Miramar (1997)

1 stem

Brazilië

geregisseerd door Júlio Bressane
met João Rebello, Giulia Gam en Diogo Vilela

De zelfmoord van zijn rijke ouders werkt bevrijdend op de jonge lanterfanter Miramar. Gewapend met een 16mm-camera neemt hij zich voor alles wat beweegt te filmen. Hij wil een film maken 'zonder verhaal', een kunstfilm, een film die de naakte werkelijkheid laat zien, kortom: de wereld zoals die wordt waargenomen door de charmante adolescent. Miramars universum is dat van een naïeve en morbide cinefiel: met de essays van Eisenstein onder de arm, de dialogen van Cocteau in het hoofd en de blik vol van de grote Hollywood klassiekers, gaat hij met zijn camera op pad.