menu

De Site / Algemeen / Bioscoopagenda

zoeken in:
Vanaf nu beschikt MovieMeter over een bioscoopagenda. De data, die aangeleverd wordt door Belbios.nl, wordt op de volgende plaatsen gebruikt

- bij de details van een nieuwe film is te zien in hoeveel Nederlandse bioscopen de film gaat draaien / is gaan draaien, met een doorklik zie je waar

- de "nieuw in de bios" en "nu in de bios" informatie is gebaseerd op "echte" data, en klopt dus beter

- er is onder het menukopje "bioscoop" een nieuw kopje voor een bioscoopagenda. Hier kun je voor een specifieke bioscoop zien welke films er draaien, of voor een bepaalde film in welke bioscopen deze draait.

In deze laatste functionaliteit kan vermoedeijk nog wel een bugje zitten, omdat ik daar veel aan heb moeten knutselen

ohja, bij veel films levert Belbios ook de kijkwijzer icoontjes aan, deze heb ik ook maar getoond bij de betreffende films

Mooie update!
Maar dit geldt niet voor filmhuizen/-theaters begrijp ik?

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

http://i52.tinypic.com/28hzqrm.jpg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

Dit is trouwens een fout, lijkt me.

Dit geldt inderdaad momenteel alleen nog voor Nederlandse bioscopen. Mocht je een Belgische partij weten die deze informatie kan aanleveren hou ik me aanbevolen.

Die icoontjes zijn gefixed, bedankt.

neo (crew)
Helaas zijn niet alle filmhuizen in Nederland aangesloten bij Belbios.

Vind het wel een leuke toevoeging.

De tijden waarop de films starten bij de bioscopen staan nog wel willekeurig door elkaar heen, maar ik neem aan dat dat nog een punt van aandacht is.

Ideaal topic!! Ben er blij mee

Uitstekende toevoeging

Het zal wel aan Belbios (of de Leidse bioscoopexploitant) liggen, maar Leiden staat niet meer in het bioscoopoverzicht. Komt dit weer goed?

Hallo, een vraagje: Zou onze filmhuis bios Gigant Apeldoorn ook toegevoegd kunnen worden aan 't bioscoopaanbod?

http://www.gigant.nl/

Grtz.

kappeuter (crew)
Smallprint84
MovieMeter plaatst de bioscoopagenda die wordt aangeleverd door Belbios. Dit is een geautomatiseerd proces; we plaatsen daar zelf geen handmatige toevoegingen bij.
Gigant werkt niet met Belbios zeker?
Dan kunnen we er helaas niets aan doen.

Smallprint84 schreef:
Hallo, een vraagje: Zou onze filmhuis bios Gigant Apeldoorn ook toegevoegd kunnen worden aan 't bioscoopaanbod?

http://www.gigant.nl/

Grtz.

Heeft er ooit wel in gestaan naar ik meen. Maar ach, die site zelf is handig zat voor mij, gaat minstens een maand vooruit, dus vind het zelf niet direct een gemis. Maar het viel me wel op, staan immers genoeg filmhuizen wel in.

@ Kappeuter:
Nee, Gigant werkt inderdaad niet met Belbios. Alleen onze ''commerciele bios''.
Jammer helaas.
Thnx voor toelichting iig.

Het waren 6 mooie jaren, maar het lijkt er op dat de bioscoopagenda binnenkort van de site gaat verdwijnen. Belbios gaat geld vragen voor het aanleveren van deze gegevens.

Dit gaat dus niet om het overzicht welke films er vanaf welke datum in de bioscoop draaien, maar over het tabje "bioscoopagenda". Waar je dus nu nog kunt zien dat film X in bioscoop Y op tijdstip Z draait.

wow, geld vragen voor je eigen reclame, dat is een beetje triest.

Eruit zeker nu? Jammer, was een fijn overzicht.

Ja inderdaad jammer.

Huh? Hoe moet ik nou weten als er niet-recente films in een bios draaien? Die agenda was het enige totaaloverzicht...neit alleen recente films zijn interessant!

Edit: o aha daar dus...

kappeuter (crew)
Richardus

Het is inderdaad erg spijtig. Als we nou een alternatief hadden voor Belbios, waar niet flink voor in de buidel getast hoeft te worden, zouden we daar naar kunnen kijken.
De site filmladder.nl gebruikt echter precies dezelfde Belbios module.

Goh bestaat dat filmladder ook nog joh?

kappeuter (crew)
Ja joh

Maar waarom kan ik nu ook niet meer een overzicht zien van alle films die momenteel in de bios draaien, zoals eerst? Nu kan ik alleen nog zien welke sinds deze week draaien en welke verwacht zijn. En er is een kopje recent maar snap die niet helemaal. Is er nergens meer een lijst met alles wat nu draait?

Nubis schreef:
Maar waarom kan ik nu ook niet meer een overzicht zien van alle films die momenteel in de bios draaien, zoals eerst?

Volgens mij heb ik dat eerder in dit topic uitgelegd.

Ik kan het niet vinden maar bedankt voor je antwoord he.

We krijgen de bioscoopgegevens niet meer aangeleverd.

Dat begreep ik, maar waarom kun je dan nog wel zien wat er vanaf deze week draait en welk recent en verwacht zijn, maar niet een lijst met alles wat nu draait?

We hielden zelf altijd al bij vanaf welke datum een film in de bioscoop draait. We houden niet zelf bij in welke bioscopen welke films draaien, op welke tijdstippen, dat zou een onmogelijke hoeveelheid werk zijn.

Daarom kunnen we nu helaas niet meer zeggen "deze film draait in 15 bioscopen" of "de volgende films draaien momenteel in de bioscoop". Maar nog wel "de volgende films zijn recent uitgekomen".

Okee, helder, bedankt.

Bij De Site > Algemeen > Het grote opmerkingen / feedback topic #2:

Volgens mij zijn al een aantal dagen de bioscoopprogramma's niet meer beschikbaar via de site c.q. kan men bij films niet meer zien in hoeveel/welke bioscopen hij draait. Is die functionaliteit geschrapt, is er een bug of doe ik iets verkeerds?

PS. In feite kwam ik dit op het spoor omdat ik op zoek ben naar waar de film A Cure for Wellness draait. Ik kan sowieso niet vinden waar deze film draait (ik vind de film ook niet op de websites van de verschillende bioscopen/filmhuizen).

kappeuter (crew)
De filosoof

Ja dat is helaas geschrapt:

Jordy schreef:
Het waren 6 mooie jaren, maar het lijkt er op dat de bioscoopagenda binnenkort van de site gaat verdwijnen. Belbios gaat geld vragen voor het aanleveren van deze gegevens.

Dit gaat dus niet om het overzicht welke films er vanaf welke datum in de bioscoop draaien, maar over het tabje "bioscoopagenda". Waar je dus nu nog kunt zien dat film X in bioscoop Y op tijdstip Z draait.

Zie http://www.belbios.nl voor het bioscoopoverzicht.
We vermelden nog wel gewoon de releasedata.

Jammer, maar begrijpelijke beslissing.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:57 uur

geplaatst: vandaag om 19:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.