What Next, Corporal Hargrove? (1945)

Komedie / Oorlog

geregisseerd door Richard Thorpe
met Robert Walker, Keenan Wynn en Jean Porter

Tijdens de Tweede Wereldoorlog is de Amerikaanse artilleriekorporaal Marion Hargrove eindelijk met zijn trouwe vriend soldaat Thomas Mulvehill in Frankrijk gestationeerd. Onbedoeld gescheiden van hun detachement dwalen Hargrove en Mulvehill door een Frans dorp, waar ze als veroveraars en helden geprezen worden door de bevolking, om wat later verder te trekken naar Parijs. Vervolgens moet Hargrove onverwacht samenwerken met zijn grootste vijand sergeant Kramp om te voorkomen, dat Mulvehill wordt veroordeeld vanwege desertie.