berichten
- 4098 stemmen
4.
Nummer 1 films uit een user top 10

Blijft mooi, mede ook door de prachtige muziek van Kenji Kawai, voor mij met stip de beste componist wat betreft filmmuziek. Heb deze film zeven jaar geleden voor het eerst bekeken, mede omdat hij nummer 1 stond - en die positie is nog steeds ongewijzigd - in het lijstje van Onderhond.
5,0*
DVD-T
-
- 15565 berichten
- 3123 stemmen
Afgelopen 2 dagen gezien.
15.
Noir:

Ik snap heel goed dat dit Hitchcock's favoriete film was. Echt iets waar hij zichzelf helemaal in kwijt kon. Heeft ook echt die morbide humor die alleen Hitchcock kan brengen. Hoewel het natuurlijk een moordplot bevat vond ik de film opvallend licht en bevat het toch best wat humor. Een erg goede combinatie tussen verschillende genres en erg goed geregisseerd. Acteerwerk is ook erg sterk en wat is Teresa Wright een prachtige verschijning. Het einde is wel wat zwak.
4/5
16.
Jeugdsentiment:

Mijn meest geziene film uit mijn jeugd en nog steeds wordt ik hier helemaal weer een klein jongetje en kan ik nog steeds heel erg genieten van dit avontuur wat met het hart op de juiste plaats wordt gebracht. De muziek, de effecten, acteerwerk, camerawerk. Het komt allemaal erg goed over en weet je helemaal mee te slepen.
4.5/5
17.
Moviemeter Top 1000:
(Eerste ziening)

Heel erg duidelijk wie en grote invloed op De Palma heeft gehad. De stijl is dan ook bijna hetzelfde. Qua opbouw, verloop en zelfs naar het einde toe typisch Hitchcock op de De Palma manier. Waar sommige regisseurs er absoluut niet mee weg komen kan De Palma dat heel goed vooral omdat hij zich er bewust van is. Dressed to Kill bevat een heerlijk geschift verhaal, Fantastisch camerawerk, leuk acteerwerk en prachtige muziek. De Palma's regie is ontzettend sterk. Echt zo'n film waar je gaandeweg steeds meer plezier in krijgt.
4/5
DVD-T
-
- 15565 berichten
- 3123 stemmen
18.
Blockbusters:

Als je grote franchises zou moeten opnoemen is de Fast serie een van de laatsten de je zou noemen naast groten als Harry Potter, James Bond, Star Wars, Transformers enz. Toch zit de "all about family" franchise toch alweer aan zijn zevende deel. En ook nog eens het beste en meest succesvolle deel uit de reeks. Al is dat ook mede door de te vroege dood van Walker. Een heerlijk actie extravaganza, een leuk verhaaltje, geweldige locaties die zich kunnen meten met Mission: Impossible en James Bond, coole good en bad guys en Kurt Russell. Een reeks die klein begon en met het deel beter en grootser wordt.
4/5
19.
Jeugdsentiment:

Alhoewel een erg goede film (4*), heb ik eigenlijk altijd vrij weinig met het eerste deel. Het tweede deel daarentegen heb ik veel meer mee. T2 kwam voor mij op het juiste moment, alhoewel ik pas 7 op het moment dat het uitkwam was, en heb ik sindsdien vele keren gezien. Het blijft erg goed. Jurassic Park werd geroemd door zijn revolutionaire gebruik van visual effects maar Cameron was Spielberg een grote stap voor in T2. Iets wat niet vergeten mag worden. Het ziet er soms niet helemaal goed meer uit in tegenstelling tot wat we vandaag gewend zijn, maar veel ziet er nog fantastisch uit. Het verhaal is episch en geweldig in elkaar gezet, acteerwerk is solide, de regie fantastisch. Het "I now know why you cry" moment weet daarnaast nog erg veel los te maken. Na E.T. de film die ik het vaakst in mijn jeugd zag. Ik had deze ook onder '90 of Blockbusters kunnen plaatsen, maar door de invloed die deze film heeft gehad toch onder Jeugdsentiment geplaatst.
4.5/5
wibro
-
- 11590 berichten
- 4098 stemmen
5.
Animatie:

Niet alleen de beste animatiefilm maar ook nog eens de nummer 1 in mijn top 10.
5,0*
6.
Zwart/Wit

De beste Bergman en nummer 2 in mijn lijstje van mooiste Z/W films
5,0*
7.
90's

Wonderschone film die helemaal gedragen wordt door Irene Jacob. 
5,0*
DVD-T
-
- 15565 berichten
- 3123 stemmen
Een Deakins double bill
20.
Moviemeter Top 1000:

