Terra Nova (1998)

Australië

geregisseerd door Paul Middleditch
met Jeanette Cronin, Paul Kelman en Trent Atkinson

Ruth ontvlucht haar dominante familie uit angst dat haar dochtertje van haar wordt afgenomen. Ze vindt onderdak in Terra Nova, een oud en vervallen pension aan de kust, waar ze wordt opgevangen door Margie, de pensionhoudster. Daarna maakt ze kennis met de andere gasten: de jonge kunstenaar Simon, een schizofrene neo-nazi en een getroubleerde astroloog, kortom, een excentrieke verzameling mentaal gestoorden. Ruth betreedt een voor haar volkomen nieuwe wereld, waardoor ze ook nieuwe aspecten van zichzelf leert kennen, alsof de bewoners haar in hun waanzin en wijsheid een spiegel voorhouden.