- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Whitechapel
Whitechapel

RickZ
-
- 1329 berichten
- 1235 stemmen
Verenigd Koninkrijk
Thriller
geregisseerd door S.J. Clarkson
met Rupert Penry-Jones, Philip Davis en Steve Pemberton
Chandler (Penry-Jones) is een politie-inspecteur die snel carrière wil maken. Als er in Whitechapel in Londen een moord plaatsvindt op een jonge vrouw, wordt hij naar dat district overgeplaatst om bij het onderzoek te helpen. Daar wordt hij geconfronteerd met de harde sergeant Miles (Phil Davis), een oude rot in het vak, en zijn mannen. Samen moeten ze de moord oplossen, die verdacht veel lijkt op één van de moorden van Jack the Ripper.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Britse miniserie (3*45min) over moordenaar in Londen en een inspecteur met zijn team die erachteraan zit. Er zit een beetje spanning in het verhaal maar veel is het niet. Met enkele gore scenes en een bloederig verhaal. Zeker een voldoende maar niet veel meer dan dat.

De Meester
-
- 124 berichten
- 868 stemmen
Goede Britse miniserie die op een prettige manier wegkijkt zonder simpel te zijn. Geen absolute topper, maar zeker een aanrader.

Legan
-
- 18121 berichten
- 4947 stemmen
Whitechapel is niet zo sterk als de meeste tv-detectives uit het Verenigd Koninkrijk, maar is al met al toch een degelijke mini-serie. Het is wel een stuk bloederiger en men probeert wat 'hippe' cinematografische dingetjes uit zoals 'loens kijken' en 'skip forward'.
Inhoudelijk vallen vooral de personages tegen welke te stereotiep en zwart/wit worden geportretteerd. Daarnaast is het verhaal te voorspelbaar en simpeltjes uitgewerkt. Twists en andere ontwikkelingen zie je niet alleen van grote afstand aankomen, maar de uitwerking ervan is gewoonweg te kinderlijk eenvoudig.
Maar ach, verder loopt het lekker vlotjes en is het Jack the Ripper verhaaltje interessant genoeg om te onderhouden.

Dooz
-
- 120 berichten
- 11 stemmen
Goede serie, wat doosnee. Maar geen moment verveeld.

Achilles
-
- 1011 berichten
- 208 stemmen
Zo hier en daar wat matig geacteerd, maar het verhaal en filmopbouw was dusdanig dat het mindere acteerwerk niet stoorde.
Ik heb me prima vermaakt gisteren en kon leven met het einde.
3*

icy
-
- 38 berichten
- 132 stemmen
middelmatige serie,maar kijkt vlotjes weg

speedy23
-
- 18926 berichten
- 14043 stemmen
Het einde was voor mij een tegenvaller. Ik had wel iets spectaculairder verwacht.

606
-
- 23710 berichten
- 11555 stemmen
Komt dit in 1 keer of ook in 3 delen ?

Mug
-
- 13949 berichten
- 5968 stemmen
Komt dit in 1 keer of ook in 3 delen ?
Wordt uitgezonden in 3 delen, nu zaterdag (en de zaterdag daarop en de zaterdag dan weer daarop).

DDT
-
- 316 berichten
- 6420 stemmen
Prachtige typische britse serie ala Sherlock,over een jack the ripper copycat.Ik heb ervan genoten se

Brix
-
- 19067 berichten
- 4542 stemmen
Beste misdaadserie die ik in lange tijd gezien heb.
De eerste uitzendingen heb ik destijds gemist.
Maar gelukkig zijn er nu heruitzendingen.
Uitstekende cast (Rupert Penry-Jones en Phyl Davis zijn super) duistere, goed in elkaar zittende verhalen, erg spannend.
De karakters van de personages worden boeiend in beeld gebracht.
De serie loopt momenteel op Crime TV , deel 1 t/m 3 (Jack the Ripper) reeds afgesloten, serie 2 komt eraan.
Op Canvas loopt serie 3 (2012) inmiddels al.
Tot nu toe zijn er 12 afleveringen gemaakt, de serie loopt nog steeds.
Lang geleden dat ik zo zat te popelen om het volgende deel van een serie te zien.
Zoiets kunnen toch alleen de Britten op het scherm brengen, wat een sfeertje.

Brix
-
- 19067 berichten
- 4542 stemmen
Nu bezig aan serie 3 (6-delig)
Wordt alsmaar sterker.
Serie 4 (eveneens 6 afleveringen) komt eraan in 2013.

Brix
-
- 19067 berichten
- 4542 stemmen
Helaas zal seizoen 4 ook tevens het laatste van de serie zijn, werd onlangs bekend gemaakt

Norman Mailer
-
- 873 berichten
- 657 stemmen
Recentelijk de eerste 2 episodes van seizoen 3 gezien. Aardig, zonder meer.
Echter doet het geheel ietwat onwerkelijk aan. Zoals wel vaker bij Britse series in dit genre is het motief van de dader(s) de zwakke schakel.
Voorts missen de hoofdpersonen een zeker charisma. Desalniettemin, zeker niet slecht.