• 155.418 films
  • 9.296 series
  • 27.654 seizoenen
  • 604.241 acteurs
  • 346.327 gebruikers
  • 8.760.770 stemmen

The Simpsons

zoeken in:

Jellesteeg

• 517 berichten
  • 208 stemmen

Heb nooit veel van The Simpsons gezien maar omdat Family Guy mij de nek uit komt, ben ik gisteren begonnen aan seizoen één. Ga alles (gewoon) in volgorde kijken. Ben benieuwd.

The Oceanic Six

• 57677 berichten
  • 3776 stemmen

Jellesteeg schreef:

Heb nooit veel van The Simpsons gezien maar omdat Family Guy mij de nek uit komt, ben ik gisteren begonnen aan seizoen één. Ga alles (gewoon) in volgorde kijken. Ben benieuwd.

Heb ik een paar jaar geleden ook gedaan, is me erg goed bevallen. Zeker de eerste pakweg 15 seizoenen zijn van hoog niveau. Daarna blijft het ook gewoon oké, maar herkauwen ze wel de nodige zaken. De echt goede afleveringen van The Simpsons zijn ware animatieklassiekers. Sowieso zitten er zo bizar veel interessante, leuke en grappige personages in de serie dat het niet tegen kan vallen.

Willem Verheij

• 40 berichten
  • 120 stemmen

Iets van de eerste 9 seizoenen zijn gruwelijk goed met veel verwijzingen naar films en series en grappen op verschillende niveaus, het valt allemaal wat beter in elkaar in plaats van geforceerde grappen van "en nu moet je lachen" Dan valt het alleen maar extra op als je niet moet lachen.

Ze weten ook gast optredens heel goed te benutten in eerdere seizoenen, je hoeft de persoon niet eens te kennen omdat de grappen goed geschreven zijn. De legendarische honkbal aflevering is er een goed voorbeeld van.

Ze gaan ook nog voor veel subtiele verwijzingen, en houden ruimte voor ontroerende momenten.

Apollinisch

• 21263 berichten
  • 0 stemmen

Na alle ophef: ‘The Simpsons’ schrapt personage Apu | TV | Showbizz | HLN

Er gaat een tijd komen dat er stemmen opgaan om ook Homer te schrappen. Die is tenslotte een racistische karikatuur van de boze witte man.

Confusie

• 667 berichten
  • 0 stemmen

Wie zijn die personen achter die ophef dan.

Misschien moeten ze die maar eens een tijdje opsluiten voor opruiing.

Want dit is natuurlijk weer een volgend dieptepunt in deze wereldwijde kleinzielige kolder transitie.

Als het geen vroege 1 april grap is dan.

Gewoon heel de show opdoeken, zoals ze vandaag de dag ook gelijk hele personen opdoeken.

Zoveel jaren zo fout geweest, enkel het personage nu maar schrappen volstaat dan niet lijkt me.

Daarvoor is het wel mooi ietsjes te laat volgens mij.

PEN15

• 1281 berichten
  • 637 stemmen

De klachten over de laatste seizoenen verbaast me eerlijk gezegd. Die vind ik net zo leuk als anders, misschien niet meer zo geweldig als van eind jaren negentig. Ik denk eerder dat veel mensen Simpsonsmoe zijn geworden.

Mijn favoriete drie afleveringen:

S02 E13 · Homer vs. Lisa and the 8th Commandment

het begin is al te geestig met Homer the thief in een bijbelse vertelling, daarna volgt garantie voor veel gelach met grappen die zich snel razendsnel opvolgen, de een nog leuker dan de andere. Vooral het idee dat de hele buurt en iedereen die je kent bij je thuis langskomt om een livewedstrijd te bekijken dat zou een geweldig scenario zijn geweest voor een volledige lachfilm. Ik heb hem pas onlangs voor het eerst gezien en dat maakte de verrassing extra groot.

S09 E20 · The Trouble with Trillions

De aflevering over Homer, mr. Burns en Smithers in Cuba. Ook hier weer kon ik niet geloven hoe bol het stond van de goede grappen. Op het moment dat Castro een toespraak houdt dat de VS nog niet zo duivels zijn omdat ze een wijk naar hem genoemd hebben en zijn rechterhand hem vervolgens influistert pst pst pst en hij verschrikt reageert: "het zit vol met... wat???" toen begon ik al last te krijgen van het vele lachen. Als kort daarop Castro zegt: "wat moet ik teruggeven?"lachte ik me bijna een medisch ongeluk. Pas een paar jaar later na de eerste uitzending als herhaling gezien.

S09 E22 · The Trash of the Titans

Op identieke wijze ervaren met de aflevering hierboven. Die parodie op Candyman Can was al té geestig en wat daarop volgt: "die vuilnismannen werken niet gratis" was touché. Het zit vol met lollige en harde momenten zoals met die indiaan op het einde. Deze heb ik als eerste uitzending gezien.

wat ik overigens altijd een beetje tegenstrijdig heb gevonden. In het Simpsons universum heeft iedereen zoveel meegemaakt en er gaan duidelijk toch jaren voorbij. School gaat uit en begint weer, maar Bart zit elk jaar in dezelfde klas. OK, maar als bv niemand dood kon, sommige personages zouden al honderd keer zijn overleden, waarom gingen Maude Flanders en Frank Grimes dat dan bijvoorbeeld wél.

Don Homer

• 437 berichten
  • 1298 stemmen

Geweldige serie en ook tegenwoordig maken ze nog steeds fenomenale afleveringen, al blijven de klassiekers het best vind ik. Heb zelf recentelijk seizoen 1 tm 14 aangeschaft en die zijn allemaal super van wat ik er nu van heb gezien (ik kijk niet chronologisch).

Ze hebben allemaal lagen humor, en elk personage representeerde een filosofische stroming. Bovendien refereren ze eindeloos naar films van alle tijden. Zo ben ik zelf ook een filmreferentie . Er zijn er talloze meer op te noemen, bv een Kubrick aflevering, pulp fiction, Terminator komen voorbij.

kappeuter (crew films)

• 69440 berichten
  • 5538 stemmen

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.