El Sheita Elli Fat (2012)

Alternatieve titel: Winter of Discontent

1 stem

Egypte

geregisseerd door Ibrahim El-Batout
met Salah Hanafy, Amr Waked en Farah Youssef

Amr is een 35-jarige man die op een dag wakker wordt in een heel andere Egypte. Amr verlaat zelden zijn woning en werkt van huis uit aan het ontwerpen van software. Het is 25 januari 2011 en Amr begint de dag met nieuws over de protesten in Cairo en richting het Tahrirplein. Iets in hem vertelt hem dat deze protesten zullen leiden tot grote politieke veranderingen. Farah, een vrouw vooraan de dertig, is een nieuwsanker op de Egyptische televisie. Het nieuws dat Farah aan haar publiek toont is heel anders dan het nieuws online of op buitenlandse nieuwszenders. Ze brengt het nieuws en minimaliseert de impact van de protesten. Maar haar geweten begint te knagen.