- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Sporttoto en -poules topic (centraal topic)
Sporttoto en -poules topic (centraal topic)
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4711 stemmen
Ik dacht nochtans exact hetzelfde te hebben gedaan: Valverde + sprinters aangevuld met eigen favorietjes... 
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Met het samenstellen kijk ik ook vooral naar de waarschijnlijke programma's van de renners. Bij de grote renners is dat vaak al (ongeveer) bekend en bij de kleinere renners meer op basis van voorgaande jaren. Daarom ook Majka als tweede keuze, met heel veel meerdaagse WT-koersen op de planning, ook al zou hij niet overal voor een klassement rijden en ook Contador moeten ondersteunen. Hopelijk gaat hij nog eens goed scoren. Van de grote sprinters had ik Kristoff en Matthews zeker gewild, maar Kristoff werd een beurt voor mij genomen en Kwiat leek mij toen iets meer dan Matthews te gaan scoren. Bouhanni leek me nog iets minder scoren doordat Cofidis geen WT-status heeft. Als hij meedoet op WT-niveau scoort hij wel meteen goed. Ook wel lekker voor bohm dat tovenaar Canc nam (dat leek mij een wat mindere eerste pick en daarna ook nog eens pech in het voorjaar).
En ha, Costa en Gallopin nu samen met Valverde, Nibali en Tony Martin die nu lost in de kopgroep. Mag weer hopen op een mooie uitslag.
david bohm
-
- 3078 berichten
- 3446 stemmen
Bouhanni zou sowieso Tour en Vuelta rijden. Heeft nu zonder grote ronde al 485 punten.
En persoonlijke favoriet net als Bling.
Was inderdaad blij dat tovenaar niet één van beide koos.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4711 stemmen
McSavah pakt opnieuw uit en doet nog mee voor de eindzege in de DL.
DL 6
1. McSavah 179
2. tovenaar 80
3. Finisterra 78
DL stand
1 david bohm 572
2 Knisper 490
3 McSavah 365
Totaal
1 david bohm 3662
2 Montorsi 3377
3 McSavah 3259
4 otherfool 2999
5 MatthijsGr00t 2834
6 LuukRamaker 2778
7 tovenaar 2757
8 Knisper 2515
9 Finisterra 2514
10 Teunnis 2166
11 Outsiders 731
tovenaar
-
- 6723 berichten
- 0 stemmen
david bohm
-
- 3078 berichten
- 3446 stemmen
Wie weet hoe laat de Dauphine morgen finisht? Wil kijken via cyclinghub.
En Finisterra krijgt Zwitserland nog een kleurtje?
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Bouhanni zou sowieso Tour en Vuelta rijden. Heeft nu zonder grote ronde al 485 punten.
En persoonlijke favoriet net als Bling.
Bouhanni had ik ook wel als twee keuze gewild hoor
Al had ik me voorgenomen alleen renners uit WT-ploegen te nemen, maar had voor hem wel een uitzondering gemaakt (ook een favoriet van mij). Met de Tour én de Vuelta gaat hij inderdaad zeker goed scoren.
david bohm
-
- 3078 berichten
- 3446 stemmen
Jij mag niet klagen McSavah. Doe je ook niet echt hehe.
Met al die puncheurs zie ik jouw team nog steeds als favoriet voor de eindzege.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Ik mik op podium, eerste plek lijkt me niet realistisch 
En Costa wint gewoon makkelijk in juni blijkbaar, mooi. Als Bardet niet was gevallen een nog mooiere score 
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4711 stemmen
Eigenlijk heb je gewoon 2x geluk met vluchters die goed anticiperen.
Voor mij idem met de blijkbaar niet zo sterke Valverde momenteel.
De factor 'pech' zal ook nog wel mee spelen (hopelijk niet teveel) maar de eindzege gaat wel tussen McSavah en david bohm denk ik ook.
Ben benieuwd of ik Teunnis kan afhouden. Sagan gaat in Suisse en de Tour wel heel wat scoren denk ik.
david bohm: kleurtjes komen straks! Ik wou nu niet weer te snel zijn zoals bij DL, met nog late wijzigingen tot gevolg.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4711 stemmen
Kleurtjes staan er!
Sterkste teams zijn wellicht Teunnis, otherfool, MatthijsGr00t en McSavah.
Merk dat ik toch ergens iets heb fout gedaan in mijn selectie. Van mijn eerste 7 renners doen er maar 2 mee in deze twee koersen. Zat bij Parijs-Nice & Tirreno ook al in een gelijkaardige situatie. Zal het zelf moeten hebben van enkele (heuvel)sprinters (Stuyven, Van Asbroeck, Bole, Bonifazio) + Henao. In de 2 tijdritten heb ik niets te zoeken. Chaves zal eens per ongeluk uit de vlucht moeten gebeuren denk ik...
Coquard had hier best in één van die twee rondjes mogen starten, maar reed blijkbaar liever nietszeggende Franse rondjes...
otherfool
-
- 18534 berichten
- 3403 stemmen
Petacchi stopt midden in seizoen met wielrennen | NOS
Groot verlies voor team otherfool, zo zonder wegkaptein het seizoen verder doen
Simon Yates is meteen gedesillusioneerd afgestapt in de Dauphiné... (edit: Yates schijnt toch nog rond te rijden)
En dan Zwitserland, tja, ik word opeens genoemd tussen de kanshebbers... de hoop is toch vooral gevestigd op Cavendish, de man van 12 (!) overwinningen en precies 7 punten in het grote Wielerspel...
