Sventasis (2016)

1 stem

Polen / Litouwen

geregisseerd door Andrius Blazevicius
met Marius Repsys, Valentinas Krulikovskis en Gelmine Glemzaite

Wanneer de Amerikaanse financiële crisis in 2008 de wereldeconomie een mokerslag toebrengt kan zelfs een klein dorpje in Litouwen niet ontsnappen aan de golven van recessie en werkloosheid. Vytas wordt ontslagen uit de fabriek en gaat op zoek naar een nieuwe baan om aan het gezeur van zijn vrouw te ontsnappen. Maar het zoeken naar werk is niet eenvoudig. Op de eerste dag van een zwaarbevochten nieuwe positie ontslaan de werkgevers hem al. Ze beweren dat het inhuren van hem een vergissing was. Stilaan verliest Vytas alle doel in zijn leven. Het enige wat overblijft voor hem is de romance die hij heeft met de kapster Marija en zijn obsessie voor een videoband van de man die beweert Jezus te hebben gezien.