- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Lucky Louie (HBO)
Lucky Louie (HBO)

jacobine_rodijk
-
- 2755 berichten
- 9348 stemmen
Iemand die de pilot heeft gezien? Nieuwe komedie serie van een half uurtje over een luie, werkloze man met een gezin bestaande uit zijn seksueel actieve vrouw en een nieuwsgierig dochtertje. Verschil met meeste sitcoms is dat deze gebruik maakt van het 'f' woord en nog ander grof taalgebruik. Ook is de serie opgenomen voor een live-publiek, dus is het gelach ook te horen. Eerste aflevering was leuk, echter naast het taalgebruik zie ik nog niet veel verschil met elke andere familie-half-uur-komedie-sitcom.

Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3606 stemmen
Iemand die de nieuwe serie met Louis C.K. kijkt, genaamd Louie. Fucking briljante serie is dat, beste komedie sinds Curb YE!

jacobine_rodijk
-
- 2755 berichten
- 9348 stemmen
Ook erg grappig idd, voelt allemaal lekker uit-de-losse-pols geschoten met heerlijke improvisaties van C.K. Die aflevering met die boosdoener in het publiek:
"Hey look, there's a c*nt coming out of that c*nt's, c*nt."

Zandkuiken
-
- 1668 berichten
- 1326 stemmen
Destijds best genoten van 'Lucky Louie' en daarom nu mijn karretje aangehaakt bij zijn nieuwe serie 'Louie'. Echt briljant vind ik het niet, maar het kijkt weer gezellig weg. De aflevering met Ricky Gervais als dokter was wat mij betreft wel erg geestig.

Zandkuiken
-
- 1668 berichten
- 1326 stemmen
Ook seizoen 2 achter de rug van Louie, toch wel een sfeervolle serie. De stand-up stukjes worden afgewisseld met dromerige en almaar surrealistischere scènes. Die laatste zijn vaak nog redelijk cool geschoten en worden opgeluisterd door een streepje jazz. Die combinatie levert toch wel bijzondere televisie op, hoewel ik het nu ook niet echt geniaal zou willen noemen. Wel ideaal om vlak voor het slapengaan nog een aflevering mee te pikken.

goongumpa
-
- 3057 berichten
- 4063 stemmen
Lucky Louie is een grappige serie, beetje een steek naar andere populaire sit-coms. Ik vind de getekende intro en het bijbehorend liedje trouwens erg mooi.