menu

Film / Spoilers / Das Boot (1981)

zoeken in:
ff een oud threadje ophalen van mijn 'beloved' film )

Waarom wordt U-571 altijd vergeleken met Das Boot ? De enige vergelijking is dat er allebei een u-boot in voorkomt, en daar stopt het imho bij.

U-571 = hollywood = snel sensatie zonder waarde te hechten aan de realiteit.

En het is net die realiteit die Das Boot zo goed maakt (op een paar stukken na).

Maar goed, over het einde ? 't is misschien wel het realistish einde van U96, maar voor een film hoeft dat imho niet. Ze hadden net zo goed een einde kunnen nemen van 'een andere boot'.

voor mij het meest filmische einde zou zijn dat U96 geraakt wordt door een dieptebom en dat het duidelijk is voor de bemanning dat ze er niet meer levend gaan uitkomen. Dan kun je de wanhoop bij de hoofdrol spelers mooi in beeld brengen.

Het finale shot zou dan kunnen zijn dat je "das boot" in de diepte zit wegglijden ... langzaam uit beeld vedwijnend ... ...

maar deze is ook goed hoor )

Die U96 met zn Das Boot...
Aardig einde, vond alleen Das Boot niet zo heel spannend zelf

klute89
U-96 schreef:
Heeft iemand het boek van Das Boot gelezen?
Reageer dan a.u.b.

Een zeer late reactie. Maar ik heb de memoires van Lothar-Gunther Buchheim gelezen.

Nomak
U-96 schreef:
Heeft iemand het boek van Das Boot gelezen?
Reageer dan a.u.b.

Ik ben wel van plan om het boek te gaan lezen. Is nooit in Nederlands uitgebracht vrees ik, dan ga ik voor de Engelse versie.
Jammer genoeg beheers ik het Duits niet voldoende.

Ik ben dan van plan om de volgende versie aan te schaffen: The Boat.

Welke versie heb jij gelezen?

Nomak
Ik vond het einde van de film eigenlijk wel zeer goed. Eindelijk eens een film zonder happy end. Dat is iets wat de mensen niet verwachten. Een eind waarin iedereen nog lang en gelukkig leeft zou de film 1 ster kosten in mijn opinie.

Ik vond het nogal een droevig einde,als je beseft in welke shit dat die in de hele film zaten
in sommige delen dacht ik,nu zijn er geweest,nu is het de einde,
ik dacht dat de einde bij gibraltar was,maar ze keren terug naar hun thuisbasis
worden mooi verwelkomt,en dan BOEM !! Britse bommenwerpers

met die kapitainleutnant,die op het einde toekijkt hoe hoe dat zijn U-96 zinkt
en dan te pletter valt
vond ik wel emotioneel.

over het algemeen goede film 9/10

Kheb bovendien thuis the Directors'cut liggen

wat jullie ook eens moeten doen is
het einde van de film vergelijken met het begin
zo zie je in het begin,blij waren,mooie kleren,geschoren,ze hadden zin om te strijden
dan in het einde,vuile baarden,vuile kleren,bleek,enz...
dat vond ik fantastisch.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:42 uur

geplaatst: vandaag om 21:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.