menu

Film / Toplijsten en favorieten / Vreemdste films

zoeken in:
kiriyama
Ik weet niet zeker of er al een soortgelijk topic is, ik kon hem iniedergeval niet vinden.

Het lijkt me duidelijk, wat zijn nou de meest vreemde films? Het maakt niet uit of je ze eventueel ook goed vind, gewoon vreemd.

Hier is mijn lijstje:

- 5.0*- Tetsuo: the iron man
- 5.0*- Electric dragon 80.000V
- 5.0*- Eraserhead
- 4.0*- Visitor Q

Reinbo
Goed

Performancce
Tetsuo
Rubber Lover
Eraserhead
Electric Dragon

Niet Goed
Princess Raccoon
Pistol Opera
The Trip
Week End
Tetsuo 2

- Dead Leaves
- Haze
- Tetsuo: The Iron Man
- Nowhere
- Tian Bian Yi Duo Yun
- Man Who Fell to Earth, The
- Rubber's Lover
- 964 Pinocchio

En ben nog steeds erg benieuwd naar Eraserhead.

Peak Experience

Un -fucking- believable.

[off topic]Laatst had ik nog een discussie met iemand over het gebruik van meest. Is de topictitel niet gewoon foutief Nederlands en moet het "vreemdste films" zijn?[/off topic]

kiriyama
BoordAppel schreef:
Peak Experience

Un -fucking- believable.

[off topic]Laatst had ik nog een discussie met iemand over het gebruik van meest. Is de topictitel niet gewoon foutief Nederlands en moet het "vreemdste films" zijn?[/off topic]

Zou best kunnen ja, maargoed ik kan het niet meer veranderen en mensen snappen het toch wel. Nu weet ik het iniedergeval voor de toekomst.

V
BoordAppel schreef:
Is de topictitel niet gewoon foutief Nederlands en moet het "vreemdste films" zijn?

Je hebt gelijk, maar even aangepast.

Mogen niet ontbreken (en een aantal zijn ook al genoemd)

Visitor Q
Dead Leaves
Eraserhead
Rabbits
Tetsuo
Electric Dragon 80.000 V
Gokudô Kyôfu Dai-gekijô: Gozu

Ook geweldig

964 Pinocchio
Jigoku no Banken: Akai Megane
Talking Head
Container
Izo
Mah Nakorn
Operetta Tanuki Goten
Party 7
Takeshis'
Tian Bian Yi Duo Yun
Trava: Fist Planet

Film Pegasus (moderator)
Donnie Darko

Tales from the Gimli Hospital
The Holy Mountain
Black Moon
Ovoce Stromů Rajských Jíme
Sånger från Andra Våningen
Le Testament d'Orphée
Den-En Ni Shisu
La Fantôme de la Liberté
Herz aus Glas
J'Irai Comme un Cheval Fou
Cremaster Cycle
La Planète Sauvage

Aanvullend allegaartje aan vreemde films dit.

Mulholland Dr.
Wild At Heart.

Peeping Tom

Tetsuo (4,0*) for sure.

Rabbits (0,5*)ook maar dat kan je eigenlijk geen film noemen.

lowhusky
duidelijk Eraserhead en Requiem for a Dream

Ik blijf The Night of the Hunter maar een vreemd filmpje vinden. Dat die film uit de jaren '50 komt maakt het alleen maar vreemder. Wel 4,5* waard.

miss_lisa
the village

Film Pegasus (moderator)
Magnolia

Nog even en we komen bij LOTR uit.