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4711 stemmen
Knisper en Matthijs winnen met hetzelfde puntenaantal. Benieuwd of Knisper morgen nog eens uitpakt voor de eindzege in DL, al lijkt Van Garderen te sterk daarvoor. Teunnis scoort ook nog eens hoog in Suisse.
DL 8
1. Knisper 128
2. McSavah 120
3. david bohm 99
DL stand
1 david bohm 671
2 Knisper 618
3 McSavah 485
Suisse 1
1. MatthijsGr00t 128
2. Teunnis 100
3. tovenaar 80
Totaal
1 david bohm 3771
2 McSavah 3454
3 Montorsi 3441
4 otherfool 3015
5 MatthijsGr00t 2977
6 tovenaar 2867
7 LuukRamaker 2798
8 Knisper 2658
9 Finisterra 2518
10 Teunnis 2266
11 Outsiders 807
eRCee
-
- 13447 berichten
- 1980 stemmen
Nou mensen, de Tourpool op Sportpools is geopend!
Heerlijke puntenverdeling moet ik zeggen.
Dit keer zit er een superkluns in waar zelfs otherfool in zijn stoutste dromen niet van heeft durven dromen.
Teunnis
-
- 769 berichten
- 519 stemmen
Ik denk dat ik na de Giro opnieuw iemand uit mijn eigen team kies als kluns 
Rijd als een krant in DL en zal wel moeten rijden voor zijn landgenoot. Mocht ie toch verrassen dan scoor ik in ieder geval wat puntjes in het jaarspel 
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4711 stemmen
Denk dat dat de kluns wel is waar eRCee op doelt. Ik zie geen betere voorlopig. 
Tenzij hij een 4-punter ziet zitten, maar die gaat sowieso niet uitrijden denk ik. Misschien zelfs niet starten.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
De klunzen liggen dit keer voor het oprapen. Dat is niet het probleem.
eRCee
-
- 13447 berichten
- 1980 stemmen
Met de nieuwe regels is het qua kluns iets lucratiever geworden om te gaan voor een veelpunter die afstapt. Just saying.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4711 stemmen
Gisteren even vergeten op te merken maar MatthijsGr00t is de eerste met al zijn 20 renners in de punten. De 10e plaats van Navarro gisteren bracht hem deze overwinning. 
otherfool
-
- 18534 berichten
- 3403 stemmen
Chapeau 
Dit keer zit er een superkluns in waar zelfs otherfool in zijn stoutste dromen niet van heeft durven dromen.
De Haai

MatthijsGr00t
-
- 14031 berichten
- 1342 stemmen
Gisteren even vergeten op te merken maar MatthijsGr00t is de eerste met al zijn 20 renners in de punten. De 10e plaats van Navarro gisteren bracht hem deze overwinning.
Thanks
Toch een troostprijsje te pakken:) Verder hoop ik op een hogere plaats dan vorig jaar (7e) maar veel meer zal er niet in zitten.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Teunnis zou Zwitserland toch wel moeten pakken, met vlak daarachter Matthijs. Eerst nog laatste etappe Dauphiné, hopelijk zijn de mannen op afspraak.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4711 stemmen
Met de nieuwe regels is het qua kluns iets lucratiever geworden om te gaan voor een veelpunter die afstapt. Just saying.
Mja, maar toch. Afstappen na 13 ritten bijvoorbeeld is nog 61 strafpunten. In het geval van Kittel kunnen daar ook zomaar 3 ritzeges bijkomen als hij terug wat vorm heeft. Dan heb je toch al 136 strafpunten. Dat moet je maar zien te halen met die 4 extra punten. De ZLM Tour zal al veel duidelijk maken. Al zal hij sowieso niet gaan naar de Tour als hij daar opnieuw als een krant rond rijdt.
Denk dat ik de kluns van Teunnis neem. 
eRCee
-
- 13447 berichten
- 1980 stemmen
Haha, Kittel gaat echt geen drie op drie winnen hoor. Mag blij zijn als hij een keer top-5 sprint. Als hij in hoogvorm is dan mag hij misschien de beste / een van de beste sprinters zijn, maar dat gaat 'ie in zo'n korte tijd al niet redden.
Ik hoop allereerst dat hij start, dat is nog wel een probleempje, en reken dan op een strafpunt of 75.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Kittel wint de sprint achter de vluchters in Keulen, die is er klaar voor
Er liggen overigens maar vier misschien vijf etappes voor Kittel in de Tour.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4711 stemmen
Kittel is al in opbouw sinds begin mei. Dan moet je toch wel in vorm kunnen geraken begin juli. Zag het ook net, McSavah. Krijg toch al terug wat hoop. Hopelijk kan hij in ZLM Tour nog bevestigen. Benieuwd of eRCee dan nog durft. 
Voor een sprinter als Kittel zie ik inderdaad maar 4 kansen ofzo (en dat is al incl. de slotrit). Meestal rijdt hij de Tour wel uit trouwens.
MatthijsGr00t
-
- 14031 berichten
- 1342 stemmen
Demare gevallen, lekker is dat.. Hij is mijn enige sprinter. Hopelijk is het niet te erg.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4711 stemmen
Valverde rijdt echt rond als een kip zonder kop in DL en is duidelijk niet goed genoeg. Kelderman heeft dan weer rugpijn.
Benieuwd wat Henao aan de hand gaat krijgen in Suisse.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Dat worden geen punten voor Kwiat in Zwitserland, behoorlijk slechte eerste keuze dus en het wordt weer incasseren in Zwitserland.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4711 stemmen
Henao zakt er ook gewoon door. Thomas duidelijk de betere van Sky.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.