Til Siste Hinder (2011)

Noorwegen
Familie / Avontuur

geregisseerd door Anders Øvergaard
met Marianne Meløy, Elise Strømberg Mærlie en Julie Nordhuus

Na net met haar ouders verhuisd te zijn naar een kleine boerderij in Nordland op het platteland van Noorwegen, haat de 15-jarige modeblogster Ida elke seconde van haar leven. Door haar moeder gedwongen om de lokale bevolking te ontmoeten, beseft Ida welke wanverhouding zij met haar nieuwe omgeving werkelijk heeft. Ida besluit weg te lopen, maar de zaken lopen ze niet zoals ze gepland heeft en op haar weg terug naar het dorp ontmoet zij een paard dat luistert naar de naam Kehilan...

avatar van krillz
Leuke familiefilm over paarden.
Af en toe ontroerend dus een goeie zondagmiddag film!

avatar van Roodkapje 1964
Is een echte familie film, met ontroerende momenten.
Ik vond wel dat er goed geacteerd werd.

Is een aanrader.

avatar van psycholamp
Ik vond het niet echt een familiefilm. Eerder een meidenfilm voor paardenliefhebsters. Vrij standaard verhaaltje, maar met mooie plaatjes van Noorwegen. Waarom Molly zo bitchy doet tegen dat meisje, als ze haar bril kwijt is, is me een raadsel. Ze doet dan, wat ze zo vreselijk vindt bij anderen.
Acteerprestaties zijn prima. Maar het verhaal is mager en mist een scherp randje op een of andere manier. Wat de Scandinavische films, die ik me van vroeger herinner, wel hadden.