- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Spartacus: Blood and Sand (2010)
Spartacus: Blood and Sand (2010)

mistersinister94
-
- 14 berichten
- 0 stemmen
Deze bloederige serie zal mij nog lang bij blijven. Wat een sterk verhaal met toffe characters die onvergetelijk zijn.
Zoiezo geweldig gecast en veel mooie dramatische scenes waarbij jeals kijker er in meegesleurd wordt door de ellende wat vele characteres in deze serie moeten doorstaan.soms vond ik
Het er wat overdreven bloederig, vooral bij de arena gevechten. Maar die scenes waren vooral erg vermakelijk vooral het gevecht waarbij Spartacus en Crixus het moeten opnemen tegen de reus Theokles.
Dit is een hele vermakelijke serie met veel mooie vrouwen en mooie aangrijpende scenes vol actie dat geen enkel moment verveeld. Ik vond het wel jammer dat de acteur die Spartacus casten stierf.
Maar de nieuwe acteur van Spartacus ( die de rol overneemd van withfield vanaf Spartacus Vengeance) heeft de rol erg goed overgenomen, ook vond ik gods of the arena ook helemaal de moeite waard om te kijken. Een geweldige serie (al gaat bijna iedereen dood)

The Oceanic Six
-
- 57675 berichten
- 3776 stemmen
2,5 Jaar na het kijken van de eerste 3 series heb ik ook maar eens het slot, War of the Damned, gekeken. Spartacus is niet echt mijn serie, te simpel doordat bijna alle focus op bloed en tieten ligt. Overigens niks mis mee, maar wel als het ten koste van al het andere gaat. Ook is het allemaal wel te digitaal gemaakt. Maar verrassend genoeg is War of the Damned wel het allerleukste seizoen van allemaal. Het verhaal spreekt eindelijk weer aan, de gevechten zijn veel massaler (blijft lekker, als 2 grote legers elkaar bestrijden) en het voelt ook epischer aan dan dat deze serie ooit was. Ieder geval een waardig slot van een serie die ik geen tweede keer meer zal zien.

Materny
-
- 10187 berichten
- 1026 stemmen
Mwah, alle focus op bloed en tieten; misschien het eerste seizoen. Daarna gaat men dieper om o.a. Crixus en Batiatus te ontleden, niet de minste personages. Blijft voor mij een van de beste series ooit.

The Oceanic Six
-
- 57675 berichten
- 3776 stemmen
Mwah, alle focus op bloed en tieten; misschien het eerste seizoen. Daarna gaat men dieper om o.a. Crixus en Batiatus te ontleden, niet de minste personages. Blijft voor mij een van de beste series ooit.
Kom kom. De hele serie steekt zo in elkaar, ook dit slotseizoen. En ja, tussendoor is wel wel een plot, maar pas dit seizoen was dat voor mij de moeite. Zonder het geweld zou deze serie natuurlijk geen bestaansrecht hebben.
Ik heb zo 50 series waar ik meer voldoening uit heb gehaald, eerlijk gezegd

JGDB
-
- 18 berichten
- 12 stemmen
Ik heb nu net de eerste aflevering van deze serie bekeken. Maar 1 woord voor SLECHT!!.
Ik zal deze serie dan ook niet verder meer gaan kijken en ook niet overwegen in de toekomst.
Vooral als je net de gehele serie van Vikings heb gekeken is dit gewoon 100 keer niks.
Ik heb nog nooit zoveel bloed gezien bij een klap in je nek met de steel van een bijl. En ook nog eens het neppe hoe dat bloed eruit ziet. Dan heb ik nog geeneens gesproken over het acteer werk, daar ga ik ook geen woorden aan vuil maken. Nee voor mij niet weg gelegen deze serie.

Glacius
-
- 4235 berichten
- 2795 stemmen
Het acteerwerk wordt wel beter naarmate de serie vordert, maar als het stijltje je niet ligt dan zal dat verder in de serie niet veel beter worden.

Nicholas
-
- 1765 berichten
- 278 stemmen
Ik heb in die laatste aflevering nog dicht tegen het janken aangezeten man. Geweldige serie, zou ik zo weer meteen op kunnen zetten.

Daenelia
-
- 210 berichten
- 178 stemmen
We zijn nu met de laatste serie bezig, War of the Damned, en het is nog steeds goed. Leuke personages, fijn overdreven geweld (waardoor het zo overdreven wordt, dat je het niet serieus kunt nemen) en af en toe een piemel. Die zie je niet vaak op tv. .. Tenminste, ik niet.
Batiatus is een erg leuk personage - John Hanna is absoluut een geweldig acteur - , Crixus is compleet Wolverine, en de intriges uit met name de eerste 2 (of drie, als je de prequel meetelt) series zijn ontzettend leuk en doordacht. Het is lang geleden dan een serie mij zo vaak verrast.
Niks mis met deze serie. Als je door de bloedsluier kunt kijken.

