Album(s) d'Auschwitz (2009)

Alternatieve titel: Two Faces of Auschwitz

Frankrijk
Documentaire

geregisseerd door William Karel en Blanche Finger

De film vertelt het verhaal van de Hongaarse Lili Jacob via twee fotoalbums. Het ene toont hoe een konvooi Hongaarse joden op 26 mei 1944 in het kamp wordt binnengebracht. Lili Jacob was een van de weinige overlevenden uit de groep. De meesten werden al enkele uren na hun aankomst vermoord in de gaskamers. Het andere album, gemaakt door SS-officier en bewaker Karl Hucker, toont het zorgeloze leventje van zichzelf en zijn collega's in en om het kamp.

avatar van 606
Wie weet of je deze op uitzending gemist kan zien ? heb al gezocht maar zonder resultaat.