O Mandarim (1995)

Brazilië
Muziek

geregisseerd door Júlio Bressane
met Fernando Eiras, Giulia Gam en Gal Costa

Een fictie-musical over de geschiedenis van de populaire Braziliaanse muziek, vanaf de eerste helft van de eeuw. Centraal staat de mythische zanger Mário Reis en diens eenzame en mysterieuze leven en speciale repertoire - hij was een van de eerste artiesten die platen opnam. Reis' muziek was bijzonder populair in de clubs van zijn woonplaats, Rio de Janeiro, in het bijzonder in het Copacabana Pálace. De geschiedenis wordt verteld aan de hand van de belangrijkste Braziliaanse zangers en componisten, zoals Gilberto Gil, Gal Costa, Edu Lobo, Raphael Rabello, Chico Buarque en Caetano Veloso, die niet alleen aanwezig zijn als acteur, maar ook verantwoordelijk zijn voor tachtig procent van de geluidsband.