Wandelende bomen zijn dan ook pretty weird.

mean creek

vreemd is goed

old skool:

un chien andalou
la coquille et le clergyman
meshes of the afternoon

(ook de minder avontuurlijken onder ons moeten deze klassiekers echt eens proberen om hun vooroordelen over oudere cinema eens kwijt te raken; ze zijn kort dus er is nauwelijks een drempel

rond 1968 - 70 werd er veel geexperimenteerd

mr. freedom
week end
el topo
the holy mountain
the final programme
l'urlo
what?
zardoz
the baby
viva la muerte
sweet movie
themroc

eva. deze website is essentieel voor wie deze films nog moet ontdekken: http://www.pimpadelicwonderland.com/70s.html

recenter:
het meeste werk van david lynch, david cronenberg, shinya tsukamoto, seijun suzuki, shozin fukui, miike takashi, phillip ridley, wes anderson, john waters, guy maddin, matthew barney, harmony korine, sion sono, kiyoshi kurosawa, spike jonze, michel gondry... eva

uit japan komen de laatste tijd kleurrijke vreemde komedies:
taste of tea
kamikaze girls
yaji x kita
funky forest
(en misschien ook, maar nog niet zelf gezien, cromartie high, karaoke terror, tokyo zombie, memories of matsuko)

eigenlijk te veel om op te noemen dus... je kan nog heel erg de experimentele / art kant op voor vreemde ervaringen of juist helemaal de exploitation / underground in... of films die daar precies tussen in gaan zitten (zoals franse arthouse shockers La Vie Nouvelle of Dans ma Peau)

qua acteurs zijn Michel Piccoli en Tadanobu Asano goede benchmarks om in te schatten of een film vreemd is
en iets meer mainstream iemand als Johnny Depp bijvoorbeeld, of Jason Schwartzman.

kiriyama
Het eind van Dead or alive van Miike hoort hier ook zeker bij.

film_kaza
Jurassic Park, Brotherhood of The Wolf, einde van A Nightmare On Elm Street. En vooral Donnie Darco.

Reinbo
Onderhond schreef:
Nog even en we komen bij LOTR uit.

Wandelende bomen zijn dan ook pretty weird.

soms is het vreemd wat mensen vreemd vinden

ik gooi er nog maar eens een titel in:

begotten

mooie debuutfilm ala eraserhead, tales of the gimli hospital -> zwart wit, 'arty' en vooral: vreemd

Van Nunen
Film Pegasus schreef:
Magnolia

Gisteren gezien. Ik vond 'm ook wel vreemd. Dat je zo zit te kijken van: tsja, huh? Vreemd, maar wel goed.

filmlover schreef:
mean creek

Wat vond je hier vreemd aan?

(hoe vaker je het woord 'vreemd' typt, hoe vreemder het woord op zichzelf klinkt)

film_kaza schreef:
Jurassic Park, Brotherhood of The Wolf, einde van A Nightmare On Elm Street. En vooral Donnie Darco.

Ik kan er meer noemen, maar wat is er in hemelsnaam weird aan JP?

Dead Leaves is zeker weten het weirdste wat ik ooit gezien heb. Films als Magnolia en Donnie Darko zijn absoluut niet vreemd vergeleken daarbij

Reinbo
Ik vond Barbapapa altijd wierd.

(afbeelding)

ik vond Fight Club en Vertigo vrij weird

film_kaza
Wouter schreef:
(quote)

Ik kan er meer noemen, maar wat is er in hemelsnaam weird aan JP?

Bij Jurassic Park was het jongetje vreemd. Brotherhood Of The Wolf begreep ik niet. Einde van Nightmare On elm Street is nu eenmaal raar met die auto die ineens vreemd begint te doen. Donnie Darco is gewoon vreemd daar kan ie ook niks aan doen.

Reinbo
film_kaza schreef:
(quote)

Bij Jurassic Park was het jongetje vreemd. Brotherhood Of The Wolf begreep ik niet. Einde van Nightmare On elm Street is nu eenmaal raar met die auto die ineens vreemd begint te doen. Donnie Darco is gewoon vreemd daar kan ie ook niks aan doen.

't wordt tijd dat je wat andere films die in deze thread gnoemd zijn gaat kijken, wat jij noemt is verre van vreemd. Zet je maar op de pakketservice lijst van Tetsuo.

http://www.moviemeter.nl/forum/14/4296

Gast
geplaatst: vandaag om 00:14 uur

geplaatst: vandaag om 00:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.