• 8.303.616 stemmen

Alternatieve titels: A Reason to Live / Today

Oorsprong: Zuid-Korea

Geregisseerd door: Lee Jeong-hyang

Met onder meer: Song Hye-Kyo, Nam Ji-hyun en Song Chang-eui

IMDb beoordeling: 6,2 (182)

Oorspronkelijke taal: Koreaans

Plot O-Neul

Documentairemaker Da-hae heeft haar verloofde verloren bij een aanrijding met vluchtmisdrijf. Geïnspireerd door haar geloof heeft zij de de 15-jarige dader vergeven en zelfs een petitie voor zijn vrijlating getekend. Een jaar later maakt Da-hae op verzoek van de Katholieke Kerk een documentaire over hoe slachtoffers denken over de doodstraf. Gaandeweg begint zij te worstelen met haar eigen gevoelens. Daarnaast wordt Da-hae geconfronteerd met een jong meisje, dat vanwege mishandelingen thuis, toevlucht bij haar zoekt...

imageimage

BBarbie

Zwaarmoedig sociaal-psychologisch drama over vergiffenis, geloof en kindermishandeling. Soms emotievol en heftig, maar achteraf bezien toch wel wat onevenwichtig en te fragmentarisch. Het abrupte einde heeft mij onaangenaam verrast. Zeker de verhaallijn over Ji-min en de relatie met haar ouders en broer was in mijn ogen nog lang niet af. Het acteerwerk van Hye-kyo Song en Ji-hyeon Nam is verreweg het beste aspect van de film..