Bad Friday: Rastafari after Coral Gardens (2011)

Alternatieve titel: Bad Friday

Documentaire

geregisseerd door John L. Jackson en Deborah A. Thomas

Een documentaire die zich richt op een Rastafari-gemeenschap in westelijk Jamaica, die elk jaar het Coral Gardensincident herdenkt. Dit incident vond net na de onafhankelijk van Jamaica in1962 plaats, toen de Jamaicaanse overheid honderden Rasta's arresteerde, gevangen zette en martelde. De film documenteert de schokkende geschiedenis van geweld tegen Rasta's in Jamaica en laat zien hoe mensen herinneringen van traumatische gebeurtenissen gebruiken om nieuwe mogelijkheden voor een gezamenlijke toekomst te creëren.