ad
  • 8.104.661 stemmen

Spice Girls: Giving You Everything (2007)

Documentaire | 60 minuten

Genre: Documentaire

Alternatieve titel: De Spice Girls Vertellen Hun Verhaal

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Bob Smeaton

Met onder meer: Victoria Beckham, Geri Halliwell en Melanie Chisholm

IMDb beoordeling: 7,9 (108)

Releasedatum: 31 december 2007

Over Spice Girls: Giving You Everything

The Spice Girls zijn de meest succesvolle meidengroep aller tijden. Ze hebben wereldwijd 55 miljoen albums verkocht en hadden negen nummer 1 singles in Groot-Brittannië. Ook is de band verantwoordelijk voor de best verkochte single ooit door een volledig vrouwelijke groep. Hoewel er veel documentaires, boeken en artikelen over de Spice Girls zijn gemaakt, hebben de meisjes zelf nog nooit eerder hun verhaal verteld. Dit is hun verhaal.

image

avatar van movie acteurs

movie acteurs

Spice Girls is een 90's begrip. Dat is gewoon zo. Misschien hebben we betere begrippen als Nirvana, R.E.M etc.

Ik moet steeds lachen als ik weer zie hoe gek sommige mensen soms waren. En ik zeg het eerlijk ik vond de Spice Girls zelf ook niet bagger slecht. Helaas was deze docu niet nodig. Ondanks de goede uitleg van de meiden is het niet bepaald interessant. Ook al duurt de film maar een uurtje. De gekheid van de jaren 90 komt ook niet goed tot zijn recht hier. Het gaat vrijwel alleen om het verhaal van de meiden en dat vond ik maar een 1,5. waard.

Deze regisseur heeft ook een docu gemaakt over de band Roxy Music. Iets waar ik nog wel benieuwd naar ben.