Het kleuren pallet zet de wereld en de karakters perfect neer. De leegte die het en hun bevat is haast voelbaar. Dit ook nog eens geweldig geregisseerd door Mendes. Jarhead is niet een typische oorlog film, maar laat meer zien wat niet oorlog in een oorlog voeren met een marinier doet. De verveling, de frustraties het eindeloos trainen in de leegte, en uiteindelijk het niet kunnen loslaten van de oorlog. De beelden pracht is eindeloos. Het acteerwerk ontzettend sterk en de muziek maakt het geheel helemaal af.
4/5
21.
Noir:
(Eerste ziening)

De Coens zijn meestal een beetje hit or mis bij mij. Drie films heb ik vrij hoog gewaardeerd, de rest wat ik gezien heb vond ik matig (Big Lebowski) of tenenkrommend slecht (Burn After Reading). Gelukkig dit keer weer een wat hogere waardering want The Man.... is gewoon erg goed. Alles werkt gewoon. Het verhaal is leuk en heeft een vlot en goed verloop. De humor ligt me dit keer heel erg en het acteerwerk is zeer goed. Visueel is het waar het voor mij de meeste punten scoort. Dee film is prachtig geschoten door Deakins, die de noir vibe flink weet te raken.Kijk erg uit naar hun volgende project "Hail, Caesar!". Heerlijke film.
4/5
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25163 stemmen
Blockbusters
12. Avengers: Age of Ultron (Joss Whedon/2015) ***1/2

De eerste keer vond ik hem behoorlijk tegenvallen maar tijdens de herziening merkte ik dat ik hem toch wel vrij aardig vond. Het blijft gewoon heerlijk popcornvermaak. De scenes tussen Downey Jr. en Evans doen het beste vermoeden voor Civil War.
persoonlijke favorieten
13. Snowpiercer (Joon-ho Bong/2013) ****1/2

Toch echt één van de meest ondergewaardeerde films van de laatste jaren. In Azië heeft de film nog wel gescoord maar in het westen was het niet veel. Gelukkig word de film steeds meer opgepikt en gewaardeerd.
MovieMeter Top 1000
14. Phone Booth (Joel Schumacher/2002) ***1/2

Tijdens het doorspitten van de MovieMeter Top 1000 voor mijn vijfde film uit deze categorie kwam ik Phone Booth tegen, een verrassende notering in de lijst wat mij betreft. Een korte maar krachtige film met aardig wat spanning en prima acteerwerk van Colin Farrell. En dan te bedenken dat dit van de regisseur van Batman & Robin is. Het kan verkeren.
Blockbusters
15. Fast Five (Justin Lin/2011) ****

De film waarmee een acceptabele serie films iets speciaals werd. Waarschijnlijk de leukste actiefranchise van deze eeuw naast de Mission:Impossible franchise. De toevoeging van Dwayne Johnson en het samenvoegen van de leukste karakters uit de eerste vier films zorgt voor een leuke groep die het maken van een leuke heist film een stuk makkelijker maakt. Binnenkort ook deel zes en zeven maar eens op blu-ray aanschaffen.
DVD-T
-
- 15565 berichten
- 3123 stemmen
22.
Moviemeter Top 1000:

Erg leuke film en erg goed geschreven. Een film vol referenties en leuke visual cues en de beste fake band ever. Wright voelt zich duidelijk helemaal thuis in dit soort films. Het plezier druipt er duidelijk vanaf.
4.5/5
23.
Regisseur (Ridley Scott)

(in 3D)
Ik heb echt een zwak voor deze film. Ik vond het erg veel toevoegen aan de wereld van "Alien" en nog steeds heeft Prometheus genoeg eigen gezicht om iets opzichzelfstaand te zijn binnen de franchise en/of als losse film. Ik begrijp daarnaast ook goed waarom mensen dit helemaal niets vinden of meerder kijkbeurten nodig hebben om er waardering voor op te kunnen brengen. Voor de trailers uitkwamen, beloofde Scott dat het (bijna) niets met Alien te maken zou hebben. En toen waren daar de trailers en wat zagen we daar: Alien. De eerste keer dat ik de film zag werd ik compleet weggeblazen. Niet alleen door de visual, die er geweldig uit zien en zeker in 3D, maar ook door het verhaal wat zoveel lagen bevat. Die meerdere lagen zitten ook in de beelden verwerkt. Daarom is er telkens weer iets nieuws te ontdekken. Het acteerwerk is goed, de fotografie is geweldig en de score van Streitenfeld is prachtig. Ik kan het niet helpen maar ik vind Prometheus helemaal geweldig.
4.5/5