The Iron Duke (1934)

Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Victor Saville
met George Arliss, Ellaline Terriss en Gladys Cooper

Het leven van de hertog van Wellington wordt gevolgd vanaf het Weense Congres in 1815 tot het herstel van de tweede dynastie van de Bourbons in Parijs. Naast zijn grote successen krijgt Wellington ook te maken met tegenslagen zoals de poging van de hertogin van Angoulême, de sluwe dochter van Marie Antionette, om hem in diskrediet te brengen door te dreigen zijn romance met een getrouwde vrouw te onthullen. Na zijn succes met het verslaan van Napoleon in de Slag bij Waterloo, keert Wellington terug naar Engeland, waar hij echter wordt aangevallen door collega's in het House of Lords.