Argyle
-
- 84 berichten
- 75 stemmen
Ben het met je eens! Een van de beste series ever! Nou sla ik seizoen 2 dan wel over.

Materny
-
- 10187 berichten
- 1026 stemmen
Want?

Argyle
-
- 84 berichten
- 75 stemmen
Vind seizoen 2 niet echt spannend. Ze hadden seizoen 1 en seizoen 2 ook om moeten draaien.

Materny
-
- 10187 berichten
- 1026 stemmen
De opkomst van Crixus en de oorsprong van Batiatus en Solonius vond ik anders wel de nodige diepgang brengen betreffende hun personages. Juist dat seizoen maakte Spartacus een nog betere serie dan dat het al was.

(verwijderd)
-
- 1480 berichten
- 0 stemmen
Zojuist het volgende geplaatst op TVmeter over het eerste seizoen met een ruime 4.5* als cijfer.
Ik had moeite om in het sfeertje van Spartacus te komen. Vooral door, inderdaad, de vrij lelijke en onrealistische decors. Na een aantal afleveringen begon het toch steeds leuker te worden en begon ik mee te leven met de karakters, en deze climax kende geen eind. Wat een seizoen is dit zeg.
Zojuist de seizoensfinale, aflevering 13, gekeken. Wat een spektakel en niveau. Héérlijk.
Spartacus, Varro, Sura, Crixus, Mira, Doctore... Wat een geweldige bijdrages.
Nee, ik kan het niet laten toch de overige seizoenen ook te gaan kijken. Ik vind het echt enorm jammer van Andy Whitfield. Onvervangbare prestatie van hem. Als Spartacus uitgegroeid tot een favoriete serie-karakter van mij, en dat in slechts 13 afleveringen. Zijn karakter is natuurlijk bijzaak in vergelijking met de echte Whitfield, vader van 2. Hopelijk gaat alles goed met familie en rust hij nu zacht.

(verwijderd)
-
- 1480 berichten
- 0 stemmen
Even een dubbele post, omdat ze totaal niet met elkaar verbonden zijn.
TVmeter heeft de mini-serie, de 'prequel' niet op de site staan, maar hoe worden seizoenen hier beschouwd?
Chronologische volgorde betreft het uitkomen van de seizoenen neem ik aan? Kan in dat geval seizoen 2 beter worden overgeslagen?

MovieMind
-
- 6809 berichten
- 0 stemmen
TVmeter heeft de mini-serie, de 'prequel' niet op de site staan.
Kan in dat geval seizoen 2 beter worden overgeslagen?

(verwijderd)
-
- 1480 berichten
- 0 stemmen
Ah oké, bedankt MovieMind!
TVmeter heeft geen mini-series. Die staan in principe hier op MM. Aangezien het onderdeel van een grote serie is past ie inderdaad beter op TVmeter.

stinissen (crew films & series)
-
- 21765 berichten
- 61097 stemmen
Ah oké, bedankt MovieMind!
TVmeter heeft geen mini-series. Die staan in principe hier op MM. Aangezien het onderdeel van een grote serie is past ie inderdaad beter op TVmeter.
Miniseries met een max van 7 afleveringen komen op moviemeter en hebben ze meer dan 7 afleveringen dan op tv meter dus daar komen wel degelijk miniseries op.

MovieMind
-
- 6809 berichten
- 0 stemmen
Miniseries met een max van 7 afleveringen komen op moviemeter en hebben ze meer dan 7 afleveringen dan op tv meter dus daar komen wel degelijk miniseries op.

-
- 21765 berichten
- 61097 stemmen
Ja mits er meerdere seizoenen zijn.

(verwijderd)
-
- 1480 berichten
- 0 stemmen
Dat is natuurlijk aan jullie stinissen, maar Spartacus is gewoon 1 serie, het enige is dat elk seizoen een eigen naam heeft gekregen, hier moeten jullie doorheen kunnen zien toch?

MovieMind
-
- 6809 berichten
- 0 stemmen
stinissen, om dan even terug te komen op je reactie op Teejey, dat er wel degelijk miniseries op TvMeter voorkomen, daar valt over te discussiëren.
En wel hierdoor... "Hoewel er geen vaste regels bestaan die een miniserie onderscheiden van een reguliere serie, zijn er wel enkele suggesties. Zo beweren sommigen dat series van minder dan zes afleveringen als mini-serie kunnen worden gezien." (bron wikipedia etc.)
Zoals aangegeven is het geen vaste geschreven regel, maar ik ga er van uit dat de meesten het daarmee eens zouden kunnen zijn. Dus er staan wel degelijk (gezien deze informatie) géén miniseries op TvMeter.
Maar dat terzijde, het punt wat ik hiermee wil maken is..dat ik dat dan toch een tekortkoming vind voor een site als TvMeter die zich onderscheidt als een serie-site.

-
- 21765 berichten
- 61097 stemmen
Ik vind ook dat er meer op moet maar laten we eerst alle bestaande series erop zetten dan komen die andere er vanzelf ook wel op.