Gun Wang (1978)

Taiwan / Hongkong
Actie

geregisseerd door Tso Nam Lee
met Gai Lung Chang, Yi Chang en Ching Cheng

De zoon van de overleden meester Cheng is een losbol en besteedt maar weinig aandacht aan zijn kung fu training. De familie Cheng staat bekend om hun vaardigheden in het stokvechten. Als de jongen faalt in een test en zelfs niet eens slaagt voor het eerste deel van de test wordt hij weggestuurd, uit zijn ouderlijk huis en uit de familie verstoten totdat hij de test wel haalt. Kwaad gaat hij het dorp in en ontdekt hij hoe de wereld echt is. Hij raakt bevriend met een monnik en berust in zijn lot als zwerver. Tot hij getuige is van een aanval op een leraar in de kunst van het stokvechten...

avatar van Grindhouse62
Zoals meestal met dit soort film stelt het verhaal niets voor en wordt er overdreven geacteerd. Maar in deze film zitten wel een aantal prima vecht scenes. Wel mee vermaakt als late avondfilm.