Het Leven volgens Nino (2014)

Alternatieve titel: Life according to Nino

Nederland
Familie

geregisseerd door Simone van Dusseldorp
met Rohan TImmermans, Koen de Graeve en Rifka Lodeizen

Het leven lacht de 8-jarige Nino toe totdat zijn moeder plots wegvalt. Vanaf dan gaat Nino totaal zijn eigen gang: hij gaat niet meer naar school, eet chips als ontbijt, slaapt in een tentje in de tuin en voetbalt met zijn konijn. Dit lijkt even leuk, maar zijn vader doet steeds vreemder en zijn broer is 's nachts op pad. Als Nino ontdekt dat hij met dieren kan praten, probeert hij samen met zijn beste vriend, het grappige en slimme konijn Bobby, het gezin weer bijeen te brengen.

Naar een scenario van Urszula Antoniak.

Vanaf 15 oktober in de bioscoop (A-film)

Film begint aardig maar na 15 min meer voor de hele kleintjes onder ons.

avatar van Phantasm
Leuke film voor de kleintjes, inderdaad.

avatar van zeemeerna
zeer vervelende deprimerende nare film. Mijn kinderen waren totaal van slag. Een en al negativiteit. Zware thema's en daarom niet plezierig om naar te kijken. Ook zo nu en dan grof taalgebruik.

Ik vond het een erg leuke film (ik ben 17).
Zelfs mijn vader van 45 gaf hem een 8.
Het kan dus ook een leuke film zijn voor ouderen.

avatar van K. V.
De film eens geprobeerd en 'k was toch wel aangenaam verrast. De film heeft voor een jeugdfilm toch een redelijk zwaar thema. Het is zeker geen kinderachtige film.
De cast deed het prima en de film zag er ook goed uit. Verder zit het tempo goed en de film duurde niet te lang.
Toch wel één van de betere jeugdfilms.

avatar van missl
Leuke jeugdfilm over een jongen die zijn moeder verliest en dan dieren kan horen praten. De kinderen om me heen hebben zich hier ook mee vermaakt. Het is wel de tweede film deze week waarin ik Koen de Graeve niet leuk vind, dus ik stop even met films kijken waarin hij speelt.