• 15.812 nieuwsartikelen
  • 178.342 films
  • 12.227 series
  • 34.007 seizoenen
  • 647.593 acteurs
  • 199.099 gebruikers
  • 9.377.519 stemmen

Sporttoto en -poules topic (centraal topic)

zoeken in:

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Als het goed is eindig ik weer waar Majka eindigt; ook McSavah werd 6e in de Giro 2014 en 3e in de Vuelta 2015. Maar eerlijk gezegd heb ik nu al spijt van het last-minute inbrengen van Dumoulin, door een interview met Arndt. Maar niet die obligate hoogtestage hè... Daardoor is de kluns van Monfort naar Amador gegaan, terwijl ook Mezgec daar in aanmerking voor kwam. Nibali, de meest gekozen renner, heb ik uiteindelijk ingeruild voor Majka, aangezien hij mijn favoriete klassementsrenner is. Helaas heb ik geen plek kunnen vinden voor al die leuke 0-punten jokers.

Zwakke tijdrit van Péraud alvast, dat wordt dus niks. Had ik mooi een joker neer kunnen zetten.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1978 stemmen

Hoe kan je nou Majka verkiezen boven Nibali? In welk opzicht dan ook?

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

Teams liggen, zoals verwacht, dicht bij elkaar. De verschillen met anderen zijn de twijfelgevallen die ik had, zo'n beetje.

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25163 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Teams liggen, zoals verwacht, dicht bij elkaar. De verschillen met anderen zijn de twijfelgevallen die ik had, zo'n beetje.

Ik vind het toch wel erg opvallend dat meer dan 600 mensen drie punten hebben gevonden om Marcel Kittel in hun team op te nemen. Dit soort spelletjes win je op truipunten en die gaat Kittel niet binnenhalen.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

eRCee schreef:

Hoe kan je nou Majka verkiezen boven Nibali? In welk opzicht dan ook?

Het voelt beter aan, omdat hij zoals gezegd mijn favoriete renner is die hier meedoet en in mijn team zat bij mijn vorige top-10 noteringen. En ik had een punt meer te besteden.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

moviefreak#1 schreef:

(quote)

Ik vind het toch wel erg opvallend dat meer dan 600 mensen drie punten hebben gevonden om Marcel Kittel in hun team op te nemen. Dit soort spelletjes win je op truipunten en die gaat Kittel niet binnenhalen.

Hij heeft wel gezegd uit te rijden. Maar dat geloof ik niet. Ook al rijdt hij wel uit, dan vraag ik me nog af of hij 150 punten haalt...

Had mezelf beloofd na de afgelopen Vuelta altijd Dumoulin te kiezen. Toch niet gedaan. Zou niet voor het klassement gaan. Maar goed, als hij het roze draagt, zal ie 'm niet meer uit willen trekken. Hoorde dat hij de Tour misschien niet rijdt.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1978 stemmen

McSavah schreef:

omdat hij zoals gezegd mijn favoriete renner is die hier meedoet

Daar begrijp ik dus ook niks van. Van alle klassementsrenners hier gun ik het Majka denk ik het minste. Nibali is by far de aantrekkelijkste coureur aan de start, maar winst voor Uran (al twee keer tweede en genaaid in de regenafdaling van Quintana), Valverde (nog eens een grote ronde in z'n nadagen) of Landa (vorig jaar glorieus in de Giro) zou ik ook prima vinden.

Bon, zelf weten. Ik vind het opvallend dat Chaves zo weinig vertrouwen heeft gekregen. Uran gaat wel een belangrijke factor worden voor de spelletjes. En ik hoop zelf op de massasprint-doorbraak van Demare, en dat Modolo maar vaak verkeerd gepositioneerd mag zitten.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Mijn favorieten in de sport zijn meestal de minder geliefde namen. Vaak word ik ook fan van iemand als die nog vrij onbekend is en vervolgens doorgroeit. Ik kan eigenlijk nooit beginnen met iemand te supporteren die al naam heeft gemaakt. Zo ben ik ook al sinds 2005 fan van Djokovic, terwijl ik ook wel zie dat Federer een mooiere speler is, maar mijn sympathie kan ik simpelweg niet veranderen. Zo ook met wielrenners, al helpen pronospelletjes wel mee om die sympathieën af en toe op zij te zetten.

En Roglic ook last-minute gewisseld, bummer. De Sportpools Giro is eigenlijk nu al mislukt.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Kuifje Kittel gaat vandaag al scoren, en dan nog een stuk of 6 a 7 ritzeges schat ik zo.

Amador...

McSavah schreef:

Zo ben ik ook al sinds 2005 fan van Djokovic

Wow, dat je dat in het openbaar durft toe te geven...

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

En Amador nu tweede. Nee, kon ik mijn team nog maar ongeldig maken...

Teunnis

• 769 berichten
  • 519 stemmen

Mijn afwijkende keuzes pakken perfect uit. Geen Amador als kluns en alle vertrouwen erin dat Kittel gaat uitrijden.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4698 stemmen

Dit was wel de een ideale ritje voor Amador natuurlijk, maar dit is wel erg goed...

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Ik zag het doemscenario van een vallende Ewan en Mezgec als stand-in al voor me, maar die Amador blijkt maar weer een gevaarlijke klant.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Wow, dat je dat in het openbaar durft toe te geven...

Wel op weg de meest succesvolle tennisser ooit te worden.

david bohm

• 3075 berichten
  • 3439 stemmen

Heb Hesjedal als kluns maar scoor consequent matig bij sportpools spelletjes.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

McSavah schreef:

Wel op weg de meest succesvolle tennisser ooit te worden.

