- Home
- Filmforum
- Film - Genres en landen
- Zwarte komedies
Zwarte komedies
Mark86
-
- 268 berichten
- 468 stemmen
Ik ben op zoek naar goeie films met lekkere sarcastische, zwarte humor. Films zoals Fargo, American Beauty, en TV-serie The Sopranos, dat vind ik echt geweldig!
Bring em on!
Koekebakker
-
- 2540 berichten
- 3981 stemmen
Dan mag je Dr. Strangelove in ieder geval niet missen
Verder:
- alles van de Coens
- alles van Todd Solondz (Welcome to the Dollhouse en Happiness zijn erg goed)
- alles van Alex van Warmerdam (in het bijzonder Abel)
- Pulp Fiction en Reservoir Dogs
- Muriel's Wedding
- Trainspotting
- Sweetie
Onderhond
-
- 87215 berichten
- 11969 stemmen
De Coens ?
Nog enkele namen:
- C'est Arrivé près de chez Vous
- Visitor Q
- Calvaire
- The Acid House.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Life of Brian past er op zich ook wel tussen. En ik weet niet of mensen het met me eens zijn, maar Kubrick's A Clockwork Orange en Lolita horen er in mijn ogen ook bij.
mister blonde
-
- 12461 berichten
- 5408 stemmen
de koningen wat zwarte humor betreft.
Da Jando
-
- 1383 berichten
- 927 stemmen
Ook de serie Six Feet Under zit vol met zwarte humor. Heel erg de moeite waard.
kappeuter (crew films)
-
- 72619 berichten
- 5778 stemmen
- Happiness
- Hombres Complicados
- Bernie
- C'est Arrivé près de chez Vous
- Brutti, Sporchi e Cattivi
Onderhond
-
- 87215 berichten
- 11969 stemmen
de koningen wat zwarte humor betreft.
Dan toch wel in de categorie "iets te vaak met Dash - wast witter dan wit - gewassen" denk ik
Koekebakker
-
- 2540 berichten
- 3981 stemmen
Voor de laatste Coen-films geldt dat inderdaad wel, maar heb je Barton Fink gezien, Onderhond? Blood Simple? Miller's Crossing?
Zo bijtend als bijvoorbeeld Todd Solondz zijn ze niet, maar voor iemand die Fargo en American Beauty als referentiepunten aangeeft, lijken het mij niet zulke gekke aanraders.
mister blonde
-
- 12461 berichten
- 5408 stemmen
Dan toch wel in de categorie "iets te vaak met Dash - wast witter dan wit - gewassen" denk ik
Mark86
-
- 268 berichten
- 468 stemmen
Dank voor de tips! Ik ga er zeker binnenkort een paar kijken.
Als jullie nog meer weten, keep em coming!
dulcinea
-
- 923 berichten
- 818 stemmen
De serie Desperate housewives past zeker in het lijstje van sarcasme en goeie humor
Ozarklynch
-
- 1317 berichten
- 581 stemmen
Enkele prachtige titels hierboven. Ook vermeldenswaardig zijn:
- Sånger från Andra Våningen
- Very Bad Things
Mark86
-
- 268 berichten
- 468 stemmen
Ook de serie Six Feet Under zit vol met zwarte humor. Heel erg de moeite waard.
Moet zeggen dat ik Six Feet Under geprobeerd heb en het tot nu toe echt schitterend vind. Strangelove ga ik binnenkort een keertje kijken maar ik moet zeggen, echt een bruikbare tip!
L. luchtloper
-
- 857 berichten
- 0 stemmen
Ik vond der Blechtrommel best wel een film met veel zwarte humor, wel een lachen film.
Beetje een kunstzinnige film over een jongen die aan het begin van het nazi-regime een groeistoornis krijgt veroorzaakt door een val. Hij groeit niet meer. Aan het einde van het regime houdt zijn groeistoornis op doordat hij opnieuw valt.
Ik moest een beetje lachen met een scène: de dwerg is verliefd op een jonge meid, maar die heeft een man die heel wat jaartjes ouder is. Op het einde van de film vallen de Russen Berlijn aan en zij komen ook in het huis van de drie personen. De man moet zijn handen omhoog doen en mag niet bewegen. De dwerg wordt vastgehouden door de jonge meid. De Russen menen dat het nog maar een kind is. De dwerg probeert nu definitief af te rekenen met de oudere man en hij stopt hem onopvallend terwijl de man zijn handen omhoog heeft een nazi pinnetje, van de NSDAP in zijn mond. De man schrikt hiervan, bang dat de Russen hier achter komen en probeert zenuwachtig dit uit zijn mond te krijgen. De Russen schieten hem dan dood omdat hij bewoog. Nu heeft de dwerg zijn vriendin terug.
mikey
-
- 28328 berichten
- 4915 stemmen
American Psycho, They Live, Death RAce 2000, election, Bamboozled, Escape from NY, piranha, Alligator, Shampoo, Dawn of the Dead etc.......
Freud
-
- 10772 berichten
- 1153 stemmen
Aaltra
Hilarische film, echt waar. Gaat over sadistische rolstoelpatiënten .
mikey
-
- 28328 berichten
- 4915 stemmen
Aaltra? Owkee.
Ik zou de Death spa wel eens willen zien, dat gaat over fitnessapparaten die je niet alleen laten zweten maar ook bloeden.
Freud
-
- 10772 berichten
- 1153 stemmen
Het is wel een gigantisch trage film, ik kan me ook voorstellen dat sommigen hem helemaal niet grappig vinden. Hij is ook totaal niet gruwelijk hoor, eerder potsierlijk en schrijnend. Maar grappig! Enorm!
JoeCabot
-
- 2682 berichten
- 1785 stemmen
-Trainspotting
-Bad Santa
-Election
-Lord of War ook erg leuk
-Ik dacht ook The Boondock Saints (maar weet niet zeker), is al een tijd geleden...
-Dawn of the Dead
-Ichi the Killer
-Snatch.
-...
Querelle
-
- 6548 berichten
- 4894 stemmen
the trouble with harry
the king of comedy
Lola (Fassbinder)
Boogie nights
De Noorderlingen
Shallow grave
American psycho
comedy of terrors
the secret agent
the grifters
maxcomthrilla
-
- 15565 berichten
- 2761 stemmen
Adaptation
Almost Famous
Amarcord