menu

Film / Spoilers / The Village (2004)

zoeken in:
Bij films van M. Night Shyamalan verwacht je altijd een verrassende einde. Bij The Village viel het einde best tegen. Ik had liever iets anders verwacht. Daartegen was de film wel spannend. Het einde van deze film deed me denken aan het onderwerp van The Beach. Een groep mensen die zich afscheiden van de normale bevolking om een zogenaamde eigen wereldje op te zetten.

Dat vind ik ook spannende film maar echt (sorry voor het woord) klote einde.

Pastichio Rocker
M. Night Shyamalan maakt je eerst lekker met een toffe trailer (zie vooral The Happening, The Village en Signs), maar als je eenmaal een veels te duur kaartje hebt gekocht en je zit met je veels te dure snacks op een veels te krap stoeltje een half uur in de film, dan realiseer je je opeens dat hij alle toffe dingen in de trailer heeft gestopt. En dan moet je dus nog een uur.... Zoals ik al zei is The Happening daar een prima voorbeeld van.

Bovendien heeft de man de laatste tijd de neiging om met de meest belachelijke en lachwekkende verhaallijnen op de proppen te komen. Jammer, want The Sixth Sense, Unbreakable en de eerste helft van Signs waren best aardig. Nou ja, de verhalen hebben potentie, maar de uitwerking ervan laat te wensen over. The Happening zou bv een prima horrorfilm kunnen zijn, ware het niet dat het nu meer een slapstick comedy is.

En eigenlijk geldt precies hetzelfde voor The Village. Had potentie om een leuke thriller/horrorfilm te zijn, maar wordt uiteindelijk de das omgedaan door het slappe script en de lachwekkende twist.

Dwaalman
Ik heb het idee dat M. Night Shyamalin zich tegenwoordig veel teveel bezighoudt met de 'twist' die iedereen in zijn films verwacht, en dat het verhaal daar een beetje onder lijdt. Goed, het einde van The Sixth Sense was voor mij absoluut een verrassing, maar bij The Village zag ik de twist al van mijlenver komen aanrennen, en daarbij was ik ook niet erg onder de indruk van de roodkapje-achtige monsters waar de dorpelingen zo vreselijk bang voor waren. De clou van Unbreakable vond ik ook al vrij voorspelbaar. Jammer; de man kàn het wel.

Adrenal
Vond je het voorspelbaar dat Samuel L. Jackson zelf die rampen had veroorzaakt?
... Vreemd.

Pastichio Rocker
Adrenal schreef:
Vond je het voorspelbaar dat Samuel L. Jackson zelf die rampen had veroorzaakt?
... Vreemd.

Je zit in het spoiler topic dus het gebruik van spoilers hoeft niet.

Adrenal
Ja, maar ik heb het over Unbreakable en als mensen die nu wel the Village maar niet Unbreakable gezien hebben dit topic lezen weten ze al meteen het einde van Unbreakable.

Pastichio Rocker
Tja, dat kun verwachten in het spoilertopic he.

XxDangerousxX
Nee hoor, er staat The Village, dus niet Unbreakbale.

gebruiker_56935
Ik vind The Village een redelijk goede film toch hoor ondanks dat het allemaal wat voorspelbaar is.

Aparte mooie sfeer heeft de film ja

gebruiker_56935
Dat ook inderdaad. Ik denk dat mensen gewoon teveel hadden verwacht van deze film en uitkeken naar een enge film ofzo.

Ik ben het met gebruiker_56935 eens. Ik verwachtte erg veel van de film. de trailers, foto's, titel en voorkant van de film zijn erg aantrekkelijk. Maar ondanks de sfeer en manier waarop het gefilmd is, is het geen film om voor de 2x te kijken. De verhaallijn is helemaal niks!

het einde was één grote anti-climax

Ik vond het einde best goed.

Kevin13
Het einde was simpel en bevatte toch geen twist? Heb de film al een tijdje niet meer gezien waar ik kan me echt geen twist op het einde herinneren...

Ik vond het eewig zonde van de film.

Verder goed verhaal, maar een grote afknapping..

Gast
geplaatst: vandaag om 13:55 uur

geplaatst: vandaag om 13:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.