His Majesty, the American (1919)

Avontuur / Komedie

geregisseerd door Joseph Henabery
met Douglas Fairbanks, Marjorie Daw en Frank Campeau

Miljonair William Brooks probeert wat leven in zijn saaie leventje te brengen door de brandweer en de politie van New York bij te staan. Ook brengt hij een bezoek aan Mexico om Pancho Villa te ontmoeten. Dan krijgt hij een telegram met het verzoek naar Alaine, een klein koninkrijk in Europa, te komen om zijn tot dan toe onbekende moeder te ontmoeten. Ook zal hij dan de achtergronden te weten komen van de mysterieuze betalingen aan hem, waar hij zijn luxe levensstijl aan te danken heeft. Brooks raakt vooral enthousiast als hij merkt dat het kleine land in grote politieke onrust verkeert. Daar moet hij zich uiteraard mee gaan bemoeien.