Zo veel prijzen, zo weinig klasse...

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

Haha. Slechtst mogelijke scenario voor mn Pool. Maar daarbuiten top dat Dumoulin wint!

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Dumoulin last-minute erin, Roglic last-minute eruit en Amador last-minute als kluns erin. Nogal ongelukkig, maar gelukkig pakt Tom hem wel.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Welke kenners in onze pool hebben wel Roglic? Had verwacht dat hij toch iets meer gekozen zou zijn.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Ben je naar SW'tjes aan het vissen?

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Het zou wat zijn als ik Roglic gewoon zelf stiekem als SW blijk te hebben.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Mind. Blown.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Vrees toch dat ik het moet stellen met El Gordito.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4698 stemmen

Met zoveel interessante 0 punters zal Roglic wel niet zo vaak gespeeld zijn. Dit is wel erg onverwacht. Amador vind ik dan veel logischer op 3, al is dat veel te hoog als kluns...

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Buongiorno Girini! Na een eindeloos lange, koude, donkere periode zijn we er dan toch terug aan begonnen met alweer de 99e Giro d'Italia, de enige echte grote ronde van het jaar, zoals u weet. Helaas heeft titelverdediger Alberto 'el Pistolero' Contador besloten vandaag niet aan de start te staan bij de Grande Partenza in Apeldoorn, de Parel van de Veluwe, en hetzelfde geldt voor zijn equivalent in de onovertroffen MoMeSubLiga van het bijzonder frustrerende SpoPoSpel: pauljojo, waar zijt gij!?

Hoe dan ook, genoeg pretendenten aan te wijzen onder de overblijvers natuurlijk, en het feestje was compleet voor gansch roze Nederland want jawel hoor, Tom Dumoulin, de Vlinder van Maastricht, haalde het grote mes boven en versloeg Primoz 'de Schansspringer' Roglic met exact 0.022. Vervoering ook in de MoMeSubLiga te vinden, en dan vooral bij LuukRamaker, die net iets harder dan team stinissen door het 'Tjallingii-bochtje' knalde en de eerste blommen, de eerste zoentjes, het eerste flitsinterview met Dioon, en bovenal, het eerste heilige roze op mocht komen halen, dankzij Dumoulin, Kittel en Jungels:

1 LuukRamaker 49

2 stinissen 47

3 otherfool 39

. Leanna 39

. lucdecoster 39

6 mjk87 35

. El Conquistador 35

8 Arjan_Hanse 33

9 AHWA 24

. david bohm 24

. De Willies 24

. citybird 24

Over het Tjallingii-bochtje gesproken, VivaLaHop lag er plat op z'n bips bij en met het schaamrood op de kaken, de schaafplekken op de billen én een hallucinante score van -18 moet de ongelukkige morgen met de maglia nera rondtouren. De SubLiga heeft z'n start ook behoorlijk gemist en staat ergens op plekje 38 te niksen, het kan alleen maar beter gaan zullen we maar zeggen. Morgen een goeddeels vlakke etappe in het Gelderse, maar pas op voor de kuitenbijter van Berg en Dal. Graag a domani!

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Finisterra schreef:

Met zoveel interessante 0 punters zal Roglic wel niet zo vaak gespeeld zijn. Dit is wel erg onverwacht. Amador vind ik dan veel logischer op 3, al is dat veel te hoog als kluns...

Naast Roglic had ik inderdaad nog meer leuke nulpunters willen opstellen, zoals van die sterke vluchters als Busato en Verona. Had Amador ook echt niet (dik) in de punten zien rijden vandaag. Had eerder Geniez derde zien worden, die ook veel als kluns is gespeeld. Mezgec hangt weer af van Ewan, maar die zal toch niet in meer dan twee of drie ritjes meesprinten normaal gesproken, als Ewan is afgestapt.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

eRCee

• 13443 berichten
  • 1978 stemmen

Op basis van welke resultaten zou je dan Roglic moeten hebben opgesteld? Ik heb er echt geen seconde over gepiekerd moet ik zeggen.

En inderdaad: forza otherfool.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

En jawel hoor, ook het grote WielerJaarSpel is weer op gang geschoten! En of het nog niet genoeg was voor LuukRamaker, ook hier was de gelukkige weer spekkoper met het uitspelen van kopman Tom 'de Vriend van de Klok' Dumoulin, oh hoe zoet klinkt die bijnaam op een dag als deze. Team tovenaar zag zijn held Roglic in extremis stranden en pakte plek 2, vóór Montorsi met zijn Amador:

Giro rit 1 (+ tussenstand)

LuukRamaker 100

tovenaar 80

Montorsi 70

In de totaalstand liep team tovenaar wat uit op de naaste achtervolgers, terwijl Finisterra en McSavah het voor elkaar hebben gekregen nog altijd exact hetzelfde puntenaantal te hebben:

1 tovenaar 2326

2 Finisterra 2161

. McSavah 2161

4 otherfool 2105

5 david bohm 1917

6 MatthijsGr00t 1691

7 AHWA 1673

8 Teunnis 1558

9 LuukRamaker 1246

10 Knisper 925

11 Montorsi 822

12 Outsiders 596

Knisper

• 13038 berichten
  • 1278 stemmen

Finisterra schreef:

Ja, zelfs binnen ploegen, twijfeltde tussen hem en Battagalin, maar ben voor die tweede gegaan.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.